"Бізнес впав до нуля": чому Rozetka, "Епіцентр" та MakeUp на грані виживання

2 квітня 2022, 19:47
Війна, що увірвалася в Україну раптово, поставила бізнес буквально на коліна

Великі мережі під час війни втратили значну частину свого капіталу / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

Великі гравці онлайн-ринку неабияк страждають від наслідків війни. В перші же дні бойових дій деякий бізнес, за словами їхніх засновників, "впав до нуля". Нині ж ситуація поволі відновлюється, проте повернення до довоєнного рівня не обіцяє ніхто.

"Сьогодні" розповість вам, які проблеми під час війни у провідних e-commerce-гігантів в Україні: "Епіцентр", Rozetka та MakeUp.

Реклама

Так, за повідомленням CEO маркетплейсу "Епіцентр" Артема Шевченко в коментарі Forbes, попит і обʼєми впали в десятки разів, якщо порівняти з минулими періодами.

"24-25 лютого замовлень майже не було, нині вони трошки є, але прірва (між тим, що було раніше Ред.) велика", – пояснює він.

Бізнес MakeUp "впав до нуля"

Українці масово скаржаться у соцмережах, що замовлене на MakeUp їм не доставляють вже понад місяць. Натомість власники переконують своїх клієнтів, що доставка товарів відновиться найближчим часом – у тих містах, де це безпечно, вже на наступному тижні запрацює власна служба доставки. Наступним кроком буде повернення до довоєнних термінів отримання замовлення. Це доба чи дві.

Реклама

Як повідомив співвласник MakeUp Сергій Волобуєв в коментарі Forbes, з початку війни бізнес значно скоротився, хоч постраждав менше, ніж інші, адже компанія робила ставку на розвиток в Європі. Наразі компанія поступово відновлюється.

Він зауважує, що онлайн-торгівля – це про логістику, а вона зламалася.

"Товар є, але його або завести неможливо, або треба один-два тижні, щоб доставити. А це відмова від замовлення", – пояснює він. До того ж, великі гравці працюють за передплатою.

Реклама

Rozetka на грані

Раніше ми розповідали, що ринок схвилював лист засновника найбільшого маркетплейсу України Rozetka Владислава Чечоткіна, в якому той повідомляв, що за три тижні оборот компанії впав з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн. Тож компанія вимушена звільнити частину своїх співробітників.

З початку війни Rozetka втрачала магазин за магазином по лінії фронту (на сьогодні 25 магазинів повністю знищені, розграбовані або ніхто не може встановити, що з ними), люди припинили купівлю товарів і почали масово оформлювати повернення на зроблені покупки, обробити замовлення й доставити було просто неможливо через постійні обстріли.

Однак власники планують перезапустити бізнес, але вже у Львові, на складі розміром у п’ятдесят разів меншим.

Зауважимо, що до війни Rozetka була найбільшим маркетплейсом у країні.

"Сільпо" відновили популярну послугу

Під час воєнного стану мережі супермаркетів поступово почали відкривати свої магазини у різних містах України та відновлювати свої послуги. Наприкінці місяця "Сільпо" відновили послугу планової доставки.

Послуга доступна у таких містах:

  • Ужгород;
  • Кам'янець-Подільський;
  • Хмельницький;
  • Чернівці;
  • Львів;
  • Івано-Франківськ.

Доставку можна замовити у цих містах, а також у радіусі 15 км навколо них.

Послуга в межах міста коштує 49 грн, далека доставка – 99 грн.

Раніше ми розповідали, чому АТБ звинуватили в мародерстві та що на це відповіли в самій компанії.

Ми також писали, в яких супермаркетах можна зняти готівку на касі.