Топ-5 тривожних ознак: на що варто звертати увагу автовласникам

4 червня 2021, 09:00
Які сигнали машина може подавати ще до появи очевидної поломки, на що вони вказують і що робити – найважливіші правила

Для більшості досвідчених автовласників автомобіль – це вже не предмет культу, на який треба молитися, а простий засіб пересування. Ми давно не п'ємо корвалол при появі подряпини на бампері, а незначні пошкодження сприймаємо як неминуче зло. І все було б добре, якби при такому відношенні ми не пропускали ті тривожні сигнали, які машина починає подавати ще до появи очевидної поломки. Про це – розмова з Володимиром Кушніром, заступником директора із сервісу філії "Універсал-АВТО", найбільшого в Україні центру відновлювального ремонту.

Не тягне

Втрата потужності – незначна або відчутна достатньо – доволі поширена скарга автомобілістів. Вона може бути пов'язана з несправністю/зношеністю деталей коробки передач або гальмівної системи. Але найчастіше, звичайно ж, із двигуном. Ось тільки проблема, як помилково прийнято вважати, часто зовсім не у заляганні поршневих кілець і втраті компресії, а у низькій якості палива в баку. Навіть один бак пального сумнівної якості може призвести до неприємних наслідків. До заміни свічок, паливного насоса, циліндрів, поршнів... Порада: тільки якісне паливо і відвідування сервісу при появі тривожних сигналів.

З’явився запах

Тут, звичайно, може бути безліч варіацій. Розповімо про ті, які можна діагностувати носом. Пахне паленим – шукайте джерело у гальмівній системі або зчепленні. Солодким – підводить система охолодження. Відчуваєте сирість – це говорить про негерметичність салону або неякісну мийку/сушку. Якщо запах масла, проблема, найчастіше, у прокладці клапанної кришки – вона зносилася. Сірчані пари (запах тухлих яєць) сигналізує про те, що прийшов час замінити каталітичний нейтралізатор або ущільнювачі коробки передач. А от якщо запахло бензином/газом, потрібно зупинитися, заглушити мотор і у жодному разі не намагатися розібратися самостійно. Краще викликати евакуатор і відправити авто "на побачення" із досвідченим механіком. Якщо, звичайно, джерелом запаху не виявляється нещільно закрита каністра з паливом, котра їздить у вас у багажнику.

"Жере" масло

Погодьтеся, трапляється часто-густо. Причина – "старе" масло або таке, що не підходить вашому автомобілю. Усе доволі просто: двигун використовує масло, присадки виробляються, масло втрачає свої захисні і мастильні властивості – його витрата зростає, а деталі двигуна зношуються швидше. Чому б не піти за таким сценарієм? Вибирати масло із урахуванням рекомендацій виробника, який кровно (тобто фінансово і репутаційно) зацікавлений у безперебійній роботі вашого автомобіля. Це не маркетинговий хід, а холодний розрахунок – задоволений клієнт приїде знову. Ну а якщо не хочете завантажувати голову складними питаннями на кшталт параметри в'язкості, температура спалаху тощо, краще довіритися вибору механіка офіційного сервісу. Він точно розбереться.

Погано гальмує

Помітили, що педаль гальма стала занадто м'якою? Терміново перевірте рівень гальмівної рідини! Скрегіт, свист та інші неприємні для вуха звуки при гальмуванні – сигнал, що потрібно заміни гальмівні колодки. Вібрації, які водій відчуває на рульовому колесі, красномовно говорять про деформації гальмівних дисків. Якщо здається, що гальмівний шлях довший, аніж зазвичай, ймовірніше вам не здається, і варто звернути увагу, знову ж таки, на гальмівні диски. Якщо вони мають синюватий відтінок, одразу й обережно їдьте на станцію – диски вже не гарантують достатнього тертя і, відповідно, неефективні у процесі гальмування.

Сідає акумулятор

Що й говорити, це завжди трапляється несподівано і вкрай неприємно. Буває, що батарея просто виробила свій ресурс. Подовжити строк служби акумулятора допоможуть прості, але ефективні рецепти. Перший – чергуйте короткі переїзди з довгими, що допоможе уникнути недозаряду. Другий – по можливості заряджайте від зовнішньої мережі. Ось тільки зарядку потрібно вибирати разом із фахівцем – AGM акумуляторам підходить не кожна. Третій – знімайте клеми або переводьте машину в транспортний режим, якщо плануєте тривалу стоянку (особливо на вулиці). Також уникайте некваліфікованого втручання в електросистему – саме це може бути причиною перевитрати енергії, витоку струму та інших неприємностей.

Сучасний автомобіль – дуже складний організм, вилікувати який здатні тільки професіонали, які працюють на сертифікованих СТО. Швидко, якісно, з гарантією і найменшими витратами для власника. Чи не про це мріє кожен автомобіліст?