В мережу за вибором: чим відрізняється онлайн-шопинг в Україні та світі

27 січня 2019, 07:00
Народ купує онлайн техніку, світ – книги. Експерти: потрібні бонуси

/ Фото: Вiталiй Лазебник, Сьогодні

Онлайн-торгівля завойовує світ. За останній рік обсяги глобальних покупок в інтернеті зросли на 1%, говориться в звіті компанії Nielsen. Це означає, що вже 95% споживачів у всіх куточках земної кулі, що мають доступ до всесвітньої мережі, зробили замовлення в онлайн-магазинах.

Світові тенденції актуальні і для України: за даними компанії EVO, в 2018 році обсяги електронної комерції на ринку роздрібної торгівлі склали 65 млрд грн. Тобто за рік сегмент онлайн-шопінгу виріс на 40%, а в 2019- му може піднятися ще на 25% і досягти планки в 81,25 млрд грн. Оскільки інтернет-торгівля настільки популярна в Україні та за кордоном, "Сегодня" вирішила порівняти потребпрівичкі жителів нашої країни і найближчого зарубіжжя, а також розібратися, чи зміниться сегмент онлайн-продажів в майбутньому.

Реклама

Ми і світ

За даними Nielsen, українці частіше вважають за краще купувати в інтернеті практичні речі: одяг (58%), мобільні телефони (50%) і потребтехніку (44%). А ось за кордоном більше прагнуть до "високого", так як в основному купують онлайн модні товари (61%), тури (59%), книги і музику (49%) (див. інфографіку).

Різниця в потребнастроях жителів України і зарубіжжя не дивує експертів, адже кожна людина проходить еволюцію в вивченні можливостей онлайн-шопінгу.

Реклама

"Відстежуючи еволюцію е-комерції в таких країнах-новаторів, як Південна Корея, де онлайн-продажу тепер складають 20% всього сектора FMCG (товарів повсякденного попиту. – Авт.), знаємо, що споживачі слідують за певною схемою поведінки в області онлайн-покупок. Подорожі, мода і книги є типовими категоріями для початківців в онлайн-покупках. Але в міру того, як їх рівень знань, комфорту і довіри зростає, асортимент в онлайн-кошику розширюється в таких сферах, як краса, особиста гігієна та дитячі товари, а потім переміщається ще далі – до категорій упакованих та свіжих продуктів. І про це свідчить значний стрибок, який ми спостерігали в онлайн-покупках в рамках категорій продуктів і доставки в останні роки", – зазначає керівник групи по роботі з глобальними роздрібними мережами Nielsen Пітер Гейл.

Читайте також:

Причому українці роблять покупки в інтернеті лише за умови, що повністю довіряють продавцю. І якщо репутація онлайн-магазину підмочена, навряд чи покупці ризикнуть там замовляти товари.

"У питанні онлайн-покупок довіра споживача є обов'язковим. Покупцеві важливо знати, що він купує гарантовано якісний і неушкоджений товар, доставка буде своєчасною, а процес оплати – надійним. Довіра – особливо важливий аспект для сфери FMCG, де питання свіжості і якості стоїть гостро і немає можливості йти на компроміс", – уточнює директор по роботі з роздрібними мережами Nielsen-Україна Юрій Ліщук.

Важливі для онлайн-покупців і готовність продавців йти назустріч клієнтам у вирішенні проблем. Йдеться про гарантії повернення грошей за продукти, які не відповідають замовленням, можливості швидко замінити продукти, яких немає в наявності, бонуси у вигляді безкоштовної доставки.

Реклама

Куди йдемо

Хоча розвиток онлайн-торгівлі йде семимильними темпами, в сегменті доведеться покращувати якість надання послуг, адже маркетплейси будуть жорсткіше конкурувати з пошуковими системами, ритейлерами і соцмережами. В результаті покупець обиратиме по-іншому.

"З ростом популярності онлайн-покупок серед споживачів кордони між онлайн та офлайн-торгівлею розмиваються. Якщо кілька років тому в список онлайн-покупок потрапляли в основному подорожі, мода і книги, згодом спостерігається зростання покупок в нових категоріях. Наступна хвиля еволюції в процесі покупок в інтернеті, швидше за все, буде викликана інноваціями в цифровому світі і персоналізованих пропозиціях, заснованих на аналізі споживання конкретного споживача в інтернеті", – вважає Пітер Гейл з Nielsen.

У свою чергу, директор з розвитку EVO Денис Горовий зазначає, що компанії починають створювати екосистеми навколо покупця:

"Клієнт не хоче вибирати між офлайн- і онлайн-покупками. Йому важливо, щоб всюди товар був у наявності, оплата – зручною і безпечною, отримання і повернення – швидкими, обслуговування – якісним. Покупцеві потрібні відгуки, які допоможуть вибрати товар і перевірити сумлінність продавця. Актуальні й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла".

На думку експертів, українці будуть активніше купувати онлайн-товари повсякденного попиту, дитячі товари, побутову техніку і продукти харчування.

Читайте також:

Що більше купують в Німеччині, Польщі і Білорусі

Аналітики Nielsen підготували на прохання "Сегодня" ТОП-7 найпопулярніших категорій в онлайн-шопінг Німеччини, сусідніх Польщі та Білорусі. Німці купують онлайн одяг (66% споживачів, які купували в інтернеті), книги і музику (62%), тури (54%), квитки на заходи (51%), побутову електроніку (49%), меблі, IT- та мобільні пристрої (по 47%). Уподобання поляків щодо замовлень в інтернеті трохи відрізняються: одяг (58%), книги і музика (51%), квитки на заходи і косметика (по 44%), тури (42%), побутова електроніка (41%), IT- та мобпристрої (35%). Жителі Білорусі близькі за потребнастроями у віртуальній мережі з українцями. Вони вибирають в інтернеті одяг (53%), побутову електроніку (42%), IT-техніку та телефони (39%), квитки на заходи (34%), книги і музику (32%), косметику (31%), товари для дітей (25%).