До лікарні замість відпочинку: на пасажирку потяга впала верхня полка разом з жінкою

26 грудня 2018, 11:35
"Укрзалізниця" почала розслідування, але в несправність перевізник не вірить

Пасажирка українського потяга постраждала під час рейсу – на неї впала верхня полка разом з жінкою, яка там лежала. У постраждалої діагностували тяжкі переломи тазових кісток, їй зробили операцію, попереду – ще кілька. Але в "Укрзалізниці" стверджують, що полка не була зламана і впасти не могла.

Ту ніч Надія Полякова пам'ятає погано – все ще не може відійти від шоку. Каже, що їхала на відпочинок в Карпати з Миргорода потягом Київ – Рахів. Квиток купила на нижню бічну полку плацкартного вагона. Увечері лягла спати, а прокинулася від різкого болю.

Реклама

"Полка перекособочена лежить на мені, і ця жінка на мені. Впала вона (полка. – Ред.) не повністю: там, де моя голова, вона фіксувалася, а там, де нога і бік – ця сторона була вся на мені", – розповідає Надія.

Провідниця викликала "швидку", Надію прооперували в лікарні Тернополя, попереду – ще кілька операцій. Про стан постраждалої лікар розповідає поза камерою – каже, що не має права давати офіційні коментарі.".

"Перелом лонної кістки справа і перелом крижів справа, виконана операція і установка апарату зовнішньої фіксації", – розповідає медик.

Начальник потяга в акті зазначив, що технічних пошкоджень полка не мала.

Надія Полякова скаржиться, що лікування обійдеться в кругленьку суму – за її словами, тільки сам фіксатор коштує понад п'ять тисяч доларів, а ще потрібно заплатити за стрижні – 5 тисяч гривень за штуку. Частину коштів на лікування пообіцяла відшкодувати страхова компанія.

Реклама

"Застрахована отримає страхову виплату. Розмір страхової виплати буде розрахований, згідно з постановою Кабміну, на підставі якого було укладено договір. І становить цей розмір 0,2% від страхової суми. Страхова сума становить 102 тисячі гривень. Виплата розраховується з першого дня отримання травми", – говорить директор департаменту медичного та особистого страхування страхової компанії Вікторія Чорна.

Директор департаменту з організації внутрішніх та міжнародних перевезень "Укрзалізниці" Олександр Красноштан демонструє нам точно таку ж полку, як в потязі Київ – Рахів. У те, що вона могла зламатися, Красноштан не вірить. 

"Тут болти діаметром 5 міліметрів, напрямна теж 5 міліметрів – це нереально, тут метал. Щоб обірвати цей метал, я не знаю яку треба силу. Тут досить добротний міцний метал, добротні гвинти – відірвати цю річ абсолютно нереально", – говорить Красноштан.

Полку в потязі Київ – Рахів перевірили відразу після інциденту, але несправностей не виявили.

"Верхня полка знаходиться в справному стані, жодних проблем з нею немає. Полка ціла, вона залишається на місці. Більш того, цей вагон здійснив вже два рейси після того випадку, і жодних проблем немає", – розповідає Красноштан.

В "Укрзалізниці" дуже стурбовані ситуацією, і вже почали власне розслідування. Зазначають, що адвокати потерпілої мають право наполягати на створенні експертної комісії із з'ясування причин трагедії, але наразі такого запиту вони не подали.

Реклама

Нагадаємо, всі пасажири українських потягів мають право безкоштовно запросити у провідників ремені безпеки – щоб не впасти з верхньої полиці.

Крім того, нещодавно "Укрзалізниця" оновила рекордні 100 пасажирських вагонів. Повністю змінено інтер'єр, оновлені основні вузли та системи кондиціонування повітря, вентиляції, замінено полки, перегородки, комплекти вікон, встановлені індивідуальні розетки електроживлення для кожного місця, облаштовані вакуумні санвузли, нанесено лакофарбове покриття кузовів зі збільшеним терміном служби до 10 років.

Капітально-відновлювальний ремонт таким чином продовжує термін служби вагонів ще на 14 років.

Також повідомлялося, що "Укрзалізниця" планує встановити камери відеоспостереження. У кожному вагоні буде по три камери: з двох сторін коридору і в тамбурі. Встановлюватимуть відеоспостереження тільки в вагонах, які пройшли капітальний ремонт. Провідник спостерігатиме за всім вагоном зі службового купе.