Українці переходять на дешеві китайські смартфони

5 серпня 2015, 08:32
Люди економлять, кажуть експерти

Китайські смартфони захоплюють український ринок. Фото: tzi.com.ua

Днями аналітична компанія IDC оприлюднила звіт про постачання мобільних терміналів у другому кварталі 2015 року. Виявилося, що частка китайських вендорів – Huawei, Xiaomi і Lenovo – в сумі досягла 20%. За обсягами поставок вони займають третє-п'яте місця – після Samsung і Apple, пише "Економічна правда".

На тлі зниження поставок А-брендів, наприклад, Samsung, виробники китайських смартфонів заповнюють ринки країн апаратами, конкурентними за ціною і такими, які не поступаються за якістю відомим маркам.

Реклама

Україна теж підхопила цей тренд. Хоча обсяги поставок в Україну не розкривають ні вендори, ні аналітики, мобільні оператори говорять про зростаючий інтерес до китайських смартфонів.

За даними компанії "МТС-Україна", кожний п'ятий пристрій в її мережі випущено під китайським брендом. Частки марок Meizu і Xiaomi з початку 2015 року зросли в шість-сім разів. У п'ятірку найбільш швидкозростаючих брендів також увійшли Lenovo, JiaYu і TCL.

За даними "Київстару", зараз смартфонів Meizu і Xiaomi в його мережі в 50-60 разів більше, ніж було рік тому. Проте рекорд показали смартфони Fly, кількість яких збільшилася майже в 7 тис. разів. Раніше в мережі їх були одиниці. Бренд Fly зареєстрований у Великобританії, але виробництвом апаратів займаються в основному китайські і тайванські компанії.

Реклама

Китайська Lenovo, за даними самої компанії, утримує другу позицію на ринку смартфонів в Україні, хоча вийшла в цю категорію тільки в 2013 році. "Останній рік був непростим, при цьому наша частка за цей період не змінювалася", – повідомили в українському представництві компанії.

Частка продажів китайської Huawei в Україні за 2014 рік зросла і становить близько 3%, повідомив директор департаменту Huawei Device Ukraine Денис Мельников. У Китаї, згідно з дослідженнями GFK, Huawei перевершила Samsung і Apple за часткою ринку і показала результат 12,9%, 13,6%, 14,1% і 15,2% в березні, квітні, травні та червні відповідно.

На світовому ринку Huawei Consumer BG – підрозділ Huawei з випуску електроніки – зробила акцент на продукції преміум-сегмента. Проте в Україні, за словами Мельникова, велику частку ринку як і раніше займають ультрабюджетні і бюджетні моделі з невисокими характеристиками. "Глобальні досягнення Huawei в преміум-сегменті не вплинули на долю Huawei в продажах в Україні, вона поки нижче світової", – розповідає він.

Реклама

За останній рік продажі всіх смартфонів в преміум-сегменті в Україні сильно знизилися унаслідок падіння купівельної спроможності людей.

"Українці все більше вибирають виробників бюджетних смартфонів. Це пояснюється економічною ситуацією в країні і падінням курсу національної валюти", – розповідає представник "Київстару".

Дійсно, вартість китайських пристроїв – навіть якщо це А-бренди, до яких себе відносить, наприклад, Lenovo, – на порядок нижче, ніж смартфонів американських, корейських або японських виробників.

Директор з маркетингу мережі "Цитрус" Віктор Шолошенко вважає, що частка В-брендів в Україні буде зростати, тому що грошей на А-бренди в українців поки немає. За його оцінками, до кінця 2015 року продажі китайських пристроїв зможуть зайняти частку 60-70% в сегменті смартфонів у порівнянні з 43% в 2014 році.

"Люди рахують гроші. Вони готові замінити улюблені бренди більш дешевими апаратами, але від мобільних технологій ніхто відмовлятися не готовий. Про це говорить зростання кількості пристроїв", – пояснює начальник відділу тарифної політики та маркетингової звітності "МТС-Україна" Олександр Чистяков.