Ще чотири порти України здадуть у концесію: Криклій розкрив подробиці

13 грудня 2019, 17:53

Щодо портів "Ольвія" і "Херсон" уже проводять конкурси

У 2020 році уряд України підготує до концесії порти "Маріуполь", "Бердянськ", "Чорноморськ" і частину Одеського порту. Про це повідомив міністр інфраструктури Владислав Криклій, який також нагадав про передання в концесію портів "Ольвія" і "Херсон", конкурс щодо яких триватиме до кінця грудня-2019.

Реклама

"У вересні ми дали старт пілотним конкурсам концесії в портах "Ольвія" і "Херсон". 9 грудня ми оголосили результати прийому заявок на участь у конкурсі в порту "Херсон". Є 4 заявки – це вказує на високий інтерес із боку інвесторів. <...> Крім двох зазначених портів, у наших планах на 2020 рік також проведення концесійного конкурсу в портах "Маріуполь", "Бердянськ", "Чорноморськ" і "Одеса". Позиція уряду чітка: налагодження взаємовигідного співробітництва держави і приватного бізнесу" , – цитує Криклія пресслужба уряду.

За словами міністра, конкуренція в концесійних конкурсах в українських портах – "це добре і для портів, і для держави".

Читайте також: Морські порти України побили рекорд за 10 років: експорт зростає

Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її сенс у тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватникові право на володіння і користування певним майном.

В тренді
Закони для МВФ і подорожчання горілки – найголовніше про гроші СЬОГОДНІ
Реклама

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

  • залучає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом, завдяки цьому посилює конкуренцію в галузі та/або підвищує якість послуг.

Концесіонер отримує:

  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).

Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає у сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).


Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський раніше доручив Міністерству інфраструктури провести перші пілотні конкурси з передачі в концесію порту "Ольвія" і Херсонського морського торгового порту до 1 січня 2020 року. Передбачається, що концесія порту "Ольвія" буде надана на 35 років, а концесія Херсонського порту – на 30 років. Про прийняття потрібного для цього законодавства глава держави говорив ще в серпні під час візиту до Туреччини:

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти