Поради підприємцям-початківцям: як використовувати маркетинг в бізнесі

3 червня 2018, 05:01
Перед стартом бізнесу корисно організувати маркетингове дослідження

Фото: з відкритих джерел

Маркетингове дослідження ринку є важливим етапом перед запуском своєї справи . В такому аналізі необхідно вивчити обсяг і потреби цікавить ринку ; асортимент продукції / послуг , що пропонуються іншими учасниками ; рівень конкуренції в цілому і в сегментах / регіонах . Як правильно організувати дослідження , роз'яснив економіст Іван Хохлов .

БАЗА

В огляді важливо висвітлити обсяг ринку , що вас цікавить.

"Объем рынка — это объем продаж на нем за последние годы. Информация позволит понять, сколько реализуется продукции/услуг и какова динамика: это важно знать, ведь крупный рынок может падать в последние годы, и тогда динамика предупредит, что через несколько лет делать тут будет нечего. И наоборот, малый рынок сегодня, но с большими темпами роста последних лет, интересен, чтобы зайти", — говорит Хохлов.

Перспективними , наприклад , можна вважати ринок електрокарів і комплектуючих : інфраструктура не розвинена , і є потенціал гарного росту .

Ще одна важлива позиція дослідження – потенційний обсяг ринку , тобто скільки споживачі теоретично можуть набувати продукції або як виросте попит при зміні ціни , поліпшення характеристик товару / послуги .

"Чтобы просчитать показатели, надо понимать специфику рынка. Может оказаться, что изменение цены на 5% кардинально меняет спрос, а небольшое улучшение товара привлечет потребителей с других рынков. Например, открытие по Киеву большого числа точек продажи кофе в разы увеличило объемы продаж напитка", — разъясняет экономист.

Треба вивчити і рівень конкуренції на ринку : які компанії присутні , яка їхня частка , хто пішов і хто збирається зайти .

"Возможно, рынок уже поделен между компаниями, и "втиснуться" с новым предложением не получится. Или наоборот, крупный игрок покинул нишу, и можно занять его место", — уточняет Хохлов.

Ще в дослідженні потрібно провести сегментацію ринку – за типами продукції / послуг , географічного покриття .

"Например, предложение компаний сосредоточено в Киеве, а в регионах спрос не удовлетворен. Тогда есть где развернуться", — говорит экономист.

Не можна випускати з уваги і ситуацію в суміжних ринках , тобто якою продукцією / послугами споживачі можуть користуватися замість можливих пропозицій .

"Смежные рынки могут отбирать объемы ключевого рынка, и наоборот — "перетягивать" потребителей в ключевой рынок. Например, продукция пивоварни будет востребована у любителей пива и потребителей водки, вина", — акцентирует Хохлов.

ШЛЯХИ

Збирати цю інформацію можна по – різному .

"Развитие интернета и открытие госбаз данных позволяет найти данные по ПК. Но надо понимать, где и какую информацию искать", — уточняет Хохлов.

Можна використовувати результати досліджень організацій , фондів , аналітцентрів і досвід інших країн ( вони , як правило , платні ) . Дані основних конкурентів можна знайти на їх сайтах або сторінках в соцмережах .

"Анализ конкурентов покажет, какие маркетинговые инструменты привлечения потребителей работают лучшие, а какие — хуже", — уверен Хохлов.