Українці впали в "купівельну" депресію

4 листопада 2015, 08:36
Споживдовіра в країні підросла, але по факту люди бояться витрачати гроші

Індекс споживдовіри поліпшується, але залишається чи не найгіршим у світі. Фото: ТАСС

Індекс споживчої довіри в Україні в третьому кварталі 2015 піднявся до рівня в 51 пункт, що на 3 процентних пункти (п. п.) більше, ніж у 2 кварталі 2015 року. Про це свідчать результати дослідження глобального споживчої довіри Nielsen (The Nielsen Global Consumer Confidence and Spending Intentions Survey), передає Економічна правда.

Після значного падіння в першому кварталі 2015 індекс в Україні продовжує своє зростання вже другий квартал поспіль.

Реклама

Тим не менш, Україна все ще займає 2 місце серед найбільш песимістично налаштованих країн світу після Південної Кореї. В цілому, глобальний Індекс споживчої довіри виріс на 3 пункти до 99, що є найвищим показником з 2006 року.

Україна все ще займає 2 місце серед найбільш песимістично налаштованих країн

В Україні всі три ключових показники, на основі яких розраховується Індекс, залишилися практично на тому ж рівні, що і кварталом раніше. Все ще значна частина респондентів вважає, що зараз не найкращий час для покупки речей, а фінансове становище і перспективи в роботі найближчі 12 місяців залишають бажати кращого.

Реклама

Незважаючи на те, що в Україні індекс споживчої довіри в 3 кварталі виріс, більше українців песимістично дивляться на стан економіки в країні – так 96% опитаних думають, що сьогодні країна перебуває в стані економічної рецесії – це на 2% більше, ніж у минулому кварталі.

Більшість українців продовжили заощаджувати на покупці одягу

Даний показник є одним з найвищих у світі, вище тільки у Венесуелі, де 98% вважає, що економіка країни перебуває в стані падіння. Для порівняння, в Хорватії ця цифра становить 91%, Греції 89%, Росії 79% (+14 п. п.), у Польщі 54% (-10 п. п.).

Більшість українців продовжили заощаджувати на покупці одягу (64%). Кількість тих, хто заощаджував на інших статтях витрат, незначно знизилася – так, 56% опитаних (на 2 п. п. менше, ніж у 2 кварталі 2015 року) намагалися економити на газі та електроенергії, 49% скоротили витрати на розваги поза домом і 49% економили на відпустці.

Реклама

Згідно з дослідженням, 23% українців заявляють, що у них не залишається вільних коштів після покупки товарів першої необхідності, що менше, ніж у другому кварталі 2015 року, коли так відповіли 28% респондентів.

У порівнянні з попереднім кварталом більше українців планує витрачати гроші новий одяг (32% – зростання на 8 п. п.), на відпустку і свята (28% – зростання на 5 п. п.) і робити заощадження (26% – зростання на 2%).

Як і раніше основними причинами занепокоєння українців є війна (60%, що на 4 п. п. більше, ніж у 2 кв. 2015 року) і економічна ситуація в країні (28%, +2 п. п.). Також більше українців стало хвилювати підвищення цін на комунальні послуги (27%, +2 п. п.), а найменше – ціни на споживчі товари (17%, -2 п. п.).

Для порівняння, у світі стан ринку праці та економіки лідирують серед основних причин стурбованості людей за останні півроку (30% і 22% відповідно), проте в Європі зростає стурбованість зростанням тероризму по всьому світу – 18% респондентів (+7 п.п.).

Зазначається, що серед найбільших світових економік в США в 3 кварталі 2015 Індекс споживчої довіри показав зростання відразу на 18 пунктів (119), що стало найвищим показником для країни за всі 10 років вимірювання.

Споживча довіра в Європі продовжує зростання третій квартал поспіль – у 21 європейській країні з 32, де проводилося дослідження, зафіксовано збільшення індексу споживчої довіри, в результаті чого регіональний індекс досяг позначки 81 пункт – найвищий показник з 2008 року.