Україні не вистачає ягід – експерти

2 липня 2015, 08:30

Попит на ринку є, але виробництва мало, відзначають фахівці

Ринок ягід в Україні, що показував зростання останні п'ять років на 7-12% щорічно, до цих пір залишається ненасиченим, тому що попит на ягоди перевищує їх реальну пропозицію. Про це повідомляють профільні експерти.

Реклама

"На сьогоднішній день площа посівів лохини становить 800-1000 га, для насичення ринку України необхідно мінімум 6-8 тис. га", – зазначила директор ТОВ "Брусвяна" Ліліана Дмитрієва.

За словами приватного підприємця Павла Збінского, що вирощує лохину на присадибній ділянці, лохина є найперспективнішою культурою. "Ціна збуту – від $3/кг до $10/кг, окупність проекту з вирощування становить 4 роки", – зазначив він.

Директор розплідника "Брусвяна" Володимир Дмитрієв також пояснив зростання популярності лохини її транспортабельністю: охолоджена ягода може зберігатися від 7 днів до місяця. Дмитрієва додала, що 51% лохини продається для "свіжого споживання", а 49% направляється на заморозку і переробку.

Культури малини і смородини також показують непогане зростання останні п'ять років, тоді як полуниця менш приваблива, вказали експерти. За їх даними, посівні площі під ягідними культурами в країні в 2013 році становили 22 тис. га, а пізніша статистика у них відсутня.

Реклама

У той же час гравці ринку відзначили, що, незважаючи на перспективність ринку, зростання ягідного бізнесу в 2015 році сповільниться у зв'язку з нестабільною політико-економічною ситуацією в країні і тимчасовим призупиненням нових проектів з вирощування ягід.

"Ягода – дорогий продукт. Його споживання на даний момент сконцентровано в Києві та інших великих містах. Раніше основними районами для збуту ягід також були Крим і схід України. Більшість виробників знаходяться в Житомирі, Рівному, Волинській та Київській областях" – пояснила Дмитрієва.

Крім того, як зазначили експерти, зростання ягідного бізнесу обмежений проблемами, з якими він стикається на етапі укрупнення: брак фінансування, адміністративні та податкові обмеження, необхідність сертифікації продукції та патентування сортів, проблеми транспортування, відсутність широкої роздрібної торгівлі, а також неможливість переробки великих обсягів ягід.

За словами Дмитрієвої, в ситуації, що склалася доцільно нарощувати експорт, де Україна вже домоглася виходу на третє місце на світовому ринку поставок заморожених ягід. Найбільш перспективними країнами для експорту ягід є країни Азії та Близького Сходу, тоді як ринки більшості країн Європи вже насичені великими і налагодженими поставками з Польщі, Литви та інших країн.

Основними проблемами для поставок ягід в країни Європи експерти назвали різницю в якості і необхідність сертифікації продукції за європейськими стандартами.

Реклама

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти