У Росії представили дивну 12-колісну «Ниву». Фото: drom.ru
У Росії на виставці ММАС 2016 представили дивну "Ниву" з дванадцятьма колесами, передає Drom.
Нестандартний проект поки так і залишається проектом. Однак за два роки він став трохи іншим і, головне, знайшов реальне втілення. Від ідеї додаткових осей і коліс не відмовилися: тепер це, по суті, окремий модуль-рама, який в "транспортному" стані представляє із себе ... причіп до легкового позашляховика, з яким той доїжджає по дорогах загального користування до бездоріжжя. А там з причепа тимчасово знімаються колеса, автомобіль "наїжджає" на раму і та кріпиться під днищем позашляховика, після чого додаткові колеса знову встановлюються на свої місця. Ще дві пари коліс стикуються з основними колесами машини (вони кріпляться прямо "диск в диск" за допомогою 10 додаткових болтів) і ... "бездорожник" готовий до подальшого пересування.
Подібна схема дозволяє використовувати навіть якусь подобу гусениць для передачі моменту з задніх коліс на додаткові бічні. "Грою" з тиском і/або амортизацією додаткових осей можна змінювати ступінь додаткової "підтримки". А шарнірна конструкція дозволяє відкидати додаткові колеса для можливості відкривання дверей і забезпечення нормальної посадки в автомобіль.
Відразу видно і недоліки конструкції, головний з яких – обмежений і дуже малий кут повороту передніх коліс. Додаткові колеса вже при невеликому повороті керма починають впиратися в арки. Вони ж можуть обмежувати і хід підвіски. А прикручена знизу рама з "осями" обмежує дорожній просвіт. Також вкрай бажано оснастити позашляховик додатковими міжколесними блокуваннями – інакше перший же перегин рельєфу зупинить "бездорожник".
Залишається тільки додати, що при всіх недоліках і спірних моментах є у цього проекту і гідність: відносна простота і можливість дообладнання практично будь-якого серійного позашляховика.