"Укрзалізниця" підніме тарифи на вантажоперевезення в наступному році на 30%. Гроші збираються витратити на оновлення парку вагонів, локомотивів і залізничного полотна. Ця звістка вже розбурхала український бізнес. Експерти кажуть, це вдарить по всіх українцях.
Підвищення тарифів дозволить суттєво оновити вагонний парк – стверджують у компанії "Укрзалізниця".
"Ми хочемо нормальну експлуатаційну надійність нашого підприємства, ми хочемо забезпечити, підняти рівень безпеки пасажирів і перевезення вантажів – нам необхідно займатися тим, що потрібно відновлювати нашу залізницю – інфраструктуру", – пояснив Олександр Завгородній, в.о. генерального директора "Укрзалізниці".
Щоправда, обіцянкам чиновників вже ніхто не вірить. На початку цього року "Укрзалізниця" вже підвищила тарифи на третину, і теж обіцяла оновити рухомий склад і відремонтувати колію. Заробила на цьому 9 млрд гривень. Але жоден з масштабних проектів за рік так і не реалізували.
Зароблені від підвищення тарифів гроші держкомпанія не витратила – запевняє експерт транспортного ринку України Сергій Вовк.
У наступному році запрацює ще 11 мільярдів, але з невідомих причин нікуди їх не інвестує.
Насторожує фахівців і той факт, що фінансовий план компанії недоступний громадськості. На що і скільки збираються витратити в держмонополії – залишається загадкою.
Сергій Вовк каже – подібні дії Міністерства інфраструктури нагадують введення неофіційного податку на бізнес і просте бажання поповнити дефіцитний бюджет країни. Але мало хто прораховує, яких збитків зазнає бізнес.
За запевненнями експертів – після підвищення тарифів на вантажоперевезення транспортна складова зросте для багатьох не на 30%, а наполовину.
Першими постраждають підприємства, що транспортують будівельні матеріали, руду і вугілля.
"Вугілля має ефект доміно ... зросте вартість транспортування вугілля, зросте вартість електроенергії, зросте вартість виробництва в цілому по Україні. Ми маємо такий інфляційний поштовх у даному випадку", – зазначив Сергій Вовк директор Центру транспортних стратегій.
Слідом за цим злетять ціни на продукти та нерухомість, скоротиться виробництво та експорт товарів за кордон. А значить і валютні надходження в країну. Це в свою чергу ще більше знецінить гривню. Але головне, що це підвищення бумерангом повернеться і до самої "Укрзалізниці". Від її послуг масово почнуть відмовлятися і переходити на річковий і автотранспорт.
Сергій Вовк вважає, щоб уникнути колапсу в економіці і стрімкого зростання цін – чиновники з Міністерства інфраструктури та "Укрзалізниці" повинні терміново сісти за стіл переговорів з представниками бізнесу.
Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".