В Україні погіршилась якість бензину

7 жовтня 2014, 05:05
На деяких АЗС октанове число палива занадто маленьке, а вміст бензолу – надмірно велика

Якість бензину в Україні погіршилася / Фото: Юрій Кузнєцов

Столичний Інститут споживчих експертиз , провів перевірку найбільш великих гравців на ринку , провівши дослідження популярного " дев'яносто п'ятого " бензину. При цьому в лабораторію відправилися проби не тільки " звичайного" А – 95 , а й зразки з приставкою " євро" , а також досить популярний серед любителів економити " спиртовий " бензин . Особливу увагу експерти приділили так званим " дискаунтерам " , тобто мережам , які продають паливо дешевше найкрупніших гравців . До таких в даному дослідженні можна віднести мережу " БРСМ -нафта " , ANP та маловідома мережу Мотта . До речі , остання , за інформацією експертів паливного ринку , є дисконт- мережею групи " Континіум " , якій також належить мережа WOG.

Цього разу відбір проб " дев'яносто п'ятого " стався на АЗС восьми компаній , які , значною мірою , формують ринок. Під приціл " потрапили" WOG (А – 95 ) , ОККО (А – 95 євро) , БРСМ (А – 95 , А – 95 євро і А – 95 Еко ) , Marshall А – 5 і А – 95 Євро ) , Motto ( А – 95 , А – 95 євро і А – 95 Е40 ) , ANP (А – 95 , А – 95 євро і А – 95 Еко ) , КЛО (А – 95 UA standart , А – 95 Супер і А – Е95-40 ) , Socar (А – 95 ) . Проби були відправлені в сертифіковану лабораторію , де їх досліджували на відповідність нормативам профільних ДСТУ .

Результати , отримані в лабораторії , неприємно здивували – більш 20 відсотків проб палива виявилися не кондиційним , тобто не вкладати взагалі ні в які нормативи .

Насамперед перевірили октанове число , яке характеризує стійкість палива до детонації – передчасного згорянню бензину в камері згоряння . У трьох учасників результати виявилися сумними – у трьох зразків мережі Мотта – октан виявився від 79,2 одиниць у звичайного А – 95 до 80 одиниць у бензину цієї мережі з приставкою " євро" ! Це анти рекорд за всю історію досліджень – це навіть не " дев'яносто другий " ! При цьому у партнерській цієї мережі WOG – за цим показником результат в нормі . У решти учасників за цим показником все було в порядку , а лідерами стали зразки від SOCAR ( 85,6 ) , ОККО ( 85,8 ) і два зразка БРСМ – А – 95 євро ( 86 одиниць) і А – 95 Еко ( 86 , 7 одиниць).

Далі експерти перевірили ще один найважливіший показник – вміст сірки . Якщо її в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару , забрудненню паливних форсунок і " вбиває" каталізатори . " Безрозмірний " ГСТУ для " звичайного" 95 – го нормує вміст сірки до 0,015 % ( 150 мг / кг ) , а от щоб бензин відповідав нормативу Євро 5 , в ньому має бути не більше 0,001 % ( 10 мг / кг ) . В цілому , вклалися всі , кожен у свою номінацію . В " євробензину " сірки практично не було , всі виявилися відповідними Євро 5. При цьому в деяких "українських" зразках виявилася та ж картина ! Бензини БРСМ і ANP хоч і позначені на стелах , як звичайний А – 95 , на ділі показали практичну відсутність сірки , що говорить про імпортний походження пального .

Ще один важливий параметр – вміст бензолу . Підвищена концентрація бензолу завдає великої шкоди , як навколишньому середовищу , так і автомобілю . У підсумку , все " європейці " , крім Мотта (1.3 при нормативі не більше 1 ) показали практична відсутність у своєму складі цього шкідливого компонента .

Що ж до недорогих спиртових бензинів , то основним показником , на якому сконцентрувалися експерти , стала кількість етанолу та метанолу . За ідеєю , етанолу в альтернативному паливі повинно бути не менше тридцяти відсотків. У БРСМ ( 31,8 %) , КЛО ( 30 %) , ANP ( 35,4 %) – з цим все в порядку. А ось в зразку Мотта етанолу виявилося 20,7 % , втім , як і в решті зразків цієї мережі – звичайного А – 95 і бензину з приставкою євро , де його взагалі бути не повинно. Але найгірше полягає в тому , що в одному із зразків , куплених на АЗС Мотта , був виявлений в кількості 12 %.

І що ж у підсумку ? Великі гравці ОККО , SOCAR , ANP , БРСМ -Нафта , КЛО , WOG підтвердили своє реноме. Ціни у деяких, звичайно , високі , але і якість стабільна . Що ж до мережі Мотта , то судячи з результатів , поки рекомендація одна – забути туди дорогу , оскільки економія на ціні літра неминуче призведе до витрат на ремонт паливної системи та двигуна .

Раніше повідомлялося , що українцівідмовляються від дорогого бензину.