Блоги
Владимир Шульга

Скандал с "Мотор Сичью". Турбовинтовые пылесосы или все-таки авиация? (укр.)

Владимир Шульга

Проректор Харьковского национального университета внутренних дел, доктор исторических наук

Чи не найгучнішим скандалом стала буцімто продаж (чи не продаж) акцій українського авіапідприємства "Мотор Січ" китайському інвесторові.

Суспільство розкололось у своїх судженнях та коментарях з приводу даної новини. Звучить шалена кількість питань про доцільність чи вигоду від такої угоди (яку було скасовано), та про "зраду" та перестороги у двосторонніх відносинах між Україною та Китаєм.

Реклама

Питання зовнішньої політики та економічної доцільності – то окремі напрямки. Наразі не про це. Я хочу висловити свою думку з приводу стратегічності та здорового глузду.

Залишивши поза дужками всі питання на кшталт "зрада чи ні", задамося лише одним питанням: "А чи варто продавати підприємство, яке здатне виготовляти двигуни не лише для відродження власного авіапарку, а й на експорт?"

Зрештою, це не просто підприємство циклу авіабудування. Це підприємство – престижу та майбутнього розвитку.

Якщо поглянути на проблему глобально, то справді: "Мотор Січ" потребує термінової модернізації та інвестицій задля якомога швидшого розвитку. Але чи варто саме продавати підприємство? Адже після продажу авіапідприємства іноземним інвесторам може постати питання не лише у прозорості податків і таке інше.

Реклама

Найстрашніше – пересторога в тому, що підприємство може бути перепрофільоване.

Скажімо, був завод з виробництва двигунів для "Антонова", а стане заводом з виробництва двигунів для зовсім інших літаків, зокрема китайського виробництва.

Можливо, я дещо гіперболізую. Проте, якщо це так, то що буде у сухому залишку? Щонайменше "Антонов" залишиться без двигунів. А як ми знаємо, окрім того, що МВС заключило договір на будівництво літаків для своєї Єдиної авіасистеми, нещодавно й Міноборони домовилось про випуск новітніх літаків "Антонова" для ЗСУ.

Тобто потреба у двигунах від "Мотор Січ" не просто окреслена, а й цілковито вже реальна. До цього згадаємо програму розвитку української авіації, згідно з якою наша держава повинна створити свого авіаперевізника з авіапарком вітчизняного виробництва.

Реклама

Для скептиків зазначу: так, "Антонов" сьогодні переживає не найкращі часи і навряд чи підприємству вдасться охопити всі замовлення, та ще й держпрограму з тими потужностями і можливостями, що наразі залишились після тривалих "реструктуризацій". Але якщо, навіть маючи фінансування та можливості, у підприємства відібрати основу – можливість оснащувати "АНи" вітчизняними двигунами, то про який розвиток далі можна говорити? Де тут буде стратегія?

Більше того, це не лише руйнація майбутнього, але й того, що вже зроблено. Та ж таки Єдина авіаційна система МВС, яка потребує новітніх літаків для ДСНС, Держприкордонслужби, Нацгвардії – фактично знову може "заморозитись". І я кажу не про якісь там другорядні речі. Минулорічні пожежі та повені в Україні показали, на скільки важливо, щоб Єдина авіасистема МВС мала новітні літаки та гелікоптери.

До речі. "Мотор Січ" спеціалізується, зокрема, і на виробництві гелікоптерних двигунів. Так от найнеобхідніша, на мій погляд, реструктуризація – це переформатування виробництва на можливість виготовляти бодай комплектуючі до гелікоптерів Airbus Helicopters, якими вже частково оснащені та далі оснащуються підрозділи Єдиної авіасистеми. Чи це складно? Так. Чи це можливо? Без сумніву!

Звісно, все, про що я кажу, комусь може здатися банальним та безґрунтовним. Але насправді ситуація дуже бентежна. І справа може не вирішитися не лише протягом місяця, але й протягом років. І питання тут не в Китаї. До "Піднебесної" якраз питань немає з огляду на темпи розвитку їхньої економіки.

Але Україна не має права продавати контрольний пакет управління стратегічними оборонними підприємствами будь-якій країні.

Я хочу, щоб зрештою в державі зрозуміли: настав час не руйнувати чи заморожувати, а створювати, відроджувати. І найперше, що має бути зроблено – це приведення всіх стратегічно важливих угод та планів до спільного знаменника, який відповідатиме виключно інтересам держави. І авіація України – це саме та галузь, яка повинна бути першою серед стратегічних планів, а не отримувати увагу за залишковим принципом.

Реклама на segodnya.ua Реклама
Все новости
Последние новости
Показать еще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Говорит президент Украины
Больше заявлений Зеленского
ВСУ: главное
Подробнее
Помощь во время войны
Больше новостей
Love is...💙💛
Путешествуй по Украине
В поиске трудоустройства
Найти работу!
🏠 Квартирный вопрос
Новости недвижимости
"Разом нас багато"
Нас не подолати
🚘 Актуалка для владельцев авто
Что еще нового?
Кулинарный мастер-класс
Что приготовить?
⚽ Фан-сектор
Болей за футбол!
Be in Techno Trends
Следить за новостями
⭐ Срачи прилетели
Больше скандалов
🔮 Предсказания & Гороскопы
Что еще говорят звезды?
Валюта
Курс доллара в кассах банков (покупка/продажа)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрэксимбанк Укрэксимбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Универсал Банк Универсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
Герої не вмирають!

Позывной "Депутат". Сергей Компаниец - старшина роты 93-й отдельной механизированной бригады "Холодный Яр". Воевал на передовой с 2014 года. Ребята называли 47-летнего старшину "батей", потому что он помогал и учил каждого. Погиб в бою под Изюмом, прикрывая побратимов. Его 16-летний сын пошел учиться в военный колледж…

История героя
Рейтинг цен
Сколько стоит жилье в новостройках Киева (грн за м²)
1
Печерский Печерский
90 592
2
Шевченковский Шевченковский
57 791
3
Оболонский Оболонский
54 494
4
Подольский Подольский
51 178
5
Голосеевский Голосеевский
46 989
6
Святошинский Святошинский
36 659
7
Днепровский Днепровский
35 882
8
Дарницкий Дарницкий
35 881
9
Деснянский Деснянский
35 364
10
Соломенский Соломенский
31 688
Прогноз 🔑
Рейтинг популярности
Наши спортсмены в Instagram
1
Василий Ломаченко Василий Ломаченко
2157К
2
Александр Усик Александр Усик
1698К
3
Александр Зинченко Александр Зинченко
1660К
4
Андрей Шевченко Андрей Шевченко
1150К
5
Владимир Кличко Владимир Кличко
1021К
6
Элина Свитолина Элина Свитолина
871К
7
Андрей Лунин Андрей Лунин
658К
8
Виталий Кличко Виталий Кличко
515К
9
Дарья Белодед Дарья Белодед
496К
10
Юлия Герасимова Юлия Герасимова
449К
У кого самый большой прогресс
ЗАПРАВКИ
Топливо сегодня
95+
95
ДТ
ГАЗ
53,60
53,09
50,61
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,69
55,25
55,04
27,49
56,90
54,90
54,09
28,04
56,99
55,99
56,68
28,29
59,88
56,91
56,99
28,79
60,99
58,99
57,49
28,97
60,99
59,99
59,99
28,98
60,99
58,99
57,49
28,98
-
52,47
51,08
26,76
статистика
Курс криптовалюты сегодня

Валюта

Цена, usd

Bitcoin (BTC)

64280.94

Binance Coin (BNB)

614.71

Dogecoin (DOGE)

0.15

Litecoin (LTC)

84.26

Theta (THETA)

2.43

Haute Couture
Расписание Fashion Weeks

Париж. Франция

3 – 7 июля

Париж. Франция

Маями. США

14 – 21 июля

Маями. США

Нью-Йорк. США

9 – 14 сентября

Нью-Йорк. США

Лондон. Англия

16 – 20 сентября

Лондон. Англия

Милан. Италия

20 – 26 сентября

Милан. Италия
Детали модных показов
Выбор украинцев 🚘
Какие новые легковые авто покупали в июне
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Подробнее
Love is... 💙💛
За что мы любим Винницу
Водонапорная башня

Водонапорная башня

Фонтан «Roshen»

Фонтан «Roshen»

Вареники с вишней

Вареники с вишней

Double-decker

Double-decker

Отель «Савой»

Отель «Савой»

Посетить город после победы

Нажимая на кнопку «Принять» или продолжая пользоваться сайтом, вы соглашаетесь с правилами использования файлов cookie.

Принять