Конкурент АТБ заходить в Україну: чому в Lidl так дешево

18 грудня 2021, 11:30
Компанія купує товар великими партіями та пропонує постійні знижки

У супермаркетах Lidl знаходиться близько двох тисяч унікальних продуктів / Фото: Колаж: Сьогодні

Німецька мережа супермаркетів Lidl збирається вийти на український ринок. Ці магазини представлені у багатьох європейських містах та користуються величезною популярністю. У деяких містах люди стоять у довгих чергах, щоб потрапити до торгових залів.

"Сьогодні" розбиралися, чому ці супермаркети такі популярні.

Реклама

У чому секрет Lidl?

Business Insider пояснює таку популярність тим, що Lidl вдається пропонувати нижчі ціни, ніж його конкуренти. Але як німецькій мережі вдається знижувати ціни?

З одного боку компанія купує товар великими партіями, відповідно і за низькими цінами, і може контролювати собівартість. Також їй не потрібні посередники, які можуть збільшити кінцеву ціну товару за рахунок доставки та інших факторів. Але, в цих супермаркетах, часом, досить обмежений вибір товарів.

Наприклад, у супермаркетах представлено лише два види гірчиці – місцевого виробника та власного бренду. Покупцям особливо нема з чого вибирати, але забезпечення такої обмеженої пропозиції дає мережі більше можливостей для закупівлі у певного виробника великими партіями та за зниженою ціною.

Реклама

Дослідник Planet Retail RNG Даг Конц пояснив, що загалом у супермаркетах Lidl розташовано близько двох тисяч унікальних продуктів. Оскільки це великі супермаркети, то кількість досить мала. В інших подібних – більше у 10-30 разів.

"Lidl приділяє основну увагу товарам повсякденного вжитку, які покупці купують найчастіше. Асортимент обмежений – переважно це товари, які можна швидко продати, що також дозволяє добре заробляти. Товари, які можна продати швидше, означають менший запас на складах і, як наслідок, менше грошей, витрачених на ці запаси", – каже Паглі.

Цікаво, що ці магазини набагато менші за великі гіпермаркети, але більше невеликих "експрес-магазинів", що теж позитивно впливає на ціни. Адже компанія заощаджує.

Реклама

На що ще не витрачають гроші?

Економлять і на зарплатах працівників. Їм платять добре, але персоналу небагато працює у супермаркетах. Там є досить ефективні технології та автоматизовані процеси, які не потребують участі людей. А ще, завдяки тому, що людей небагато, вони можуть працювати в будь-якій частині магазину та мають перед початком роботи пройти навчання, щоб впевнено займатися усіма процесами.

"В результаті співробітники можуть працювати більш гнучко та ефективно", – сказав Паглі.

Не витрачають багато сил і на розміщення товарів. Їх уже доставляють готовими до розміщення, співробітникам треба лише винести у зал та розмістити у потрібному місці. Наприклад, постачальники води, запакували товар таким чином, щоб з вантажівки його можна було одразу транспортувати на полиці магазину. А це вже дає змогу ефективно використовувати ресурси співробітників.

А ще Lidl особливу увагу приділяє енергоефективності. І наскільки можна використовує зелену енергію.

"Ми по-іншому дивимося на переробку сміття. Ми також стежимо за тим, щоб використані товари не просто викидалися у відходи, а щоб ці відходи ефективно перероблялися без збільшення вартості товарів", – сказав представник Lidl.

Lidl становитиме конкуренцію АТБ?

Член Економічного дискусійного клубу Олег Пендзін зазначив, що АТБ на сьогодні – серйозно представлена мережа супермаркетів в Україні, вона є у кожному великому місті.

"Кожен новий рітейлер має вкласти досить великі гроші для того, щоб мати такий рівень охоплення території. Якщо у вас є два-три супермаркети в Києві – про вас ніхто не знатиме. Я не думаю, що іноземний інвестор так сильно вкладатиметься в Україну найближчим часом".

Тому, на думку експерта, через величезну кількість конкурентів нові магазини можуть навіть розчинитись на українському ринку.

Раніше ми зібрали для вас антирейтинг товарів з Lidl, а також написали, коли мережа може з'явитись в Україні.

Як думаєте, супермаркети Lidl з'являться у 2022 році в Україні?