Місце товарів made in Russia у магазинах займуть українські продукти

27 серпня 2014, 06:55
Російські фірми втрачають мільйони і прагнуть зберегти український ринок збуту

Торгівля. Українцям не важко знайти на полицях національний продукт. Фото: AFP

Бойкот товарів російських виробників набирає обертів. Так, за даними української асоціації постачальників торговельних мереж, з початку 2014 року продаж товарів російського виробництва впав на 30%.

Як розповів "Сегодня" директор УАПТС Олексій Дорошенко, наші супермаркети відмовляються працювати з російськими постачальниками, тому що люди не беруть такі продукти: "За цей рік компанії РФ тільки з продуктів харчування недорахуються близько $300 млн. Ще близько $200 млн бізнес федерації втратить на продажу одягу та взуття. А якщо російським компаніям вдасться перенести своє виробництво в Україну або Європу, то додаткові витрати для них складуть ще близько $150 млн".

Реклама

Тим часом російські фірми прагнуть зберегти український ринок збуту. "Наприклад, компанія, яка виробляє популярні серед українців шоколадні цукерки, вже не буде завозити їх з Росії, а тепер тільки з Європи, куди вони перевели виробництво. Виробники відомої марки чаю вже почали завозити його з Польщі, а ще пару місяців тому він фасувався тільки на заводах РФ", – пояснила член громадського руху "Відсіч" Катерина Чепура.

Представники роздрібних торгових мереж також зазначають, що люди стали менше брати продукцію з російським штрих-кодом. При цьому торговці готові замінити товари з країни-агресора на національний продукт. "У Росії немає таких товарів, які не можна було б замінити українськими. Ситуацію на ринку диктує попит. У мережі наших магазинів російських товарів – близько 5%, а зараз їх стає ще менше, – розповіла "Сегодня" спікер великої мережі супермаркетів Олена Остапенко. – Люди стали звертати увагу на країну-виробника, і нам просто не вигідно, щоб товар лежав на полиці і псувався".

Без особливих труднощів від російських товарів відмовляються і самі покупці. "Після окупації Криму я перестала брати продукти з маркуванням "46", – розповіла пенсіонерка Валентина Швець. – Ніяких труднощів від цього рішення не відчуваю, хіба що доводиться іноді покласти російський сир назад на полицю супермаркету, пройти пару метрів і взяти з сусідньої полиці український продукт".

Реклама

Експерти зазначають, що якщо попит на товари з РФ падатиме і надалі, це дасть новий поштовх українським виробникам. "Святе місце порожнім не буває, і український бізнес зможе досить швидко зайняти порожню нішу: налагодити виробництво і продаж аналогічних товарів, – пояснила директор Європейської бізнес-асоціації Ганна Дерев'янко. – Тим більше гривня падає, ціни на імпортні товари повзуть вгору, і конкурентоспроможність наших товарів зростатиме, а це, безсумнівно, вигідно для країни".

Українські ж виробники готові заповнити внутрішній ринок власною продукцією. Так, у союзі молочних підприємств України "Сегодня" розповіли, що потужності молочного виробництва сміливо можна збільшити: "Якщо раніше підприємства відправляли продукцію в РФ на експорт, а зараз він закритий, то ця продукція з'явиться на внутрішньому ринку і буде затребувана".