Ніщо не віщувало біди: клієнтка ПриватБанку за кілька хвилин втратила 60 тис. грн

6 вересня 2021, 16:08
Жінці зателефонували з номера телефону, який нібито належав державному банку

Женщине позвонили из нескольких номеров мошенники, втерлись в доверие и выманили деньги с карт ПриватБанка / Фото: коллаж "Сегодня"

Шахраї вкрали через державний ПриватБанк у клієнтки 60 тисяч гривень. Вони зателефонували їй від імені служби безпеки банківської установи та за допомогою простих маніпуляцій зняли гроші з її рахунку.

Про це користувачка із ніком iliushchenko18 написала на сайті Мінфіну.

Реклама

Жінці зателефонували нібито з ПриватБанку і повідомили, що з її карти несанкціоновано знімають кошти. Для того, щоб перевірити інформацію, вона зателефонувала на єдиний номер держбанку, де їй повідомив автовідповідач, що протягом трьох хвилин зателефонує оператор. Їй дійсно зателефонували, номер нагадував такий, що належить ПриватБанку.

"З цього номера так званий оператор повідомив, що мені дійсно телефонують із служби безпеки банку і що з моїх карток проводяться операції на великі суми: у магазині Rozetka проводяться транзакції, за якими купують ноутбук, смартфон та планшет. Для того, щоб заблокувати транзакції з моїх карток, мені повідомили, що зі мною зв’яжеться представник з відділу безпеки і я повинна діяти відповідно до інструкцій, які він надасть", – повідомила жінка.

Далі їй зателефонували з іншого номера. Клієнтку банку не просили повідомити жодну конфіденційну інформацію, просто просили виконувати інструкції та натискати цифри, які їй диктували. В результаті протягом години з її карток зняли близько 60 тис. грн.

"Шахраї користуються трьома хвилинами очікування після здійснення дзвінка користувачем послуг ПриватБанку за номером 3700 і прослуховування шаблонного повідомлення. Далі відбувається дзвінок користувачу з номера, який починається на +38 056… що характерно для ПриватБанку, а окрім цього, ПриватБанк дуже часто телефонує з інших номерів", – звернула увагу клієнтка банку.

Пізніше у банку клієнтці пояснили, що у додатку "Приват24" є кнопка "Комунікація", за допомогою якої можна перевірити, чи дійсно номер належить ПриватБанку.

Реклама

"Заяву до кіберполіції написано. Але я не певна, що знайдуть шахраїв. ПриватБанку варто подбати про безпеку своїх клієнтів. Ця подія змусила мене задуматися, чи лишатися клієнтом ПриватБанку і надалі", – підсумувала ошукана жінка.

У державному банку вже відреагували на інцидент і пояснили, що вказані номери телефонів не належать ПриватБанку.

"Зі своєї сторони ми робимо все, щоб вберегти кошти клієнтів від шахраїв та наголошуємо, що клієнт сам також має змогу не дати заволодіти своїми грошима, передовсім не повідомляючи третім особам персональні дані та не здійснюючи дії за вказівками шахраїв. Вказані вами номери телефонів не належать банку. Наші клієнти можуть самостійно перевірити належність номера до ПриватБанку в своєму "Приват24", – повідомили в банку.

ПриватБанк не здає позиції лідера

Як вже писали "Сьогодні",в Україні почастішали випадки зламання фінансового додатку "Приват24" – все більше жертв повідомляють про шахраїв. Серед найпоширеніших варіантів – фішинг і дзвінки.

Однак часто відбуваються збої і в самому банку, без "допомоги" шахраїв. Наприклад, ПриватБанк самостійно поміняв код доступу до картки одного з клієнтів банку, коли він був за кордоном.