Скільки коштує перевести автомобіль на газ

Пропанове окупає себе швидше, але у метанового є "екобонуси"

Кожен автомобіліст, заїжджаючи розплачуватися за бензин на заправці, мимоволі замислюється про можливість установки газового обладнання на свій автомобіль. Спробуємо розібратися, наскільки це зараз обґрунтовано.

Існує думка, що використання газу зменшує моторесурс, через нього "прогорають клапани" і трапляються багато подібних страшних речей. Але з великого досвіду використання українцями газових автомобілів можна сказати, що при своєчасному ТО негативні наслідки трапляються вкрай рідко: двигуни можуть пройти по півмільйона кілометрів до капітального ремонту.

Реклама

"Сегодня" з'ясувала, в яку суму виливається установка газобалонного обладнання, і через який проміжок часу воно окупається.

На метані: країна ще не готова

Газове обладнання буває двох типів. Перший (CNG) призначений для стисненого газу (метану), другий (LPG) – для зрідженого (пропан-бутану). Це принципово різне обладнання, кожне зі своїми достоїнствами і недоліками.

Реклама

У країнах ЄС метанові силові установки піддаються найбільш щадному податковому режиму. Пов'язано це з міжнародними квотами на спалювання метану, наявність якого в атмосфері суттєво шкодить екології. 1 кВ/год енергії, отриманий за допомогою бензинового або дизельного палива, оподатковується у 0,047 і 0,073 євро відповідно. Аналогічна ж кількість енергії, отримана з стисненого природного метану, обходиться платникам податків лише в 0,015 євро. До того ж у різних країнах є різні обмежувальні і заохочувальні заходи по експлуатації транспорту на метані: заборони на експлуатацію дизельних машин у містах, відсутність обмеження на "вік" автомобіля "на метані" і заборони в'їзду в природоохоронні зони для авто на метані, компенсації за переобладнання машин під метан та відсотків за кредитами, знижені акцизи на такі авто і багато іншого. В Україні подібна нормативна база поки лише розробляється.

НЕ ТАК ЛЕГКО ШУКАТИ . Метанове обладнання призначене для використання стисненого метану в якості палива. Балон, в який закачується газ, повинен витримувати тиск 300 атмосфер, як і газопровідна арматура, призначена для заправки і підведення газу від балона до понижувального редуктора. На практиці в балон закачують газ під тиском 200 атмосфер. У нас достатньо важко купити балон високого тиску для легкових автомобілів – зазвичай метанові установки експлуатуються на вантажних автомобілях і автобусах. Але можна купити авто, обладнані метановими установками ще на заводі – серед таких в Україні, наприклад, у продажу у дилерів є Opel Ecoflex або IKCO Samand/Soren/Saipa.

Запас ходу на повній заправці газом у таких автомобілів – 200-300 км, після чого двигун автоматично перемикається на бензин.

Реклама

НА ПРОПАНІ: швидка економія

Стиснений метан сьогодні продається приблизно за 13 грн; економія на ціні (якщо проводити умовний знак рівності між літром бензину і кубометром метану) становить 30%. На практиці економія менша, близько 20%, через додаткові поїздки на заправки, мережа яких недостатньо розвинена, і необхідність обслуговувати і перевіряти це обладнання. Щоб уявити, в які цифри виливається така економія, припустимо, що наш автомобіль на 100 км споживає 10 л бензину і 10 кубів метану. За 10 км економія складе 4 грн, за 10 тис. – 4000 грн, за 100 тис. – 40 тис. грн. Вартість установки CNG – в межах 15-30 тис. грн (основну вартість становить ціна балона).

БЕЗ ЕКОБОНУСІВ. У пропан-бутанових газових установок (LPG) немає ніяких екологічних бонусів. Пропан – побічний продукт нафтопереробки, що і визначає його низьку ціну. Найпростіше ГБО з моновприском безпосередньо у впускний колектор обійдеться дешевше 6000 грн, включаючи обладнання та роботи. Але і цю вартість можна скоротити, придбавши, наприклад, балон б/у – таких пропозицій досить багато на сайтах оголошень. Пропанові балони досить компактні. Стандартний (на 60 л) дасть можливість проїхати на умовному "Ланосі" більше 600 км на одній заправці.

НЕ ВСЕ ТАК ПРОСТО. Якщо класичний 4-циліндровий двигун "Ланоса" або "десятки" можна перевести на газ за допомогою найпростішого ГБО першого покоління, то 6-8-циліндрові двигуни вимагають більш серйозного підходу. Окремі блоки електронного управління з уприскуванням в установках четвертого покоління і газові магістралі з насосами в установках п'ятого влетять в серйозні витрати – до 20-30 тис. грн. Спробуємо розрахувати, коли окупляться подібні вкладення.

При нинішній ціні на пропан в районі 8 грн економія становить фантастичні 60% порівняно з літром бензину. Однак для компенсації втрати потужності доведеться збільшити витрати газу, і реальна економія складе вже близько 30%, що теж дуже непогано. На умовному "Ланосі", який споживає 10 л бензину на 100 км, вона складе: на 10 км – 6 грн, на 10 тис. км – 6 тис. грн, на 100 тис. км – 60 тис. грн. Очевидно, що ціна переобладнання окупається з лишком в перші ж 100 тис. км.

Три варіанти розвитку подій

Якщо автомобіль в день проходить 100 км, за рік він пройде всього лише 30 тис. км. Виходить, що в цьому випадку обладнання LPG окупиться швидко, а от у CNG це займе набагато більше часу. Якщо ж машина за рік ледь проходить 10 тис. км, в установці ГБО просто немає сенсу. Йдеться, зрозуміло, про дорогі установки четвертого і п'ятого поколінь, які потрібні для недешевих автомобілів. На наш умовний "Ланос" ставити ГБО однозначно вигідно, навіть з урахуванням необхідного переоформлення в ДАІ.

Підсумовуючи, зазначимо, що багато що впирається у ваші особисті звички експлуатації автомобіля. Якщо вам подобається міняти машини раз на місяць, зв'язуватися з ГБО немає резону. Якщо ж ви маєте звичку користуватися авто 5-10 і більше років, варто задуматися про установку ГБО. Експлуатація автомобілів на метановому обладнанні в Україні зараз набагато менш вигідна, ніж експлуатація на пропані. Але євроінтеграційні процеси зажадають прийняття необхідних нормативних актів, і вони не за горами. Тому вибір залишається за вами – продовжувати їздити на бензині, встановити вигідне на сьогодні обладнання LPG або прогресивне і "євроорієнтоване" метанове.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
51,50
49,54
50,78
27,61
51,90
49,90
50,90
27,89
53,15
51,41
51,67
27,81
53,50
51,50
51,50
28,21
53,99
52,49
53,99
28,48
56,99
54,99
54,99
28,97
56,99
54,99
54,99
28,98
57,88
54,39
54,49
28,65
58,99
56,99
55,99
28,98
-
48,90
49,01
26,98
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

61879.98

Dogecoin (DOGE)

0.14

Ethereum (ETH)

3413.15

Litecoin (LTC)

91.32

Ripple (XRP)

0.62

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти