70% виручки! На чому насправді наживаються супермаркети в Україні

11 січня 2022, 13:11
Розповімо про 10 овочів і фруктів, що приносять найбільшу виручку супермаркету

Всього лічені позиції овочів та фруктів роблять виручку супермаркетам / Фото: Getty Images, Колаж: Сьогодні

31% всієї виручки забезпечують всього 3 продуктові категорії, переважно імпортні: банани, помідори, мандарини. Хоча в провідних супермаркетах Києва представлено до 300 позицій свіжої плодоовочевої продукції.

Про це повідомляє EastFruit.

Реклама

Загалом, таке дослідження роздрібної торгівлі свіжою плодоовочевою продукцією проводилося на першому міжнародному Рітейл форумі в рамках #FTrade Club 2021 на початку грудня 2021 року.

Врахувавши внутрішнє виробництво, імпорт, експорт, споживання та інші характеристики продуктів, експерти відібрали 20 основних. Значну увагу приділили також і сезонності тих чи інших овочів (фруктів).

Основні продукти, що приносять супермаркетам найбільшу виручку:

Реклама
  • банани – 11% (влітку банан не може бути лідером плодоовочевої торгівлі в Україні, тому що на ринку багато недорогої місцевої продукції, проте його питома вага в продажах залишається досить значною);
  • томати – 10% (недооцінена, але теж дуже важлива категорія);
  • мандарини – 10% (особливо цей показник росте на новорічні свята, звертаємо увагу і на сезонність);
  • яблука – 8% (якщо роздрібна ціна яблука в минулому році становила 30 грн/кг, то відповідно зростала і частка яблука в структурі продажів плодоовочевою продукцією);
  • капуста – 6% (велику роль тут грає тренд. Її продажі ростуть за рахунок збільшення асортименту і зростання споживання таких видів капусти, як брюссельська, брокколі, пекінська і цвітна капусти, що знаходяться в тренді здорового харчування);
  • картопля – 6% (незважаючи на досить високі ціни 2019 року);
  • огірки -5%;
  • апельсини – 5%;
  • цибуля – 5%;
  • виноград – 4% (фахівці кажуть, що це є важливим показником продажів, що підтверджує зростання доходів споживачів. Ще 10 років тому цього продукту в структурі продажів мереж супермаркетів майже не було. Зараз же він входить в десятку найвигідніших для мереж супермаркетів товарів свіжої плодоовочевої групи).

/ Фото: скріншот

Експерт плодоовочевого ринку Федір Рибалко зазначає, що ягідні культури, як і виноград, теж є індикатором споживчих доходів.

"Мережі, які навчаться працювати з ягодами в майбутньому, отримають великі переваги. Адже це та категорія продукції, яка залучатиме додаткових споживачів, збільшуючи суми чеків супермаркетів. І саме на цю категорію потрібно звернути увагу сьогодні", – зазначає експерт.

Реклама

До слова, мережі часто втрачають споживача через відсутність на полицях конкурентної пропозиції сезонних товарів. Хорошим прикладом, на думку Федора Рибалка, є часто недостатньо професійний підхід до торгівлі баштанними: кавуном і динею.

Популярний товар в супермаркетах

За статистикою, найпопулярнішим товаром кінця 2021 року вважають екосумки та інші альтернативні заміни пластиковим пакетам.

Так, попит на екологічні заміни пластику, таких як екосумки, тканинні мішечки, авоськи, почав підійматися ще з листопада 2021 року. З того часу продажі цих речей зросли на 178%.

Повʼязують це із законом про заборону безкоштовного розповсюдження пластикових пакетів. Активний інтерес до питання суспільство проявляло ще влітку цього року, проте в листопаді цікавість знову підігрілася на фоні розголосу деяких пунктів законопроєкту.

Нагадаємо, з 10 грудня в Україні заборонили розповсюдження безкоштовних пластикових пакетів у сфері обслуговування. Це буде перший етап обмежень. Загалом передбачено три таких етапи.

Раніше ми повідомляли, що в Офісі президента пропонують запровадити спеціальні картки на продукти. Там запевняють, що це світова практика. Проте талони планують випускати не тільки у формі паперових, а й електронні, через додаток "Дія".

Також ми розповідали, чому та на скільки в Україні зросли ціни на продукти.