ЗМІ назвали шість автодоріг, які інвесторам дадуть у концесію

22 жовтня 2020, 17:18
Приватний інвестор повинен буде оновлювати і розвивати існуючі дороги

Фото: "Укравтодор" / Facebook

В Україні хочуть втілити в життя пілотні проєкти державно-приватного партнерства в автодорожній галузі, передавши в концесію шість автодоріг.

Про це з посиланням на джерело в галузі повідомляє Інтерфакс-Україна.

Реклама

Першими для реалізації такого партнерства будуть запропоновані:

  • ділянка дороги М-03 від Борисполя до Полтави;
  • ділянка дороги М-06 від Києва до Рівного;
  • маршрут від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (М-04, Н-11);
  • маршрут Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19);
  • маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);
  • ділянка дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.

Приватний інвестор повинен буде оновлювати і розвивати існуючу дорогу, а з Дорожнього фонду виділятимуться кошти на підтримку інвестора за умови дотримання ним усіх зобов'язань щодо якості утримання дороги.

Плату за проїзд стягувати не будуть, однак інвестор зможе заробляти на розміщенні АЗС, закладів громадського харчування, рекламних площ тощо.

Реклама

На думку керівництва Мінінфраструктури, реалізація програми дозволить залучити більш як 9 млрд доларів приватних інвестицій у відновлення і утримання понад 4500 км автодоріг державного значення.

Нагадаємо, Верховна Рада прийняла закон про концесії рівно рік тому – в жовтні 2019-го. І тільки в червні 2020 року булопередано в концесію Херсонський морський торговельний порт і в серпні – морський порт "Ольвія" в Миколаєві.


Що таке концесія?

Концесія – одна з форм державно-приватного партнерства. Її суть в тому, що держава, визнаючи неготовність самостійно впоратися з конкретним завданням, тимчасово продає приватнику право на володіння і користування певним майном.

Реклама

Для держави концесія вигідна тим, що вона:

  • залучає приватні гроші, зберігаючи держвласність;
  • може підвищити ефективність управління об'єктом, завдяки цьому посилити конкуренцію в галузі і/або підвищити якість послуг.

Концесіонер отримує:

  • доступ до раніше недоступних привабливих і стратегічно важливих економічних об'єктів;
  • розподіл ризиків;
  • держгарантії повернення вкладених коштів (як мінімум значної частини).

Концесія ефективно застосовується в міжнародній практиці понад 100 років. За даними Світового банку, в країнах, що розвиваються, на частку концесій припадає до 70% контрактів, які держава укладає в сфері транспорту (залізничні й автомобільні дороги, морські порти, аеропорти).