Перевірка чуток: що кажуть у банках про "масове блокування карток"

19 червня 2018, 20:45

Клієнти українських банків були обурені чутками про масове блокування платіжних карт, які поширили деякі ЗМІ. В опублікованих у мережі матеріалах згадуються три державні банки, які нібито "почали перевірки своїх клієнтів". Там же наводився коментар "Укргазбанку", де чітко говориться, що фінансові установи "повинні щорічно перевіряти дані клієнтів". Однак "сенсаційні" заголовки зі словом "почали" змусили багатьох користувачів банківських карт похвилюватися. Тема ця обговорювалася і в соцмережах.

В "Ощадбанку", який нібито входить до числа "блокіраторів" платіжних карт, сайту "Сегодня" підтвердили: жодних масових блокувань карток користувачів не відбувається.

Реклама

"Ощадбанк не провадить жодних масових блокувань карт або рахунків. Відповідно до постанови НБУ №417, банки зобов'язані періодично уточнювати інформацію щодо ідентифікації та вивчення клієнтів. На практиці це означає, що клієнт під час відвідування банку підтверджує відсутність змін у його даних або підтверджує такі зміни відповідними документами. У разі неподання ним документів або інформації, які необхідні для його ідентифікації, банк має право обмежити обслуговування або відмовити клієнту в проведенні окремих фінансових операцій.

Звертаю увагу на те, що постанова НБУ №417 діє вже три роки, з 2015-го. А вимоги щодо уточнення інформації про клієнтів практикуються з 2003 року ", – заявив у коментарі" Сегодня "заступник голови правління Антон Тютюн.

Також в "Ощадбанку" додали, що в поодиноких випадках – "по незначній групі клієнтів" – банк може провести блокування карт, якщо бачить ризики для клієнтів.

Реклама

"Якщо наша служба антифродмоніторингу бачить ризики для клієнта з точки зору компрометації його карти, банк блокує карту, щоб убезпечити кошти клієнта від можливих шахрайських операцій. Наприклад, якщо клієнт користувався карткою на незахищеному сайті або в банкоматі, на якому була встановлена накладка з метою копіювання даних карти ", – розповів Антон Тютюн.

У Національному банку України підтвердили, що банки можуть вимагати дані клієнта для ідентифікації (верифікації) і блокувати карти з метою протидії ризикам.

"Банківські установи в своїй роботи повинні впроваджувати ризик-орієнтований підхід. Тобто приділяти підвищену увагу протидії ризикам відмивання коштів та фінансування тероризму, відстежувати і зупиняти саме ті операції, які несуть ризики. У той же час Національний банк України неодноразово підкреслював, що громадяни, операції яких не є ризикованими, не повинні відчувати ніяких ускладнень в роботі з банками ", – повідомили в НБУ.

Реклама

Один з основних принципів ризик-орієнтованого підходу – принцип "знай свого клієнта", відповідно до якого, ймовірно, і проводяться заходи зодо ідентифікації і верифікації користувачів карт.

Нагадаємо, раніше сайт "Сегодня" розповідав, що означає постанова НБУ про правила готівкового обігу в "особливий період".

Також ми писали про те, як банки в Україні хитрують зі споживчими кредитами.