Блоги
Владимир Шульга

Хотілося б реактивніше, або Лоукост у цивілізацію

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Я не дуже люблю фразу: "А я ж казав…". Проте цього разу доведеться її повторити. Не тому, що я сноб, чи зверхньо ставлюсь до суспільства. І не тому, що записав себе у якісь пророки.

Але… Я ж казав, що в Україні поступово буде відновлено регіональні аеропорти і до десятка основних великих пасажирських летовищ, що функціонують, додадуться відновлені у інших містах.

Реклама

Чернігів, Полтава, Кривий Ріг, Тернопіль… Європейські лоукстери вишикувалися в чергу, щоб здійснювати рейси вглиб України. Та й українцям з цього суцільна користь: не треба їхати де-інде, якщо бажаєш здійснити подорож до Європи.

Звісно, десь питання вже вирішені, десь вони в тестовому режимі. Але це все одно ліпше, аніж споглядати напівзруйновані летовища, та ностальгічно пускати сльозу, згадуючи, як колись при СРСР із кожного обласного центру чи навіть райцентру літали дешево куди завгодно.

Годі вже з тим "совєцьким союзом"! Нема його давно, і, дякувати Богові, не буде! Але це не означає, що відновлення аеропортів не потрібне. Звісно, не в райцентрах, як це було раніше, але у обласних центрах – потрібно!

Реклама

Для тих, хто не може вгамуватися, просто скажу, що утримання аеропорту на балансі громади (а саме таке фінансування передбачається) – то немалий кошт. І деякі області у майбутньому зможуть собі дозволити відновлення аеропортів, а деяким доведеться відмовитися. Адже існують і більш нагальні проблеми: дороги, соціальна сфера, освітня інфраструктура. До того ж є така логічна річ, як доцільність. Якщо, наприклад, між обласними центрами відстань сягає в межах 300 кілометрів, то, напевно, доцільніше згуртувати кошти та відновити один аеропорт на дві, а то й три області.

Повторюся: європейським аіаперевізникам вигідно, щоб в Україні функціонувало якомога більше регіональних аеропортів. І це вигідно не лише авіаперевізникам. Не забувайте, друзі, що Європа – то на 90% прагматична геополітична структура. І там чітко розуміють: розвинена інфраструктура – то збільшення потоку туристів. Більше туристів – більше прибутку, більше прибутку – більші надходження до бюджету, більше бюджету – якісніша інфраструктура та сервіс. Коло замикається.

Але ж і українцям вигідно. Як я вже згадував вище: сьогодні мандрівка до Європи стала більш доступною. І багатьох стримує лише дві умови – або треба їхати до аеропорту, з якого є рейси лоукост до Європи, або ж трястися у автобусі понад добу до самого ЄС.

Реклама

Проте, як завжди, є ложка дьогтю. У даному випадку це навіть не бюрократія, яка заважає швидкому відновленню регіональних аеропортів. І це не кадрове питання, де взяти фахівців для цих аеропортів (хоча і тут є проблема, про яку я неодноразово казав). Наразі – це відсутність закону про аеропорти.

Так. Я знову про наболіле. В Україні досі немає закону про аеропорти. Тобто українського закону, прийнятого за часів незалежності. Є закон тої ж таки УРСР та сила силенна підзаконних актів, завдяки чому і функціонують сьогодні українські летовища. Нагадаю, що такий законопроект розроблено. Його просто необхідно доопрацювати. Звісно, наразі у Верховної Ради є чимало інших надважливих законопроектів. Але ж і закон про аеропорти – не менш важливий за поправки до бюджету.

Більше того, з розвитком новітніх технологій та безпілотної авіації доведеться фундаментально переглядати не лише польотні правила, безпекові аспекти, а й враховувати ситуаційні моменти. Окрім того, необхідно буде кардинально підходити і до питання менеджменту та кадрів, задіяних в обслуговування аеропортів. Адже час, коли одна людина виконувала лише одне завдання – минув. Сьогодення вимагає від фахівців обізнаності у високих технологіях. І авіація – це першочергова галузь, де це має працювати.

Тому, на мою думку, розробка та прийняття закону про аеропорти, особливо на тлі того, що кількість авіарейсів з України збільшується в геометричній прогресії – вже не те, що на часі, а конче необхідна.

Що ж стосовно відновлення та розвитку регіональних аеропортів, про що я говорив на початку, то цей напрямок має бути прописаний основним в законі про аеропорти. Не просто як вектор, а ґрунтовно виписаний, змодельований. Однозначно: наявність такого закону в Україні призвело б до впорядкування стосунків з авіаперевізниками. По-перше, було б більше порядку  у галузі. Адже не було б практики постійної зміни підзаконних актів, якими керуються аеропорти, коли кожен новий очільник міністерства, авіаслужби чи аеропорту висуває свої пропозиції. Ну наприклад, щодо тарифного збору, ведення господарської діяльності, виділення землі, споруд, тощо. А закон, який, я наголошую, давно мав би бути прийнятий в Україні, має вищу силу. І саме він би регламентував діяльність.

Україні потрібен модерновий закон, що відповідає світовим стандартам, зокрема ЄС. Проте є ряд жорстких пунктів, що мають бути прописані. По-перше – це чітке регламентування роботи аеропортів по залученню інвестицій, у тому числі закордонних, та прописати гарантії для інвесторів.

По-друге – чітке врегулювання стосунків аеропортів із авіакомпаніями, щоб уникнути в подальшому всіляких скандалів, тим більше міжнародних. Зокрема має бути чітко регламентовано ознаки лоукостера та стандартного авіаперевізника та регламентовано відмінність у наданні ними послуг, реєстрації і так далі. Це вже потрібно для захисту в першу чергу пасажирів – при збереженні якості та безпеки перельоту, регламентується ціна на авіаперевезення та перелік послуг за цю ціну.

Це не означає, що нічого в державі не робиться корисного. Є багато позитивних змін. Але Закон про аеропорти – це один із основних законів, за якими цивілізовані країни оцінюють рівень розвитку України.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
54,49
54,04
50,49
27,58
56,01
53,54
52,01
24,98
57,98
56,67
53,73
26,14
58,29
56,79
55,59
27,29
58,50
56,50
51,90
26,73
61,88
58,91
55,99
27,66
61,99
59,99
56,49
27,97
61,99
59,99
56,49
27,98
62,99
61,99
57,49
27,98
-
53,02
50,22
25,56
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

66255.42

Binance Coin (BNB)

578.53

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

83.56

Theta (THETA)

2.25

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять