Міністр Пивоварський пояснив, скільки коштує ремонт доріг в Україні

3 грудня 2015, 14:04
Коштів виділяється в 10 разів менше, ніж потрібно

Дорожні збори в Україні "з'їдають" державний і місцеві бюджети. Фото: kmu.gov.ua

Україні в рік необхідно 25-30 млрд грн на обслуговування доріг. Про це заявив міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський.

"Нам, враховуючи протяжність наших доріг, необхідно на рік 25-30 млрд грн для їх обслуговування. У цьому році на "Укравтодор" виділено 3,4 млрд грн. Плюс дали 700 млн грн на прикарпатську програму. Також цього року в рамках експерименту запущена програма по митниці в чотирьох областях: Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій. Від надходжень понад план 50% йде на дороги. І вже 200 млн грн, напевно, пішло на це. От і все", – розповів Пивоварський в інтерв'ю "Новому часу".

Реклама

За словами міністра, щоб довести держдороги до європейської якості, потрібно не так багато грошей, якщо проводити прозорий конкурс серед підрядників.

"Дорога Львів-Івано-Франківськ показала, що відремонтувати дорогу методом ресайклінгу можна за $ 250-300 тис. за 1 км. А раніше ця робота коштувала близько $ 800 тис. за 1 км", – підрахував міністр.

Пивоварський також пояснив, куди йдуть гроші з кожного купленого українськими водіями літра бензину.

Реклама

"Є акциз на імпортне паливо. За нашими розрахунками, це десь 35-40 млрд грн на рік. По ідеї, вони повинні йти на дороги. Але вони йдуть до загального фонду держбюджету. Депутати розробили законопроект, який каже, що буде створений дорожній цільовий фонд, і всі гроші від акцизу будуть використовуватися виключно на ремонт доріг. Коли цей закон приймуть, ситуація з дорогами кардинально зміниться. Другий момент: є 5-відсотковий акциз на паливо з пістолета АЗС, який залишається в місцевих бюджетах. На початку року уряд прийняв рішення про бюджетну децентралізацію. За 9 місяців близько 20 млрд грн додаткових доходів отримали місцеві бюджети. Скільки з цього пішло на дороги? Копійки", – пояснив Пивоварський.

Він зазначив, що зараз в країні є села, у яких на рахунках мільйони гривень. "Ремонт зробили, машини купили, зарплати собі підняли, вікна зробили в сільській адміністрації. А дороги не будують. Але є й інші випадки. Наприклад, Львівська область: цього року там з місцевих бюджетів було витрачено на ремонт доріг більше, ніж з центрального", – розповів міністр інфраструктури.

Нагадаємо, 11 листопада міністр інфраструктури Андрій Пивоварський підписав наказ про створення робочої групи з реформування дорожньої галузі України. У нову команди, крім українських фахівців з Міністерства інфраструктури та Укравтодору, увійшли експерти Литви та Німеччини.