ТОП-6 "народних" способів заощадити бензин взимку

Не всі методи однаково ефективні

Які "народні" способи допомагають економити бензин. Хтось відповість на це питання радою: поставити на зиму в гараж і їздити на громадському транспорті. Але жарти жартами, а взимку витрата збільшується, і з цим потрібно якось боротися, особливо в світлі зростаючих цін на бензин. Ділимося досвідом, як це зробити.

Тримати автомобіль технічно справним

Реклама

Порада банальна, але тим не менше. Несправностей, які впливають на витрату, безліч. Дуже поширений варіант: якийсь "глючний" датчик (наприклад датчик вмісту кисню у вихлопі), який дезінформує блок керування двигуном і змушує його вприскувати занадто багато палива як завгодно.

Варто звернути увагу на масло і своєчасно міняти його. Занадто брудне і в'язке масло змушує витрачати більше палива. Воно ж покликане полегшувати тертя між працюючими деталями двигуна, але чим більша в'язкість, тим складніше рухатися поршням і валам.

Стежити за швидкістю

Реклама

Найменше палива двигун витрачає, працюючи на мінімальних обертах при максимально високій передачі. У місті заощадити особливо не вийде, а от за містом тримайте швидкість в районі 80 км/год і використовуйте п'яту (або шосту, якщо є) передачу.

Чому так? Спробуємо пояснити "на пальцях". Згадайте свої відчуття від їзди на гірському велосипеді з декількома передачами. Найлегше крутити педалі, коли передня ведуча шестерня поменша, а відома на задньому колесі – побільша. Так працює трансмісія автомобіля, коли включена знижуюча передача (перша, друга, третя і іноді четверта). З іншого боку в такому випадку доведеться буквально "сукати" ногами, щоб велосипед їхав швидше. Тобто збільшувати обороти.

----1

Реклама

А найкомфортніше їхати, коли ви рухаєтеся накатом, і при цьому провідна шестерня набагато крупніша за відому (це буде вже підвищує передача – п'ята і шоста на автомобілі з МКПП). Ноги не утрудняються зусиллям, але і "сукати" не потрібно – повертаємо педалі плавно і м'яко.

Уявляйте собі цю картину всякий раз, коли їдете. Мотору найкраще живеться, коли обороти невисокі, а швидкість постійна. Але на високих швидкостях з'являється така неприємна штука, як лобове опір повітря, яке автовиробник позначає як Сх. Так от, на швидкостях понад 80 км/год "продиратися" крізь повітряні маси середньостатистичному автомобілю стає важкувато. А значить, витрата палива зростає.

Використовувати присадки

Цей метод досить спірний. Давайте коротко розберемося, як взагалі дозується паливо в циліндри. На сучасних автомобілях порції відміряє "комп'ютер", тобто блок керування двигуном. Ніякі "зілля" не змусять його вприскувати більше або менше. ЕБУ орієнтується на те, скільки повітря подається в циліндри і наскільки ефективно згорає бензино-повітряна суміш.

----3

Тому, за умови, що бензин ви купуєте не у підпільників з цистерни на узбіччі, а на нормальних АЗС з системою контролю якості, то ніякі присадки вам не потрібні. Те, що зараз продається на ринку, видаляє вологу з бензобака, коригує октанове число і чистить форсунки. Якщо ви встигли зіпсувати двигун поганим паливом і в циліндрах воно згорає нерівномірно, присадки вам допоможуть частково усунути наслідки ваших помилок. Але заливати їх в бак заради економії палива в штатних умовах безглуздо.

Включати в прикурювач "унікальний пристрій для економії палива"

Ось це вже чистої води обман. Виробники обіцяють збільшення ККД двигуна "за рахунок заряду і звільнення енергії". Такий механізм використовують гібридні автомобілі, заряджаючи батареї при русі накатом. Це називається рекуперативним гальмуванням. Система складна, встановлюється вона на заводі, і коробочка з синім діодом, що вставляється в прикурювач, нічого подібного зробити не може.

Не їздити на холодному моторі

Коли мотор не прогрітий, він витрачає більше палива. Виною всьому – сильно густіюче на морозі масло і низька температура повітря, що подається в циліндри. У холод бензино-повітряна суміш повинна бути більш концентрованою, щоб мотор працював рівно. У підсумку при прогріванні витрата палива може досягати літра на годину або навіть більше. А тепер підрахуйте, скільки часу ваш автомобіль повинен простояти на морозі, працюючи вхолосту, щоб розігрітися до оптимальної температури? На кожен такий ранковий прогрів йде принаймні грамів 200 палива. Начебто небагато, але якщо прикинути витрати на тиждень, на місяць і за всю зиму, то сума набігає вже серйозна.

----2_01

Так, можливо, взагалі не гріти мотор? Ось і виробники рекомендують: заводите двигун – і вперед. Думаєте, що сучасні машини гріти не потрібно? Це дуже небезпечна помилка. Сучасні машини від несучасних відрізняються в цьому плані лише тим, що система подачі палива стала автоматичною – більше не потрібно тягнути "підсмоктування" і проводити інші хитрі маніпуляції. Масло, нехай навіть синтетичне, все одно густіє і погано змащує холодний мотор. Тому, відразу рухаючись в дорогу, ви прирікаєте двигун на масляне голодування, нехай і короткострокове. А це означає, що з часом поверхня труться без змащення деталей почне руйнуватися. Тут і до капітального ремонту недалеко...

Виходить, що в ідеалі потрібно домогтися того, щоб двигун не переохолоджувався в принципі. Але чи можливо це?

Зробити чип-тюнінг

Вище ми вже говорили, що дозуванням палива в циліндри займається електронний блок керування двигуном. А що якщо, умовно кажучи, "залити" в нього таку програму, щоб він тримав мотор "на голодному пайку"?

----5

Такі прошивки існують і навіть продаються. Вартість варіюється від $90 до $500 в залежності від моделі автомобіля, і головним чином вони спрямовані на те, щоб змусити двигун працювати на максимально бідній суміші. Мотору вдається це з трудом, і в якості побічного властивості ви отримаєте вельми уповільнені реакції на натиснення педалі газу.

Самому ж важливе, що варто розуміти: "економічна" прошивка дійсно може заощадити до 10% бензину і окупити себе через деякий час, але за умови, що ви будете їздити в режимі, який на автомобільному сленгу називається не інакше як "овочевий". Тобто з плавними стартами, гальмуванням двигуном і невисокою швидкістю. Найкращим чином така прошивка проявить себе в далекій дорозі, якщо ви плануєте тихенько дістатися з пункту А в пункт Б з постійною швидкістю і бажано з мінімумом обгонів.

Читайте також:

Реклама на segodnya.ua Реклама
Всі новини
Показати ще
Реклама на segodnya.ua Реклама
Допомога під час війни
Більше новин
Фінанс-дайджест
Більше новин
Industry
Більше новин
Квартирне питання
Більше новин
Час заробляти
Техно
Більше новин
Комуналка
Більше новин
Наші гроші
Більше новин
Війна в Україні
Більше новин
Money-лайфхакер💰
Головне про гроші
Всі новини
Останні новини
Показати ще
Валюта
Курс долара в касах банків (купівля/продаж)
1
ПУМБ ПУМБ
35.8/36.3
2
ПриватБанк ПриватБанк
35.5/36.3
3
Ощадбанк Ощадбанк
35.7/36.15
4
Райффайзен Банк Райффайзен Банк
36.4/37.1
5
Укрексімбанк Укрексімбанк
36.2/36.7
6
Альфа-Банк Альфа-Банк
35.5/36.7
7
Укргазбанк Укргазбанк
35.4/36.4
8
Універсал Банк Універсал Банк
35.4/36.9
9
OTP Bank OTP Bank
31.95/35.0
ЗАПРАВКИ
Паливо сьогодні
95+
95
ДП
ГАЗ
53,55
53,04
50,82
27,60
55,88
53,88
54,88
26,89
56,53
55,20
55,04
27,56
56,90
54,90
54,09
28,64
56,99
55,99
56,68
28,98
59,88
56,91
56,99
28,79
59,99
57,99
57,99
29,47
59,99
57,99
57,99
29,48
60,99
59,99
59,99
29,48
-
52,16
51,05
26,81
Відставка Бориса Джонсона
Нова обкладинка The Economist
Рейтинг цін
Скільки коштує житло у новобудовах Києва (грн за м²)
1
Печерський Печерський
90 592
2
Шевченківський Шевченківський
57 791
3
Оболонський Оболонський
54 494
4
Подільський Подільський
51 178
5
Голосіївський Голосіївський
46 989
6
Святошинський Святошинський
36 659
7
Дніпровський Дніпровський
35 882
8
Дарницький Дарницький
35 881
9
Деснянський Деснянський
35 364
10
Солом'янський Солом'янський
31 688
Прогноз 🔑
ТОП-5 у сфері IT
Затребувані спеціалізації
Програмування

Програмування

Інженер

Інженер

Системи управління підприємствами

Системи управління підприємствами

Web-інженер

Web-інженер

Web-майстер

Web-майстер

Актуальні пропозиції 🔥
Вибір українців 🚘
Які нові легкові авто купували у червні
1
Toyota Toyota
456
2
Renault Renault
327
3
Volkswagen Volkswagen
263
4
Hyundai Hyundai
172
5
Skoda Skoda
168
6
Mitsubishi Mitsubishi
162
7
BMW BMW
120
8
Nissan Nissan
102
9
Mercedes Mercedes
94
10
Ford Ford
87
Детальніше
Must Know
Штрафи для власників тварин в Україні

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак небезпечних порід без намордника — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Вигул собак у заборонених місцях — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Неприбрані за твариною екскременти — від 170 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Нанесення твариною шкоди майну чи здоров'ю людини — від 1700 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн

Знущання з тварини — від 3400 грн
Детальніше
Класи житла
В чому різниця?
Економ

Зазвичай, це типові багатоповерхівки без надмірних архітектурних рішень, схожі одна на одну, але їхнє основне завдання – універсальність та забезпечення квартирами якомога більшої кількості людей. У Києві середня ціна за квадратний метр у "економі" становить 27 тис. грн.

Комфорт

У таких будинках передбачені зони для зберігання дитячих колясок чи велосипедів, є вбиральні, охорона на території, покращений дитячий майданчик та паркінг. У Києві за такі квартири у новобудовах просять у середньому 35,3 тис. грн за кв. м.

Бізнес

У новобудовах є великі підземні паркінги, з одним паркомісцем на квартиру. Зазвичай такі будівлі охороняються, є консьєрж, покращені дитячі майданчики, а для догляду за територією наймають садівників. Мешканці столиці в середньому платять 57,7 тис. грн за квадратний метр у такій квартирі.

Еліт

Над дизайном житла працюють солідні дизайнери. Територія охороняється, а паркомісця облаштовують із запасом. У таких житлових комплексах будують тенісні корти, басейни, супермаркети, приватні школи тощо. У Києві один квадратний метр такого житла коштує в середньому 98,8 тис. грн.

1 /2
Все про квартири
статистика
Курс криптовалюти сьогодні

Валюта

Ціна, usd

Bitcoin (BTC)

66772.77

Dogecoin (DOGE)

0.16

Ethereum (ETH)

3239.94

Litecoin (LTC)

85.23

Ripple (XRP)

0.55

Наша економіка
5 головних цифр
1
Споживча інфляція Споживча інфляція
18%
2
Облікова ставка Облікова ставка
25%
3
Офіційний курс євро Офіційний курс євро
29,7 грн
4
Офіційний курс долара Офіційний курс долара
29,25 грн
5
Міжнародні резерви Міжнародні резерви
$22,8 млрд
Знати більше💡

Натискаючи на кнопку «Прийняти» або продовжуючи користуватися сайтом, ви погоджуєтеся з правилами використання файлів cookie.

Прийняти