Українці платитимуть більше за бензин: коли ліквідують дефіцит пального на АЗС

29 квітня 2022, 17:57
Ціни зростають через проблеми з логістикою та використання різних видів транспорту

Бензин в Україні стане ще дорожчим / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

Українці днями могли відчути дефіцит пального на заправках в окремих областях.

За словами міністерки економіки України Юлії Свириденко, тимчасові незручності пов’язані з діями російських загарбників.

Реклама

Війська РФ завдали потужних ударів по Кременчуцькому нафтопереробному заводу, який був основним виробником пального в Україні. Знищили також низку великих нафтобаз із запасами.

"Мета країни-агресора РФ – зупинити економіку України через штучне створення дефіциту пального", – наголосила Свириденко.

Ліквідація проблем

За найближчі сім днів у Мінекономіки обіцяють розв’язати проблему. Щодня над цим питанням співпрацюють із Міненерго та операторами ринку.

Реклама

Свириденко переконує, що оператори мають законтрактовані обсяги на території Західної Європи. Упродовж тижня нафтопродукти мають ввезти в Україну.

"Ситуація призведе до подорожчання нафтопродуктів – це пов’язано насамперед із більшою ціною логістики, через складні маршрути та використання кількох видів транспорту", – додала вона.

Раніше уряд скасував акциз і зменшив ПВД з 20% до 7%, що дозволило втримати ціни на бензин на прийнятному рівні. Ці та інші рішення суттєво зменшили вплив на економіку різкого подорожчання нафтопродуктів на світових ринках.

Реклама

Прогнози експертів

На багатьох українських заправках уже не знайти бензину, деякі водії зіткнулися з обмеженнями до 10 літрів в одні руки. Чимало українських трейдерів змушені були згорнути роботу через високі ціни та проблеми з логістикою.

Великі компанії підписали контракти на постачання пального безпосередньо з європейських портів. Але в Європі немає достатньої кількості рухомого складу, щоб доставити його в Україну. Найбільша проблема саме з бензином, дизельного пального в Україні трохи більше.

За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, частково дефіцит проводу і державне регулювання цін на пальне. Дрібні компанії не можуть скористатися бензовозами, оскільки не можуть продавати пальне дешевше за ціни, які встановив Кабмін.

"Якби уряд нині скасував держрегулювання цін, то пальне подорожчало б на дві-три гривні за літр, але воно з'явилося б на ринку.Найімовірніше, подешевшав би і автогаз. Його зараз продають з великою маржинальністю саме через дефіцит бензину", – додав експерт.

У перспективі українцям доведеться забути про бензин А-92. У Європі його не продають, і виробляли його лише на пошкодженому Кременчуцькому НПЗ. Наразі запаси цього пального закінчуються і взяти його нема де.

Раніше ми писали про те, яку ціну платить економіка Білорусі за підтримку путінської агресії. Про те, як зміняться споживчі уподобання українців після війни, читайте тут.