Бізнесмени закликали Кабмін звернути увагу на плановане підвищення тарифів на вантажоперевезення

14 лютого 2016, 23:37

События на ТК Украина

Державний монополіст знову планує підвищити тарифи на вантажоперевезення

Уряду так чи інакше доведеться розбиратися із зверненням українських підприємців. Бізнесмени цього тижня ще раз закликали Кабмін звернути увагу на дію Укрзалізниці. Державний монополіст знову планує підвищити тарифи на вантажоперевезення. А це поставить на межу виживання не групу підприємств, а цілі галузі країни.

Реклама

Поки дві галузі ведуть серйозні дискусії з приводу тарифів, залізничники вирішили нагородити металургів. Внесок компанії Метінвест у відновлення маріупольського мосту "Укрзалізниця" відзначила почесним знаком.

Вибух у грудні 2014-го зруйнував опору залізничної переправи через річку Кальчик. Ремонт повністю взяли на себе металурги, витративши 16 мільйонів гривень.

"Маріуполь тривалий час перебував без залізничного пасажирського сполучення, тому що інших шляхів просто не було. І тут компанія "Метінвест", як і по багатьох інших соціально значущих проектах за останні два роки, прийняла рішення, що ми профінансуємо відновлення цього моста і відновимо повноцінне залізничне сполучення для міста", – каже Юрій Зінченко, генеральний директор ПАТ "ММК імені Ілліча".

Між металургами і залізничниками завжди були партнерські відносини. Але взаємне співробітництво останнім часом затьмарило тарифне питання. Тільки за півтора року "Укрзалізниця" підвищила вартість вантажоперевезень майже вдвічі. І зараз готує чергове подорожчання на 15-ть відсотків.

Реклама

"Таке рішення, якщо воно буде прийнято позитивно, воно просто необдумане, воно вб'є одну із базових галузей України – металургію. У прямому сенсі слова вб'є. А це мінімум 300 тисяч робочих місць, мінімум мільйон робочих місць, які суміжні навколо металургії і відповідно, це життя цілих міст, у тому числі і таких великих, півмільйонних як Маріуполь", – зазначає Зінченко.

Металургійна продукція, яка в основному йде на експорт, стане неконкурентоспроможною. Якщо підвищити ціни на українську сталь, її перестануть купувати. Країна залишиться без 6-ти мільярдів валютної виручки, що неминуче позначиться і на курсі гривні.

"Я думаю, що і вся промисловість України не щаслива від бажання "Укрзалізниці" підвищити залізничний тариф. І кожен громадянин України – йому некомфортно, коли інша державна монополія – неважливо, тепломережа, водоканал – необґрунтовано підвищують тарифи. Економіка знаходиться в реальній кризі", – каже Ростислав Шурма, генеральний директор комбінату "Запоріжсталь".

Підвищення тарифів спровокує кризу і в інших галузях. Україна знову може зіткнутися з дефіцитом електроенергії, якщо везти необхідне для її виробництва вугілля – стане дорого.

В тренді
П'ять питань, які обговорюють Україна та МВФ

"Якщо ми зараз піднімемо тарифи, ми ще більше електроенергії – змушене профільне міністерство буде купувати в Росії. Коли ми купуємо електроенергію в Росії, ми платимо зарплату російським шахтарям, російській залізниці. Тобто, цих грошей "Укрзалізниця" просто не побачить", – вважає Орест Логунов, директор з логістики ПАТ "ДТЕК".

Реклама

Але в держмонополії цих аргументів не чують і заявляють про свої проблеми – великих податках і зношену інфраструктуру.

"Припустимо, у 2017-му році ми знизимо швидкість руху поїздів на всіх напрямках усієї України для того, щоб бігати зі швидкістю не сто сорок кілометрів на годину, щоб забезпечити перевезення пасажирів за п'ять годин, а будемо їхати, наприклад, 8 годин. Але приймемо рішення спільно всі. Ми не можемо не вкладаючи гроші в локомотиви та інфраструктуру – ми не можемо далі розвиватися", – говорить Олександр Завгородній, в. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця".

Такі виправдання залізничників викликають закономірні запитання: адже за останні три роки тарифи підвищували вже п'ять разів. Чому ж виручку не вкладали в розвиток?

Промисловці пропонують встановити мораторій на підвищення тарифів, поки не стабілізується ситуація в країні і на світових ринках. Ідею підтримують і політики.

Підсумок дискусії – повинен бути створений незалежний орган контролю над тарифною політикою в транспорті. Але від своїх планів "Укрзалізниця" ще не відмовляється. Чревате промисловою кризою підвищення вартості вантажоперевезень заплановано на 1-е березня.

Реклама

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Підпишись на наш telegram

Лише найважливіше та найцікавіше

Підписатися

Реклама

Читайте Segodnya.ua у Google News

Реклама

Новини партнерів

Загрузка...

Новини партнерів

Загрузка...
загрузка...
Хочеш бути в курсі останніх подій?
Підпишись на повідомлення. Показуємо тільки термінові і важливі новини.
Хочу бути в курсі
Я ще подумаю
Будь ласка, зніміть блокування повідомлень в браузері!

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти