Металурги: підвищення тарифів на залізничні перевезення зупинить роботу галузі

29 січня 2016, 21:18
За останні три роки тарифи на залізничні вантажоперевезення підвищувалися п'ять разів

Металурги б'ють на сполох – "Укрзалізниця" може підвищити тарифи на залізничні вантажоперевезення. На 15% – для компенсації низької рентабельності залізниці. Представники бізнесу впевнені, що такий крок може зупинити роботу гірничо-металургійної галузі.

За останні три роки тарифи на залізничні вантажоперевезення підвищувалися п'ять разів. Металурги зізнаються: збитки були, але тоді галузь вистояла. Тепер же ситуація зовсім інша.

Реклама

"Ціни на залізну руду за останні кілька років впали більш ніж у 5 разів. Те, що металопродукція продовжує падати і сьогодні знаходиться на найнижчому рівні за останні 10-15 років. І в цій ситуації навіть на кілька центів зміни собівартості в більшу сторону може призвести до зупинки підприємства", – сказав Юрій Риженков, генеральний директор ТОВ "Метінвест Холдинг".

У гірничо-металургійному комплексі України працює близько 300 тисяч осіб. Зі суміжними галузями – до яких відноситься і залізнична, набереться більше мільйона. Гірники і металурги – одні з найбільших платників податків країни. У 2014 році комплекси підприємства перерахували до бюджету понад п'ятнадцять мільярдів гривень. Металургія також одна з лідерів по генерації валюти в країну. Це допомагає утримати гривню від подальшого падіння. Підвищення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниця" пов'язує зі збільшенням цін на продукцію, що використовується.

Металурги відповідають монополісту – зростання тарифів автоматично призведе до підвищення собівартості української продукції, а це може вбити галузь. Адже на світовому ринку сьогодні надлишок пропозицій, відбувається найжорстокіша боротьба за покупця.

Реклама

"Підвищення на 15 відсотків, що може статися, воно просто вб'є нашу галузь і ту ж "Укрзалізницю" залишить без основного клієнта, який забезпечує більше половини вантажообігу", – сказав Сергій Біленький, голова Федерації металургів України.

"Не враховується, що збільшення залізничних тарифів призведе до збільшення собівартості, погіршення наших конкурентних позицій і просто цього товару буде возитися менше. І в підсумку держава отримає менше грошей до бюджету", – зазначив Олександр Каленков, президент об'єднання "Металургпром".

Єдино вірним виходом із ситуації металурги бачать введення мораторію на підняття тарифів на залізничні вантажоперевезення – хоча б до кінця року.

Реклама

Цю та інші новини ви можете подивитися у випуску інформаційної програми "События" на каналі "Україна".