Новий паливний скандал в Україні: водіїв змушують встановлювати ГБО нелегально

2 березня 2020, 11:55
Ціна сертифікату на газове обладнання для авто – 600 гривень, а доводиться платити в п'ять разів більше

/ Фото: Данило Павлов, Сьогодні

На тлі стабільного падіння цін на автогаз, в Україні потихеньку набирає обертів скандал, викликаний значним здорожчанням оформлення документів на газобалонне обладнання (ГБО). Українська Газомоторна асоціація спільно з Українською асоціацією скрапленого газу направили звернення до президента Володимира Зеленському, прем'єру Олексія Гончарука і бізнес-омбудсмена Марчін Свєнчіцкі з проханням звернути увагу на спробу монополізації ринку встановлення ГБО і вжити заходів по її припиненню. Адже в порівнянні з 2019 роком вона зросла майже в 10 разів.

Як роз'яснив нам глава Української Газомоторні асоціації (УГА) Степан Ашрафьян, з початку 2018 і до кінця 2019 року акредитовані лабораторії (по Україні їх кілька сотень) самі видавали акти технічної експертизи (форма №5) на автомобілі з ГБО, достатні для оформлення автомобіля в сервіс-центрах МВС. Але потім, без будь-яких законодавчих змін, обмежуючись лише листами Мінінфраструктури та Національного агентства з акредитації, спрямованими в Головний сервіс-центр МВС, останній прийняв рішення не брати такі акти технічної експертизи.

Реклама

""Все в лабораторіях залишилося як раніше, але права оформляти акти технічної експертизи (форму №5) їх позбавили, – каже Ашрафьян. – Тепер, грунтуючись на листах НААУ та Міністерства інфраструктури, в яких йдеться про те, що лабораторії не мають права видавати акти технічної експертизи, а замість них повинні видаватися сертифікати після переобладнання автомобілів на ГБО, видачею таких сертифікатів займаються дев'ять структур на всю Україну, 6 з яких приватні , перелік яких затверджений наказом Мінінфраструктури. Тобто з'явився зайвий етап, триступенева схема замість двоступеневої. Її наявність в міністерстві пояснюють турботою про безпеку на дорогах. Але фактично дев'ять організацій, три з яких знаходяться в Києві, не можуть перевірити роботу кількох сотень лабораторій, розкиданих по всій країні, та ще й протягом одного-двох днів. Тобто вони просто виписують сертифікати на основі документів тих же лабораторій, без проведення будь-яких додаткових дій, і беруть за це великі гроші. Ні про який контроль за безпекою мова не йде. І про відповідальність цих структур не йдеться теж, так як оцінку відповідності на безпеку ГБО проводять ті ж лабораторії, і вони дають висновок".

За словами Степана Ашрафьяна, вартість оцінки відповідності в період, коли видавали акти технічної експертизи в лабораторіях, була близько 600 гривень, зараз автовласник змушений платити 2300-3300 гривень в залежності від "апетитів" сертифікаторів. Альтернативи немає. Плюс оплата заміни техпаспорта, яка теж подорожчала майже вдвічі. Як нам пояснили в Головному сервіс-центрі МВС, нові розцінки за їхні послуги введені постановою Кабміну близько двох років тому, раніше заміна техпаспорта коштувала 250-300 гривень.

Детальніше про те, як і чому подорожчала сертифікація ГБО в Україні, читайте в матеріалі: Чи законно їздити на Автогаз стало майже в 10 разів дорожче: що сталося

Нагадаємо також, що в Україні хочуть повернути техогляд для всіх автомобілів без винятку:

Реклама