Могеріні: Зупинка "Південного потоку" доводить, що ЄС потрібно позбавлятися від "газової голки"

2 грудня 2014, 15:23
Позиція ЄС щодо цього проекту не змінилася, підкреслила глава дипломатії

У РФ заявили, що не будуть займатися "Південним потоком". Фото: gazprom.ru

Рішення РФ зупинити роботу над проектом "Південний потік" вказує на невідкладність вирішення питання про диверсифікацію джерел поставок газу в ЄС. Про це заявила глава європейської дипломатії Федеріка Могеріні.

"Рішення, про яке російська сторона оголосила вчора, показує, що терміново необхідно диверсифікувати як шляхи поставок, так і джерела енергоресурсів для ЄС", – сказала вона.

Реклама

Могеріні підкреслила, що робота в цьому напрямку в ЄС вже ведеться.

Вона зазначила, що для реалізації "Південного потоку" слід було в точності дотримуватися всі діючі в ЄС правила.

"Коли я кажу, що позиція ЄС щодо "Південного потоку" не змінюється, це означає, що все, що відбувається на території ЄС має відповідати прийнятим тут правилам. Це відноситься і до "Південного потоку", – пояснила Могеріні.

Реклама

Нагадаємо, у У Єврокомісії нема юридичних підстав для компенсації втрат "Газпрома"  від зупинки проекту "Південного потоку".

Як повідомлялося,  Росія зупиняє будівництво "Південного потоку", про що вчора заявив президент РФ Володимир Путін. Він також заявив, що через позицію ЄК щодо "Південного потоку" Москва  перенацілить напрямок поставок своїх енергоресурсів.

Реклама

Як повідомлялося, проект будівництва "Південного потоку" був заблокований ЄС. Одна з головних претензій європейських чиновників до проекту полягає в тому, що згідно з правовими нормами ЄС, постачальник енергоносіїв, в цьому випадку – "Газпром",  не має права контролювати доступ до трубопроводів.

При цьому вартість будівництва "Південного потоку" нещодавно виросла майже на 50%. Як заявив на початку жовтня перший заступник начальника фінансово-економічного департаменту "Газпрому" Олександр Іванніков, вартість морської ділянки газопровід становить 14 млрд євро, європейської наземної ділянки – 9,5 млрд євро. До цього вартість будівництва морської ділянки оцінювали в 10 млрд евро, а європейської наземної ділянки – в 6 млрд євро.