У Росії помітно подорожчали авто

6 жовтня 2015, 09:17
Ціни росли нерівномірно залежно від курсу рубля

Росіяни пересідають на "простіші" авто / Фото: Сергій Ніколаєв

За минулий рік легкові автомобілі в Росії подорожчали майже на чверть. Подорожчання, обумовлене дворазовим падінням рубля, стосується всіх марок і моделей, представлених на російському ринку. Про це свідчать дані аналітичного агентства "Автостат".

При цьому ціни росли нерівномірно. Найбільше подорожчання (7,7%) відбулося в січні, слідом за різким обвалом рубля. Потім в лютому і квітні автомобілі росли в ціні по 4,3%, а з травня по серпень спостерігався спад. У вересні ціни знову зросли на 0,7%. При цьому максимальне зростання спостерігалося у тих, хто не має в Росії власного виробництва, тобто, не може заощадити за рахунок локалізації. Хтось, наприклад, компанія Honda, була змушена через зниження попиту фактично піти з російського ринку.

Реклама

При цьому середньозважена ціна з урахуванням обсягів продажів автомобілів за рік зросла лише на 16,5%. За словами заступника директора агентства "Автостат" Сергія Удалова, це говорить про те, що структура ринку за цей рік змінилася у бік дешевших компактних автомобілів.

"Населення вибирає більш недорогі машини. Якщо говорити по марках і класах, то менше за інших знизилися продажі в сегменті В (на 5,9% в порівнянні з минулим роком), при цьому його лідери Hyundai Solaris і KIA Rio навіть збільшили продажі. Частка кросоверів в загальному обсязі продажів теж велика, але тут знову ми бачимо переважно дешеві моделі – Lada 4х4, Renault Duster. Навпаки, майже зовсім припинилися продажі зовсім маленьких автомобілів А-класу і пікапів", – пояснив він.

Ці дані підтверджують і автодилери. "Падіння продажів за січень-серпень 2015 року щодо аналогічного періоду 2014 року у класі С (гольф-клас) склало 52%, тоді як у класі В – 18%. Це пояснюється тим, що частина моделей класу В після подорожчання фактично перейшла в ціновий сегмент, який раніше займали більш великі і потужні автомобілі. Оскільки реальні доходи населення ще не наздогнали зростання цін, то попит змістився на більш бюджетні моделі. Зараз, наприклад, замість бажаного Hyundai i30 або Skoda Oktavia клієнти стали вибирати Hyundai Solaris або Skoda Rapid", – розповів керівник напрямку продажів нових автомобілів компанії "Автомир" Михайло Маракушев.

Реклама

До кінця року експерти очікують подальшого зростання цін на автомобілі в РФ, оскільки автодилери поки не встигли компенсувати зниження рубля. "На цьому тлі ситуація з продажами буде краща у тих виробників, на чию продукцію поширюються програма утилізації, трейд-ін та інші пропозиції від дилерів або підтримка держави. Як правило, у виграші ті, хто вчасно відкрив виробництво в Росії і домігся максимальної локалізації", – зазначає Удалов.

Маракушев очікує можливого скорочення нішевих і специфічних сегментів автомобільного ринку, за якими зменшиться не тільки попит покупців, а й пропозиція від виробників. Останні змушені будуть оптимізувати витрати шляхом скорочення імпорту та виробництва "не масових" моделей.