Тарифна політика на транспорті повинна формуватися в інтересах економіки та громадян, – Гусак

12 серпня 2020, 15:49
За словами експерта, сьогодні транспортні монополії представляють незбалансовані інвестиційні та фінансові плани

Ключовим завданням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ), є формування тарифної політики на транспорті в інтересах економіки і громадян. Про це голова ради Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак написав в блозі для порталу GMK Center, повідомляє "Гордон".

"Насамперед важливо, щоб тарифи суб'єктів природних монополій на ринках транспортних послуг були економічно обгрунтованими. Регулятор мусить розробити тарифні методики, які виключали б проблему з крос-субсидуванням і фіскалізацією тарифів. Адже прозоре формування тарифів на послуги монополій у сфері транспорту сприятиме розвитку вільного і привабливого для інвестицій ринку транспортних послуг" , – написав він.

Реклама

За словами експерта, сьогодні транспортні монополії представляють незбалансовані інвестиційні та фінансові плани.

"Якщо НКРТ буде незалежна від міністерства, то її члени принаймні будуть ставити більше запитань: а чи взагалі потрібна ця інфраструктура, чи будуватиметься вона там, де треба; чи за ті кошти, які потрібно; чи нормальна закладена вартість? Тому вважаю, якщо ця комісія буде незалежною хоча б від Міністерства інфраструктури, це буде на користь зваженому, збалансованому прийняттю рішень" , – заявив Гусак.

Він зазначив, що "в цілому" федерація підтримує створення Нацкомісії, проте "процес затягнувся". "Протягом багатьох років нам доводиться брати участь у дебатах та обговоренні різних тарифів, різних підходів до тарифоутворення", – додав він, закликавши до створення незалежного органу.

Реклама

Законопроєкт №3927, який передбачає створення Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері транспорту, зареєстрували у Верховній Раді 22 липня. Кабмін схвалив цей проєкт закону в грудні 2019 року.

У разі створення комісія буде встановлювати тарифи і регулювати ціни на послуги, які надають суб'єкти природних монополій у сфері транспорту і суб'єкти господарювання на суміжних ринках.

Європейська бізнес-асоціація виступала з критикою законопроекту. Запропонована модель фінансування НКРТ ставить під сумнів незалежність регулятора, а значить, повинна бути переглянута, заявляли в асоціації.