Зекономити на вийшло. Скільки українці витратили на новомодні прикраси до Нового року

22 грудня 2021, 12:39
Цьогоріч українці витрачають на новорічні прикраси значно більше, ніж минулого року

Українці почали більше витрачати на ялинкові прикраси / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

Найбільшою популярністю в українців користується святкове освітлення, декор, новорічні іграшки та прикраси. Цього року на них, за статистичними даними, ми витрачаємо більше, ніж торік.

Про це "Сьогодні" розповіли спеціалісти Prom.ua та Crafta.ua.

Реклама

Що українці вибирають та скільки витрачають

За даними найбільшого маркетплейсу країни Prom.ua, попит на святкове освітлення зріс на 76% в порівнянні з груднем 2020-го, на декор – на 47%, а на іграшки – на 35%.

Українці витрачають на:

  • гірлянди і світлодіодні стрічки — в середньому 510 грн;
  • декор, в лідерах — штучні ялинки. На них витрачають 1320 грн, що на 19% більше, ніж торік;
  • новорічні іграшки. Середній чек — 450 грн. Це на 22% більше, ніж у грудні 2020 року;
  • дитячі товари. Попит на них зріс на 45%. На подарунки дітям вибирають зараз мʼяку іграшку Лалафанфан, скетч-маркери, магнітні конструктори, санки і набори для малювання. Середній чек — 640 грн;
  • новорічні костюми. Найпопулярніші — зайчик та Дід Мороз. Витрачають на них в середньому 520 грн

На подарунки жінкам витрачають приблизно від 320 грн до 670 грн. Купують зазвичай плаття, піжами, дзеркала з підсвіткою, фени та плойки для волосся, а також косметику і парфумерію.

Реклама

Чоловікам же дарують техніку, вибирають безпровідні навушники, смарт-годинники і портативні колонки. Витрачають в середньому 820 грн.

Нові тренди 2022 року

Фахівці майданчика авторських товарів від майстрів і локальних брендів Crafta.ua. стверджують, що попит на такі сувеніри та іграшки зʼявився ще з кінця жовтня (минулого року їх почали купувати лише в середині листопада).

Трендами прийдешнього року є:

Реклама
  • адвент-календарі. Покупці шукали як календарі під декорування, так і вже готові. Також активно замовляли адвент-свічки;
  • ялинкові іграшки з фото. Українці купують деревʼяні, вʼязані та іграшки з фетру (попит на них зріс на 20%). Цьогоріч мегапопулярні настільні мініялинки.

Листівки у 2021 році замовляють на 25% частіше, крафтові цукерки та шоколад на 88%, а печиво з розписом на 64%.

Проте найпопулрнішими товарами з листопада 2021 року стали екосумки та мішечки — їх продажі зросли на 178%.

На що українці тратять найбільше

За ІІІ квартал 2021 року українці витратили957,5 млрд грн, це на 9% більше, ніж за аналогічний період 2020 року.

Згідно з даними Держстату, найбільше українці витратили на "продукти харчування та безалкогольні напої" – 41,0%.

На другому місці витрати на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива – 12%, а на алкогольні напої, тютюнові вироби та наркотики припадає 7,7% витрат.

Також наші співвітчизники витрачають на:

  • транспорт – 9,4%;
  • охорону здоров'я – 6,1%;
  • одяг та взуття – 5,1%;
  • предмети домашнього побуту, побутову техніку та поточне утримання житла – 3,8%;
  • відпочинок та культуру – 3,8%;
  • зв'язок – 2,7%;
  • ресторани та готелі – 2,8%;
  • освіту – 1,3%;
  • різні товари та послуги – 4,1%.

Раніше ми повідомляли, що для економіки загалом новорічні витрати стають "мертвим вантажем". Так вважають американські дослідники.

А також розбиралися, скільки загалом українці витрачатимуть щороку на пластикові пакети. Мова йде не про один мільярд гривень.