Як відкрити магазин подарунків: бізнес-план

28 серпня 2016, 08:15

Христина Коновалова

На торгівлі сувенірами можна заробити 15 тис. грн на місяць

Навіть коли в країні криза, багатьом українцям хочеться свята. Тому як тільки виникає привід або вільні гроші, люди поспішають побалувати себе: купити морозиво, сходити в кіно, зробити сюрприз для друзів. Так що магазини подарунків користуються попитом навіть зараз, а значить, можуть бути цікавою платформою для вкладення інвестицій. "Цей бізнес-формат дає багато можливостей для старту і зростання. Адже якщо підприємці грамотні, вони можуть спочатку відкрити одну точку і розкрутити її до рівня сетевика, – каже голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос. - Але для успішності бізнесу потрібно враховувати свою аудиторію, пропонувати покупцям нестандартний товар і відкривати магазин в людному місці". "Сегодня" вивчила плюси і мінуси вкладення коштів в запуск магазину подарунків в Києві.

Реклама

1. Опис проекту

Відкриваємо в Києві магазин подарунків "Сюрпризи". Запропонуємо клієнтам найрізноманітніші сувеніри, які можна подарувати і на день народження, і як корпоративний презент. Йдеться про прикраси, канцтовари, іграшки, шкіргалантерею, магніти. Торгувати будемо офлайн і онлайн. Асортимент постараємося сформувати нестандартний, будемо закуповувати новинки за кордоном і шукати креативних хендмейдеров в Україні. Широкий вибір товару за доступними цінами дозволить зайняти свою нішу. За розрахунками, якщо щодня продамо 12 сувенірів за середнім чеком 150 грн, проект окупиться за 9-10 місяців.

2. Стартовий капітал

Длястартупотрібнозакупитимеблі:стелажі,вітрини,столи,стільці,сейфіін.Крімтого,потрібнатехніка:термінал,сканер,принтер,2-3ноутбука,модем-роутер,2-3мобілки тощо.Ащедляроботизнадоблятьсялампочки,миючізасоби,канцтовари.Разом:70тис. грн.

Реклама

ТОВАР.Наформуванняпочатковогоасортиментусувенірівзакладемо50тис.грн:цедозволитьзакупитидо500-600одиницьтовару.

РАЗОМ: 120 тис. грн.

3. Поточні витрати

ЗакладаємогрошінаорендуприміщеннязремонтомвТРЦнаПозняках.Найм20кв.м,атакожоплатаЖКП,мобсчетов,інтернету,охоронитягнена12-14тис.грн.Ще10тис.грннаправимонапідтримкутоварногоряду.Разом:24тис.грн.

ЗАРПЛАТА. Візьмемодвохпродавців(ставкапо200грн/щодня),якібудутьпрацюватичерездень,обслуговуватипокупців,приймати замовленнявінтернеті,вестигрупивсоцмережах тощо.Такожпотрібнінапівставкибухгалтер(2500грн)іприбиральниця(1500грн).Разом:10тис.грн.

Реклама

РАЗОМ: 34 тис. грн.

4. Маркетинг, реклама

Тутпотрібноврахувативитратинаствореннясайтудляінтернет-магазину,атакожрічнийхостинг,домен,техпідтримку.Дляцьоговитратимо20тис.грн.Ащетребазамовитививіску,візитки(5000грн).Разом:25тис.грн.

ІНТЕРНЕТ.Просуватипроектонлайнпостараємосябезкоштовно.Дляцьогостворюємосторінкивсоцмережах,дебудемопоститиновини,акції.Крімтого,скористаємосяможливостямисервісів зі скидкамиідощоконлайн-оголошень.

ГАЧКИ.Длянашихпокупцівзаведемокарткизнакопичувальнимизнижками.Будемодаруватисюрпризивднінародження.Ащеперіодичноорганізуєморозсилкинапоштуабомобільнийзцікавимиакціями.

