
Експерти вважають, що найбільша європейська мережа супермаркетів Lidl, за прикладом якої відкривалися перші магазини АТБ, навряд чи з'явиться в Україні в 2022 році.
Про це повідомляє профільне видання Fuit-inform.
Імовірно, відкриття Lidl може привести до закриття кількох українських мереж – "Екомаркету" і "Великої Кишені". А запуск торгової мережі потребуватиме більше року, причому офіційного підтвердження від компанії досі немає. Це пов'язано з внутрішньою політикою – вона не афішує свої плани.

"Ми знаємо про випадки, коли міжнародна група заявляла про те, що відкриє свій бізнес в Україні, але кілька разів переносила запуск першого магазину, а в підсумку і зовсім не запустилася або запустилася через роки, наприклад як IKEA", – пояснив глава галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції великої компанії Олександр Ямпольський.
Переваги Lidl
Європейські супермаркети вважаються ритейлером із "жорсткими дисконтом". Компанія економить на пакованні та рекламі й регулярно робить значні знижки для покупців. Асортимент в торговельних точках зазвичай становить близько 1500-2000 товарів. Переважно на полицях магазинів у Lidl товари власного виробництва.
У Lidl нижчі ціни, бо компанія
- купує оптом, тому має великі знижки від постачальників;
- торгує товарами власного виробництва, які дешевше коштують;
- економить на кількості продавців у залі;
- економить на обладнанні (товари стоять просто в коробках на полицях).
Також у компанії жорсткі європейські вимоги до якості продуктів. А ще вона тісно співпрацює з місцевими виробниками свіжих продуктів.
"Головною перевагою Lidl для українського ринку можуть стати недорогі якісні імпортні продукти і власні торгові марки", – заявила експерт Юлія Дзюба.
Lidl – головний конкурент АТБ
Бізнес-модель Lidl у 90-х намагалися копіювати дніпропетровські бізнесмени Геннадій Буткевич, Євген Єрмаков, Віктор Карачун та Сергій Тарасюк. Вони продавали товари на палетах, а замість комфорту покупцям пропонували низькі ціни. Але у них подібне не спрацювало – довелося обладнати стелажі й сортувати товари для зручності покупців.
Найбільша українська мережа АТБ налічує понад 1200 магазинів. Вона багато років працювала в форматі дискаунтера, але з більш широким асортиментом. Однак останнім часом компанія почала міняти концепцію – з'явилися сучасні чорні магазини. Також компанія працює над поліпшеннями магазинів і власних товарів.
Раніше ми повідомляли, що в Україні свій перший магазин відкрила російська мережа супермаркетів Mere, яка, на думку секретаря РНБО Олексія Данілова, є спецоперацією російських спецслужб.