Завершився прийом заявок на конкурс з передачі в концесію морського порту "Ольвія" в Миколаєві. Про це в Telegram повідомив прем'єр-міністр Олексій Гончарук.
За його словами, за концесію порту змагаються інвестори з Катару та України.
Реалізація проекту буде означати:
- 66 млн дол. інвестицій;
- 3 млн дол. муніципальних інвестицій;
- 3 млн дол. щорічних концесійних платежів.
Раніше повідомлялося, що в 2020 році уряд України підготує до концесії порти "Маріуполь", "Бердянськ", "Чорноморськ" і частина Одеського порту.
Що таке концесія?
Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть у тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.
Для держави концесія вигідна тим, що вона:
- залучає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
- може підвищити ефективність управління об'єктом і завдяки цьому посилити конкуренцію в галузі і / або підвищити якість послуг.
Концесіонер отримує:
- доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
- розподіл ризиків;
- держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).
Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).
Як повідомлялося, президент України Володимир Зеленський раніше доручив Міністерству інфраструктури провести перші пілотні конкурси з передачі в концесію порту "Ольвія" і Херсонського морського торгового порту до 1 січня 2020 року. Передбачається, що концесію порту "Ольвія" буде надано на 35 років, а Херсонського порту – на 30 років. Про ухвалення потрібного для цього законодавства глава держави говорив ще в серпні під час візиту до Туреччини: