Залізничний колапс: на західних кордонах України ростуть "пробки" з вагонів

10 листопада 2017, 17:33
Голова "Укрметаллургпрома" вказує на бездіяльність "Укрзалізниці"

Фото: "Сегодня"

Останні місяці наростає транспортний колапс на Львівській залізниці та зокрема, на західних прикордонних переходах України. Про це заявив президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков.

За його даними, середньодобовий підхід в напрямку Ужгорода протягом жовтня виріс з 1962 вагонів (з яких 606 – транзит) до 2296 (з яких 52% – транзит) на кінець місяця, а за 8 днів листопада зріс ще більше ніж на 600 вагонів – до 2922 вагонів.

Реклама

"При цьому, час проходження навантажених вагонів становить 8 діб, що вище нормативу в 2,5 рази", – відзначає Каленков.

Подібна ситуація, за його словами, спостерігається, і з прикордонного переходу Ізов. Незважаючи на зниження в підході з 3177 вагонів до 2456, за 8 днів листопада кількість транзитного вантажу не змінюється (тримається на рівні 950 вагонів/добу. – 39%), а вітчизняні підприємства змушені знижувати відвантаження через відсутність вантажного ресурсу.

"Не дивлячись на стрімко зростаючу "пробку" з вагонів, "Укрзалізниця" (УЗ) зайняла роль спостерігача і схоже спокійно споглядає за тим, як біля західного кордону України незабаром збереться половина парку вагонів України", – нарікає Каленков.

Реклама

Голова "Укрметаллургпрому" також перерахував системні проблеми, які призводять до такої ситуації на залізниці:

  • дефіцит локомотивної тяги:

За словами Каленкова, проблема набуває загрозливих масштабів: вантажі не їдуть, а оборотність вагонів стрімко погіршується. "Беручи до уваги поточну ситуацію, скажу, що у нас є великі сумніви в тому, що пан Кравцов (в.о. голови УЗ Євген Кравцов – Ред.) виконав свою обіцянку щодо ремонту локомотивів у вересні-жовтні (нагадаю, тільки у вересні повинно було бути відновлено 84 локомотива, а до кінця 2017 року – 274 одиниці)", – підкреслив Каленков.

  • відсутність в УЗ нормально функціонуючого процесу управління потоками:

"При падінні пропуску через прикордонний перехід Ужгород з 2 листопада до 6 маршрутів на добу, УЗ до сих пір не обмежила навантаження на адресу цього прикордонного переходу, головним чином в частині російського транзиту. В результаті, при середньому відвантаженні з РФ з 2 по 5 листопада в кількості 77 вагонів, 6-7 листопада навантаження з РФ склало 131 вагон на добу", – підкреслив Каленков.

Реклама

Він також поінформував, що в результаті того, що відбувається страждає український ГМК, який не може забезпечити навантаження сировини та готової продукції, тому що паралізований парк рухомого складу, який є в Україні і так дефіцитним.

Фундаментально вирішити проблему, що склалася можна тільки за рахунок оновлення парку локомотивів УЗ, впевнений Каленков.

"В умовах обмеженого фінансування саме на цій статті інвестицій повинна зосередити увагу УЗ, а не на будівництві вагонів, які досить успішно купує і експлуатує приватний бізнес. Але ми прекрасно розуміємо, що покупка локомотивів – це питання навіть не найближчих місяців. Тому в поточній ситуації просто необхідні швидкі і правильні управлінські рішення, які дозволять вирівняти ситуацію", – зазначив Каленков.

В якості невідкладних рішень для виправлення ситуації на заході України Каленков запропонував:

  • встановити контроль за пропуском і підходом вантажів для оперативного регулювання руху в напрямку прикордонних переходів, в т.ч. оперативне введення обмежень для транзитних вантажопотоків;
  • встановити інвестиційні пріоритети та сконцентрувати менеджмент на вирішенні проблеми відновлення існуючого парку локомотивів, щоб вагони бізнесу і самої УЗ використовувалися для перевезень, а не для зберігання продукції на шляхах УЗ в очікуванні локомотивів.