Українські кафе і ресторани підняли ціни на каву

11 вересня 2017, 11:43
За даними експертів, споживання напою не впало, але мотивація клієнтів закладів змінилася

Українці ходять на каву, щоб отримати задоволення або провести зустріч. Фото: ТАСС

За останні два роки кави в кафе і ресторанах України подорожчала на 25 – 30%. Такі дані оприлюднили експерти хмарної системи автоматизації для кафе, ресторанів і магазинів Poster, передає "Новий час".

Так, рік тому чашка еспресо обійшлася б в суму від 14 до 30 грн, сьогодні мінімальна вартість класичної кави починається від 18 гривень. Максимальна вартість – 50 грн.

Реклама

"Приблизно схожа ситуація з кавою з молочною піною – латте, або капучіно. У минулому році вартість капучино варіювалася від 17 до 36 грн, сьогодні мінімальна планка – 20 грн. Найдорожча кава з молочною пінкою коштує 75 грн", – зазначає експерт Родіон Єрошек .

Як дізналися аналітики, найвищі ціни на каву традиційно спостерігаються в столиці. У закладах високого цінового сегмента капучино можна купити за 75 грн. Як не дивно, найнижча вартість капучино – 20 грн – також зафіксована в Києві.

Ресторатори пояснюють подорожчання зростанням закупівельних цін. За даними бліц-моніторингу з 2014 року закупівельні ціни зросли в 2 – 3 рази.

Реклама

"Однак і капучино, і еспресо продовжують залишатися найбільш популярними позиціями в закладах України, тому власники бізнесів намагаються міняти прайс плавно, щоб не відлякати клієнтів. Деякі ресторатори намагаються укласти з постачальниками такі угоди, які б передбачали заборону на підвищення цін закупівлі більше ніж на 10 %", – відзначає Єрошек.

В середньому один житель України випиває на рік 100 чашок кави поза домом. І, як відзначають експерти, зростання цін призведе до зниження споживання. Втім, як зазначив Єрошек, змінюється сама мотивація випити кави: "Випити кави і з'їсти десерт для людини тепер сприймається, як можливість отримати задоволення, розслабитися і відволіктися. Або ж, навпаки, провести продуктивну ділову зустріч".

Крім того, пояснює експерт, змінилися і смаки. Сьогодні в моді кавові коктейлі, наприклад, раф, замість темного, а також більш м'яке обсмажування і колір зерен кави. Все більше ділових людей віддають перевагу каві на винос.

Реклама

Нагадаємо, аналітики вже прогнозували зростання світових цін на каву через погодні проблеми в Індії. Індія поставляє в інші країни 70% кави, і зменшення врожаю в цій країні може негативно позначитися на експорті. Це викликає побоювання, оскільки посуха також викликала скорочення виробництва в Бразилії – іншому великому експортері кавових зерен.