Бізнесмени закликали Кабмін звернути увагу на плановане підвищення тарифів на вантажоперевезення

Державний монополіст знову планує підвищити тарифи на вантажоперевезення

Уряду так чи інакше доведеться розбиратися із зверненням українських підприємців. Бізнесмени цього тижня ще раз закликали Кабмін звернути увагу на дію Укрзалізниці. Державний монополіст знову планує підвищити тарифи на вантажоперевезення. А це поставить на межу виживання не групу підприємств, а цілі галузі країни.

Реклама

Поки дві галузі ведуть серйозні дискусії з приводу тарифів, залізничники вирішили нагородити металургів. Внесок компанії Метінвест у відновлення маріупольського мосту "Укрзалізниця" відзначила почесним знаком.

Вибух у грудні 2014-го зруйнував опору залізничної переправи через річку Кальчик. Ремонт повністю взяли на себе металурги, витративши 16 мільйонів гривень.

"Маріуполь тривалий час перебував без залізничного пасажирського сполучення, тому що інших шляхів просто не було. І тут компанія "Метінвест", як і по багатьох інших соціально значущих проектах за останні два роки, прийняла рішення, що ми профінансуємо відновлення цього моста і відновимо повноцінне залізничне сполучення для міста", – каже Юрій Зінченко, генеральний директор ПАТ "ММК імені Ілліча".

Реклама

Між металургами і залізничниками завжди були партнерські відносини. Але взаємне співробітництво останнім часом затьмарило тарифне питання. Тільки за півтора року "Укрзалізниця" підвищила вартість вантажоперевезень майже вдвічі. І зараз готує чергове подорожчання на 15-ть відсотків.

"Таке рішення, якщо воно буде прийнято позитивно, воно просто необдумане, воно вб'є одну із базових галузей України – металургію. У прямому сенсі слова вб'є. А це мінімум 300 тисяч робочих місць, мінімум мільйон робочих місць, які суміжні навколо металургії і відповідно, це життя цілих міст, у тому числі і таких великих, півмільйонних як Маріуполь", – зазначає Зінченко.

Металургійна продукція, яка в основному йде на експорт, стане неконкурентоспроможною. Якщо підвищити ціни на українську сталь, її перестануть купувати. Країна залишиться без 6-ти мільярдів валютної виручки, що неминуче позначиться і на курсі гривні.

Реклама

"Я думаю, що і вся промисловість України не щаслива від бажання "Укрзалізниці" підвищити залізничний тариф. І кожен громадянин України – йому некомфортно, коли інша державна монополія – неважливо, тепломережа, водоканал – необґрунтовано підвищують тарифи. Економіка знаходиться в реальній кризі", – каже Ростислав Шурма, генеральний директор комбінату "Запоріжсталь".

Підвищення тарифів спровокує кризу і в інших галузях. Україна знову може зіткнутися з дефіцитом електроенергії, якщо везти необхідне для її виробництва вугілля – стане дорого.

"Якщо ми зараз піднімемо тарифи, ми ще більше електроенергії – змушене профільне міністерство буде купувати в Росії. Коли ми купуємо електроенергію в Росії, ми платимо зарплату російським шахтарям, російській залізниці. Тобто, цих грошей "Укрзалізниця" просто не побачить", – вважає Орест Логунов, директор з логістики ПАТ "ДТЕК".

Але в держмонополії цих аргументів не чують і заявляють про свої проблеми – великих податках і зношену інфраструктуру.

"Припустимо, у 2017-му році ми знизимо швидкість руху поїздів на всіх напрямках усієї України для того, щоб бігати зі швидкістю не сто сорок кілометрів на годину, щоб забезпечити перевезення пасажирів за п'ять годин, а будемо їхати, наприклад, 8 годин. Але приймемо рішення спільно всі. Ми не можемо не вкладаючи гроші в локомотиви та інфраструктуру – ми не можемо далі розвиватися", – говорить Олександр Завгородній, в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця".

Такі виправдання залізничників викликають закономірні запитання: адже за останні три роки тарифи підвищували вже п'ять разів. Чому ж виручку не вкладали в розвиток?

Промисловці пропонують встановити мораторій на підвищення тарифів, поки не стабілізується ситуація в країні і на світових ринках. Ідею підтримують і політики.

Підсумок дискусії – повинен бути створений незалежний орган контролю над тарифною політикою в транспорті. Але від своїх планів "Укрзалізниця" ще не відмовляється. Чревате промисловою кризою підвищення вартості вантажоперевезень заплановано на 1-е березня.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,54
50,78
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,15
51,41
51,67
27,81
53,50
51,50
51,50
28,21
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,90
49,01
26,98
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

62137.64

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

3437.95

Litecoin (LTC)

88.4

Ripple (XRP)

0.63

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти