Інтерв'ю з гендиректором "Київавтодору": "Зараз навантаження на дороги величезні"

Ми поставили кілька наболілих питань Олександру Густелєву, який посів пост 2 місяці тому

- Чому на дорогах так багато дірок, і як часто потрібно ремонтувати дороги?

- На асфальт, як і на будь-який матеріал, існує гарантійний термін, після закінчення якого йому потрібна допомога. Тому існують норми ремонту – серед них, наприклад, капітальний, який потрібно робити кожні п'ять років. А оскільки сьогодні мережа доріг у Києві становить 26,6 млн кв. м, то виходить, що щорічно капітальний ремонт повинен торкнутися 1,5 млн з них. Це норма, а в реальності за останні 10 років відремонтували всього 1,4 млн кв. м, тобто в 10 разів менше норми. Ось вам і відповідь на ваше запитання про стан доріг. У майбутньому, сподіваємося, все зміниться.

Реклама

- Чому у дворах асфальт гірший, ніж на дорогах?

- Тут важливо розуміти, що більшість дворів асфальтувалися за спрощеною технологією і конструкції з розрахунком на те, що в них немає інтенсивного руху і навантаження великовантажного транспорту. Зараз ситуація змінилася, і замість однієї-двох машин, припаркованих під вікнами житлового будинку, як це було 30-40 років тому, ми бачимо вже десятки-сотні. На таке навантаження ніхто не розраховував, звідси і результат. Плюс вже давно закінчився термін експлуатації покриття.

- Як змінилася технологія будівництва доріг за останні роки?

Реклама

- Треба сказати, що в корені система будівництва доріг не змінилася, і у нас використовується та ж, що і у всьому світі. Тому питання не в системі, а в якості матеріалу та виконання робіт: якщо все зроблено правильно, то навіть самий звичайний асфальтобетон, покладений з використанням звичайного обладнання, може служити довго і надійно. Не кажучи вже про новотехнологічні матеріали, наприклад гус-асфальт, щебенево-мастиковий асфальтобетон або литий асфальт.

Працюємо і ночами, і у вихідні, просто це мало хто бачить.

- Чому на деяких ділянках доріг навіть давно покладений асфальт виглядає як новий, а в інших місцях навіть свіжовідремонтоване покриття вже потребує ремонту?

- Довговічність покриття залежить від багатьох складових: перепадів температури, опадів, людського фактора, рівня використовуваного обладнання, знову ж якості матеріалу і виконання робіт. Так, наприклад, гус-асфальт коштує в два рази дорожче за звичайний, і, звичайно ж, він довговічніший. Так, добре б такий асфальт класти скрізь, але це дуже дорого, і тому доводиться вибирати: відремонтувати менше по дорогій технології або набагато більше за спрощеною. Плюс не варто забувати про стан основи, на яку укладається асфальтобетонне покриття: вона оновлюється і посилюється лише при проведенні будівництва або реконструкції.

Реклама

- Мало просто привезти асфальт на місце робіт – він повинен бути певної температури. Як ви цього прагнете?

- Асфальт привозять безпосередньо перед укладанням, намагаючись зберегти його гарячим, для чого використовують ряд хитрощів. По-перше, конструктивних: вихлопна система через весь кузов підігріває асфальт. По-друге, вантажівку накривають брезентовим тентом, який зберігає температурний режим. На об'єкт асфальт повинен приїхати з температурою не нижче 150-140 градусів – це закон. В іншому випадку використовувати його на вулицях загального користування та дорогах неможливо, такий годиться тільки для укладання на ділянках, де немає інтенсивного руху.

- Який найгарячіший час у році для дорожніх робіт?

- Основний час наших робіт – з квітня по жовтень. Робота в цей час залежить від погодних умов. Працюють до того моменту, поки температура не опуститься нижче +10 градусів. А ось верхньої температурної межі обмежень немає, хоча розкидати гарячий асфальт в спекотний день важко.

- Чи працюють ремонтні бригади вночі?

- Це ж питання нам часто ставлять і водії: "А чи не могли б ви робити роботи вночі, не заважаючи руху?". Відповідаю: і можемо, і робимо, в тому числі і у вихідні, просто вночі цього багато хто не бачить.

- Чим ви мотивуєте людей на таку важку роботу? Високою зарплатою або перспективою швидко стати начальником?

- Високої зарплатою поки мотивувати не виходить. Середня зарплата по корпорації – 4 тис. грн, хоча впевнений, отримувати люди, що працюють безпосередньо на дорозі, повинні значно більше. Мотивуємо наших працівників стабільною роботою, соціальним пакетом, не забуваємо про свята і ювілеї.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Час заробляти
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
57,19
56,30
52,59
27,57
57,49
54,99
52,54
27,11
58,05
57,62
50,77
28,93
59,00
57,00
51,90
27,22
59,29
58,09
55,09
28,48
61,99
59,99
55,99
28,97
61,99
59,99
55,99
28,98
62,49
59,34
55,41
28,48
62,99
60,99
56,99
28,98
-
53,19
49,87
26,71
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти