У держави нема грошей на нову окружну Києва: як будуватимуть дорогу

9 червня 2021, 08:51
Зміни в законі про державні закупівлі допоможуть залучити потрібні кошти, кажуть в Асоціації дорожників

Фото: "Укравтодор" / Facebook

Зміни до закону про державні закупівлі, прийняті для будівництва Київської обхідної дороги (КОД) – це єдиний шлях для реалізації такого масштабного проєкту. Вони дають змогу залучати міжнародні інвестиції, без яких будівництво неможливе.

Про це заявив виконавчий директор Національної асоціації дорожників України Олег Варивода.

Реклама

За його словами, підрядника будівництва на конкурентних торгах визначатимуть не лише за ціною, а й за умовами залучення фінансування. Це допоможе уникнути негативного досвіду попередніх проєктів, не реалізованих через відсутність фінансування.

"2018 року ми обговорювали інвестпроєкт реконструкції дороги М-14 Одеса – Миколаїв – Херсон. Це передбачало будівництво цементобетонної дороги з чотирма смугами, яка б з'єднала припортові міста і поліпшила транспортне сполучення півдня і в цілому країни", – згадав він.

Вартість проєкту реконструкції становила 21,9 млрд гривень, тимчасом як у Дорожньому фонді на той рік було 32 млрд.

Реклама

/ Фото: Укравтодор

"Китайська компанія CRBC висловила намір побудувати дорогу своїм коштом, із залученням грошей недержавних організацій Китаю. Вони запитали – можемо залучити гроші комерційних банків Китаю, і ми будуємо? Ні, не можемо, тому що це рівень міждержавний. І от вже 2021-й – дороги нема", – констатує Варивода.

Саме тому він вітає нові правила проведення конкурсу на будівництво КОД, прийняті парламентом 3 червня.

Реклама

"Неможливо реалізувати будівництво КОД в межах державної програми. Це фантастика. Ремонт дороги міжнародного значення на 10 млрд – це прийнятна сума для державного бюджету і Дорожнього фонду. Але неможливо за 5 років витратити 85 млрд грн. Для цього слід зупинити ремонт і будівництво третини доріг по всій Україні. Тому міжнародні інвестиції – чи не єдине адекватне рішення", – підкреслив керівник Національної асоціації дорожників України.

Нагадаємо, глава Інституту публічної політики та консалтингу Сергій Биков також пояснював, що за українським законодавством міжнародні компанії не можуть залучати фінансування під будівництво Київської обхідної дороги й інших схожих об'єктів. Саме цим пояснюється ухвалення однієї з поправок у законопроєкт № 5309, яким КОД виводиться з-під дії закону "Про державні закупівлі".

Раніше стало відомо, що нову обхідну дорогу Києва допоможуть будувати американці. Меморандум про таку співпрацю підписали "Укравтодор" і компанія Bechtel Overseas Corporation.

А про те, як ведеться "Велике будівництво" в Хмельницькій області, дивіться в сюжеті "Сьогодні":