З 1 липня в Українузабороняється ввезення транспортних засобів з Росії – автобусів, тролейбусів, легкових авто і вантажівок. Таке ембарго передбачає постанова, якою Кабмін розширив перелік заборонених до ввезення на територію України товарів з Російської Федерації.
Як заборона на товари російського автопрому відіб'ється на внутрішньому ринку України, сайт "Сьогодні" розпитав у експертів.
На думку економіста Бориса Кушнірука, такий захід теоретично може позитивно позначитися на вітчизняному виробництві авто, яке падає.

"Фактично, якщо взяти вантажні автомобілі, автобуси, тролейбуси – їх виробництво є в Україні. По вантажних – якісь є, якихось немає. міра вирішує в тому числі і проблему захисту вітчизняного товаровиробника", – сказав він.
Також, продовжив економіст, забороняючи ввезення легкових з РФ, ми, принаймні, не стимулюємо виробництво країни-агресора. До того ж закупівля транспортних засобів за бюджетні гроші на тлі військової агресії РФ, з боку України виглядала б неправильно.
Однак ембарго може дещо ускладнити підприємницьку діяльність тим, хто використовує вантажівки. Оскільки внутрішнє виробництво не покриває потребу в них.
"Для бізнесу, для деяких сегментів, можуть бути певні проблеми – європейські марки будуть об'єктивно значно дорожче, а російські стають недоступними. Але це не проблема економіки, це проблема досить вузькій категорії бізнесу, для якої ці вантажні авто важливу роль відігравали", – зазначив економіст.
А у Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів кажуть: заборона ніяк не позначиться на українських автолюбителях, оскільки частка російських авто на нашому ринку і без того становила приблизно 0,2 – 0,3%. Однак нововведення стане проблемою для імпортерів. Тепер, за словами гендиректора асоціації Олега Назаренка, при ввезенні авто в обов'язковому порядку потрібно надавати сертифікати походження.
"Відповідно до Митного кодексу, заборона на ввезення автомобілів в Україну і на ввезення запчастин, поширюється на всі автомобілі, щодо яких не доведуть, що вони не росіяни <...> Вона вдарила по офіційних імпортерах всіх автомобілів, яким треба доводити, що Bentley в Росії не вироблялося ніколи", – сказав Назаренко.
Як повідомляли новини "Сьогодні", з початку року по травень в Україні виготовили 2 390 автотранспортних засобів, що на 25% менше, ніж за перші п'ять місяців минулого року.
Нагадаємо, 18 квітня Росія розширила список заборонених товарів з України. Прем'єр-міністр РФ Дмитро Медведєв підписав відповідну постанову і зазначив, що розширюється заборона на ввезення до Росії української продукції машинобудування, легкої промисловості, металообробки, вартість якої за минулий рік склала майже 250 млн доларів.
10 квітня Кабінет міністрів України розширив перелік товарів з Російської Федерації, які заборонено ввозити в Україну. Від самого початку ембарго на російські товари було введено з 10 січня 2016 року. В кінці 2019 року уряд продовжив його до 31 грудня 2019 року. Відповідне рішення втратить силу 1 січня 2020 року.
Заборони вводилися у відповідь на рішення уряду РФ ввести з 1 січня продембарго щодо України, прийняте через введення Україною санкцій проти Росії.
При цьому 29 грудня 2018 року Медведєв підписав постанову про заборону на імпорт в РФ ряду товарів з України або таких, що переміщуються через територію України. Велика частина заборонених товарів - це промтовари. Але фігурують у переліку і продукти харчування.