В тренді
Оформлення субсидій по-новому: українцям підказали чотири способи
В тренді
Закони про пільгове розмитнення євроблях набрали чинності: чого чекати далі?
До України завезли сотні тисяч "євроблях"
В тренді
Транзит газу падає, втрати економіки зростають – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Фото: "Укртрансгаз"
Реклама

РАЗОМ:25тис.настартіі 5000грнна міс.

5. Окупність

Уторгівліподарункамибудемоставитинацінкудо50%.Тобтоякщосередняціназакупівлітоварівскладе100грн,тосереднійчекдляпокупця-150грн.Такимчином,якщощоднямипродамо12клієнтамтоварнасереднійчекв150грн,тозамісяцьзаробимо54тис.грн.Мінусуємо відцієїсумипоточні(34тис.грн)імаркетинговівитрати(5тис.грн,всього39тис.грн),врезультатіотримуємо15тис.грн.зурахуваннямстартових(120тис.грн)імаркетинговихвитрат(25тис.грн,всього145тис.гн)виходить,щонашпроектокупитьсячерез9-10місяців.

РИЗИКИ.Уцьомубізнесізберігаютьсятрадиційніризики-коливаннявалютиінизькісезони.Їхможнанівелювати,якщоактивнішекупувативітчизнянісувеніритаподарунки,атакожякщоформуватиасортиментзпопулярнихтоварів.

Вибираємо нішу і постачальників

Незважаючи на те що в магазині подарунків можна торгувати всім чим завгодно (прикрасами, картинами, канцелярськими товарами), все ж краще визначити якусь спеціалізацію, вважають експерти. "Сьогодні вибір ніш досить широкий. Наприклад, можна орієнтуватися на туристів і продавати все, що пов'язано з українською національною символікою: вишиванки, віночки, магніти з зображенням Києва. А можна орієнтуватися на молодіжну тематику і зайнятися реалізацією технологічних новинок, починаючи засобами пересування у вигляді гіроскутеров і закінчуючи розумними браслетами, які вимірюють кроки, стежать за сном тощо. Вибрати нішу важливо на самому початку запуску бізнесу, тому що від цього рішення будуть залежати і наступні рішення, які орієнтуються на цільову аудиторію. Йдеться про місце торгівлі, підбір команди, просування проекту та інші оргпитання", – роз'яснює Андрій Кривонос.

ПОСТАВКИ.Як тільки починаючий підприємець визначився з нішею, з розумінням формату потрібно шукати і постачальників, щоб правильно сформувати товарний асортимент, кажуть учасники ринку. "На самому початку можна просто знайти і співпрацювати з постачальниками товарів, які вас цікавлять, адже тут можна отримати і знижки за опт, і працювати з відстрочкою платежу, якщо репутація магазину не викликає сумнівів. А якщо більш-менш знаєш англійську, то безпосередньо замовляти сувеніри з Китаю. Це, як правило, штучні замовлення деяких новомодних, які дозволять запропонувати покупцеві цікаву фішку, – каже власник магазинчика подарунків в Одесі Інна Моїсеєнко. - Ще один хороший варіант пошуку постачальників – це закупівля екоподарунків або сувенірів українського виробництва, адже обидва ці напрямки зараз високо затребувані. Наприклад, батьки люблять купувати дітям іграшки-конструктори з дерева. Можна запропонувати і косметику або блокноти, створені українськими хендмейдерами".

Торгуємо в інтернеті і в реалі

Торговий бізнес може бути успішним лише в тому випадку, якщо про магазин поширюється максимум інформації. Це означає, що потрібно активно використовувати всі наявні інструменти: створити власний сайт, розмістити оголошення на дошках оголошень, поширити акції на сайтах зі скидками. "Успішно торгувати подарунками можна онлайн і оффлайн. А все тому, що організація магазину тільки в реалі, наприклад, навіть в якомусь людному місці біля метро або ринку, все ж обмежує обсяги продажів виключно цим районом. А коли створюєш свій сайт, то оформити замовлення там можуть люди, які проживають навіть за кордоном. Тоді реальний магазин може виконувати функцію пункту видачі для інтернет-замовлень. Якщо ж клієнт не може приїхати за товаром, можна переслати товар поштою або кур'єром за невелику допплату", – пояснює Кривонос.

АКТИВНОСТІ.Учасники ринку рекомендують підприємцям-новачкам бути максимально в "подарунковій тусовці", тобто відвідувати ярмарки, фестивалі, виставки, де можуть бути цікаві пропозиції від виробників косметики, шкіргалантереї тощо. "Це дозволяє побачити новинки, подивитися що в моді, а що неактуально. Крім того, можна безпосередньо поспілкуватися з представниками або керівниками підприємств-виробників і домовитися про взаємовигідну співпрацю. І звичайно ж можна знайти цікавих хендмейдерів, які придумують унікальні речі – умовно вручну розмальовані футболки або краватки з вишивкою", – пояснює директор магазинчика сувенірів в Миколаєві Ольга Анікеєва. За її словами, такі заходи бажано відслідковувати заздалегідь і формувати календар. "Часто виставки можуть бути в іншому місті, наприклад, в столиці, а це гроші і час. Тому якщо бюджету на такі поїздки немає, можна просити друзів і знайомих, щоб вони сходили набрали візиток, зробили фото, запаслися враженнями. А потім вже самостійно вивчати пропозиції та телефонувати з виробниками", – радить Анікеєва.

Використовуємо таємних покупців

Відомо, що торговий бізнес тісно пов'язаний з орієнтованістю на клієнта, адже якщо продавці ввічливі і усміхнені, то і задоволені клієнти знову прийдуть за покупками. А туди, де клієнт стикається з грубістю і хамством, навряд чи він повернеться. Тому експерти радять уважно відбирати команду продавців перед запуском магазину подарунків. "Важливо висувати чіткі вимоги до продавців-консультантів магазину подарунків. А все тому, що сюди клієнти часто приходять у святковому настрої, коли планують підготувати якийсь сюрприз близькій людині і, відповідно, продавці повинні допомогти їй реалізувати задумку. Яким же повинен бути оптимальний продавець-консультант? Він повинен знати добре асортимент, бути ввічливим і оптимістичним, а також трохи психологом. Все це дозволяє йому розговорити клієнта, з'ясувати переваги дарувальника, запропонувати кілька варіантів подарунка. І якщо продавець правильно зрозумів смаки і думки клієнта, то покупець ніколи не піде з магазину з порожніми руками", – вважає Інна Моїсеєнко. За її словами, при наймі команди необов'язково, щоб продавець був з великим досвідом роботи, адже його можна всьому навчити: "Важливо, щоб у людини горіли очі і йому подобалася його робота. А навчити всьому може і власник магазину, тому що з часом у кожного підприємця з'являються свої секрети, як краще продати клієнтові товар. Звичайно, для того щоб тримати руку на пульсі бізнесу, потрібно періодично бути "на землі", тобто самому, наприклад, вставати за прилавок. Це допомагає відслідковувати настрої клієнтів".

КОНТРОЛЬ.Підприємець Ольга Анікеєва зазначає, що для контролю роботи магазину подарунків потрібно поставити в залі відеокамери. "Це психологічно дисциплінує співробітників і змушує їх виконувати свої обов'язки. Справа в тому, що під час відсутності власника консультанти можуть пити чай-каву, бігати на перекури або слухати музику в навушниках, а магазин в результаті залишається без нагляду. Так що без контролю в бізнесі ніяк не обійтися", – каже Аникеева. При цьому вона відзначає, що для контролю роботи продавців не завадить іноді використовувати методику таємних покупців: "Можна просити друзів, щоб вони прийшли в магазин і поспілкувалися з продавцями в ролі поганого клієнта. Це дозволяє моніторити якість послуг в магазині".

Всі подробиці в спецтемі Школа бизнеса

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти