З 1 січня Україна ввела новий стандарт ЄВРО-5

Тепер не можна ввозити в країну авто старше п'яти років

Душогубка – так кажуть на автомобіль, що їздить по вулицях, чадить, й отруює повітря. Старе залізо на колесах і неякісний бензин щорічно стають причиною ракових захворювань у сотень тисяч українців. А так виглядає найстрашніший компонент шкідливих вихлопів – оксид азоту – саме він є смертельним канцерогеном, і винен у смерті людей, які дихають отруєним повітрям.

Реклама

З 1 січня Україна ввела новий стандарт ЄВРО-5. Тепер не можна ввозити в країну авто старше п'яти років. І навіть нові автомобілі, які не відповідають жорстким екологічним нормам. Чи стане тепер наше повітря чистішим, і чи допоможе цей захід вижити українцям.

Стандарт Євро-5 – екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах.

У Євросоюзі обов'язковий для всіх типів автомобілів з 2009 року (а з 2015-го там вже діє стандарт Євро-6)

Реклама

Норми з викидів Євро-5:

СН (вуглеводні) до 0,05 г / км,

CO (чадний газ, окис вуглецю, оксид вуглецю або монооксид вуглецю – отруйний газ) до 0,8 г / км

Реклама

NO (окис азоту, оксид азоту, нітрозил-радикал) до 0,06 г / км.

У цій будівлі – одна з найунікальніших лабораторій. Тут можна дізнатися – які речовини вивергає двигун вашого авто при спалюванні палива. За цими результатами і визначають екологічність машини. Давати "Євро" – чи не давати. Процедура займає менше півгодини.

У боксі для випробувань автомобілів на відповідність стандарту ЄВРО-5 умови повинні бути максимально наближеними до реальної їзди. Цей величезний вентилятор імітує повітря, що надходить – як на швидкості 160 кілометрів на годину, при цьому ведучий міст обертається на моделюючому роликовому стенді, а задній щільно затиснутий колодками – щоб автомобіль випадково не зрушив з місця. Нарешті, вихлопний газ ось по цьому рукаву потрапляє в систему відбору шкідливих речовин.

На спідометрі пройдено кілометр. З вихлопних газів беруться заміри. Смертельні для людини вуглеводень і оксид вуглецю – в простолюдді "ЦАШ" і "ЦО" – на вигляд, як звичайне повітря.

"Автомобілі завжди знаходяться там, де живуть люди. І відповідають десь за 80 відсотків викидів, які безпосередньо знаходяться в місті. І причому викиди – вони найбільш токсичні і найбільш канцерогенні", – говорить Володимир Агєєв, перший заступник директора Державного автотранспортного науково-дослідного і проектного інституту з наукової роботи.

5-тий стандарт діє в країнах Європи ще з 2009-го. Зараз у них вже Євро-6. На все – і ввезення, і експлуатацію. Тих, у кого машини старше – штрафують. До Білорусі без Євро-5 – теж не пустять. У Росії – під них вже і автозаводи перебудували.

"Ми в принципі – одна з останніх європейських країн, які вводять Євро-5", – говорить Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній.

"Прийнявши норми Євро-5, ми трошки скорочуємо відставання. Якщо у нас раніше норми відставали на 10-15 років, то прийнявши євро-5, ми відстаємо на 5-8 років", – говорить Володимир Агєєв, перший заступник директора Державного автотранспортного науково-дослідного і проектного інституту з наукової роботи.

В Україні поки ввели обмеження на ввезення і виробництво. Останнє постраждає більше. З ринку підуть індійські вантажівки і шасі для наших автобусів, а також окремі моделі китайських малолітражок. Знято з конвеєра деякі вітчизняні автомобілі. Кількість продажів впаде, а ціни – підуть вгору – допускає економіст Ігор Гарбарук.

Що ж стосується старих машин – справа складніша. Адже і попередній стандарт Євро-4 – по суті, теж не дотримувався – наводить факти експерт авторинку Сергій Боровик.

"Від 20 до 30 відсотків всього б/в імпорту в Україну зараз – це автомобілі стандартів євро-0, євро-2, євро-3. У Україні в 15-му році вільно в'їжджав будь-який автомобіль. 90-х років випуску, 80- х років випуску ", – говорить він.

В Україні працюють десятки сертифікаційних центрів, приватних, недержавних, які вам там за 10-150 доларів намалюють сертифікат Євро-5 на будь-який металобрухт і автохлам.

У цих касетах – пробні фільтри. Там накопичуються частинки оксиду азоту – найнебезпечнішого компонента вихлопних газів. У нашому дослідженні – вписалися в норму.

Але в досвіді використовують еталонне німецьке паливо – ідеально чистий високооктановий бензин. На українських заправках такий не продається. Після використання вітчизняних марок фільтр виглядає – так. І це аналіз сертифікованого, нового легковика.

"Реально автомобілі мають більш низький екологічний рівень у середньому, і незадовільний технічний стан. А також разом з проблемою якості палива – все це носить істотний збиток життю і здоров'ю городян", – говорить Олексій Клименко, заступник завідувача лабораторії досліджень використання палива та екології.

Навіть у благополучній Європі від наслідків забруднення вихлопами гине людей у сім разів більше, ніж від аварій. Україна ж у рейтингу з двохсот країн входить у десятку з найвищою смертністю від отруєного отрутами повітря.

"Нас за останні 10 років мільйон людей померло від ракових захворювань. Ще більше людей померло від захворювань серцево-судинної системи. А це в першу чергу екологія", – говорить Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній.

При цьому, на відміну від Європи, стандарт Євро-5 не стосується машин, які вже експлуатуються. Їздити можна на чому завгодно, заправлятися – чим попало. За вихлоп – ніхто відповідає.

"В Україні експлуатується більше десяти мільйонів автомобілів. Якщо це все структурувати відповідно до євро, то виявиться, що з цих десяти мільйонів всього лише близько одного мільйона – це будуть автомобілі віком до 5 років, тобто відповідають євро-5", – говорить Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній.

Ефект заборони на ввезення і виробництво екологічно шкідливої автотехніки не такий вже великий – до українського автопарку, що чадить, за рік не додадуться кілька десятків тисяч нових і не дуже коптілок. На думку фахівців галузі і ринку, легше дихати на наших вулицях стане років через десять.

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События недели" на каналі "Україна".

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,45
52,91
51,01
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,49
55,02
54,97
27,76
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
51,67
51,11
26,87
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

64927.63

Dogecoin (DOGE)

0.15

Ethereum (ETH)

3109.59

Litecoin (LTC)

81.11

Ripple (XRP)

0.5

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти