Незважаючи на технічний дефолт, "Укрзалізниця" чекає мільярдних прибутків

22 травня 2015, 11:14
У держкомпанії сподіваються реструктурувати свої борги

Міністр інфраструктури затвердив фінплан УЗ. Фото: uz.gov.ua

Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський підписав фінансовий план "Укрзалізниці" (УЗ) на 2015 рік. Про це він повідомив під час робочої поїздки до Чернігівської області.

За його словами, ключові показники по прибутковій частині складуть 46-47 млрд грн, капітальні видатки – 2,5 млрд грн.

Реклама

При цьому міністр зазначив, що обсяг витрат буде залежати від того, наскільки ефективно буде здійснена реструктуризація боргу "Укрзалізниці".

"Якщо ми зможемо відстрочити виплати, тим більше грошей буде направлено на відновлення шляху, ремонт тяги, вагонної складової", – зазначив Пивоварський.

При цьому 12 травня "Укрзалізниця" повідомила кредиторам про настання технічного дефолту за основною частиною своїх боргових зобов'язань.

Реклама

Технічний дефолт означає, що позичальник зараз не може виконати умови договору позики, але може зробити це в майбутньому.

При цьому Міжнародне рейтингове агентство Standard & Poor's (S&P) знизило довгостроковий кредитний рейтинг "Укрзалізниці" з "СС" до "SD" ("вибірковий дефолт") через припинення виплат по основному боргу в рамках ряду банківських кредитів та розгляду можливості реструктуризації відповідних зобов'язань.

Як зазначено в повідомленні агентства, одночасно воно підтвердило рейтинг "СС" випуску єврооблігацій з погашенням в 2018 році на $ 500 млн. S&P вказує, що "Укрзалізниця" продовжує виплати відсотків по згаданих кредитах і всі необхідні виплати за єврооблігаціями.

Реклама

"Як наслідок, ми вважаємо, що компанія знаходиться в стані вибіркового дефолту", – вказує рейтингове агентство.

S&P уточнює, що як і раніше розцінює можливу реструктуризацію єврооблігацій як дію, рівнозначну дефолту. "Ми зазначаємо, що дефолт компанії за цими зобов'язаннями здається нам практично неминучим", – йдеться в повідомленні.

На сьогоднішній день загальна сума боргу підприємства становить 37,5 млрд грн (з них 22 млрд складає внутрішній борг), реструктуризації підлягають борги на 32 млрд грн.

Йдеться майже про весь комерційний борг: внутрішній і зовнішній (єврооблігації). Його основна частина сформована в 2010-2013 рр. При цьому під дію реструктуризації не потрапляють борги офіційним кредиторам (тобто ті, які не належать до державного сектору в широкому тлумаченні) – перед Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і експортно-імпортним банком Південної Кореї.

Умови реструктуризації поки не розкриваються, але Мінфін раніше повідомляв, що реструктуризація єврооблігацій "Укрзалізниці" передбачає тільки пролонгацію терміну їх погашення без зменшення купонів і основної суми.

Крім того, згідно з прийнятим Радою законом, Кабмін не зможе накласти мораторій на виплату боргів УЗ. Також дія закону не поширюється на держбанки.