Фото: Facebook
У Карпатах наближається до завершення будівництво залізничного Бескидського тунелю завдовжки близько двох кілометрів: його прокладають на межі Львівської та Закарпатської областей.
Це – найбільший об'єкт, який споруджувався за роки незалежності України.
У новому тунелі монтують електрообладнання, робочим залишиться тільки прокласти рейки, а найскладніші роботи вже позаду.
"Всі 1764 метрів тунелю, 49 ніш, 12 камер, 3 збійки готові в повному обсязі. На сьогодні у нас проводяться роботи щодо земполотна під нові шляхи", – розповів Микола Дідух, начальник дирекції з будівництва Бескидського тунелю.
А поки що потяги долають Бескидський перевал по старому тунелю, який вже давно перебуває в аварійному стані. Як тільки запрацює нова дорога, старий переїзд використовуватимуть як робочу штольню, а також він послужить евакуаційним виходом для людей на випадок аварії.
Новий тунель пролягає паралельно старому, на відстані всього лише 30 метрів. Дорога крізь гору йде на протязі майже двох кілометрів, а прокладали її за допомогою вибухівки.
Ускладнювало процес то, що над самим тунелем протікає річка, і роботи такого рівня, як кажуть, в Україні проводили вперше.
"Найскладніші роботи з будівництва тунелю – це була проходка тунелю, яка проводилася буро-вибуховим способом, і слідом за цим проводилося відразу ж зміцнення стін тунелю", – пояснив Олександр Попух, представник фірми з технагляду за будівництвом об'єкта.
Ця дорога крізь гори має стратегічне значення: вона дозволить більше і в великих обсягах постачати товари до Європи. У новому тунелі проклали два полотна, тоді як в старому було тільки одне.
Згідно з розрахунками, за добу тут проходитимуть близько двохсот потягів – це вп'ятеро більше, ніж курсує старим переїздом.
Почалося будівництво п'ять років тому, і за цей час на нього було витрачено понад два мільярди гривень.
"Для залізничної інфраструктури це найбільший об'єкт за останні 15 років. Для "Укрзалізниці" на сьогодні, і для нашої транспортної мережі він є символічним і важливим, тому що фактично це – віконце до Європи", – підкреслив виконуючий обов'язки голови правління "Укрзалізниці" Євген Кравцов.
Перший потяг через тунель пройде вже через три місяці – 25 травня. Однак цей рейс буде пробним, а відкрити тунель обіцяють вже влітку.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури України Володимир Омелян обіцяв відкрити новий Бескидський тунель ще 2017 року. Старий тунель побудували ще 1886 року.
Проект "Укрзалізниці", вартістю в 2,193 млрд грн, став найграндіознішим за роки незалежності. Його фінансував Європейський інвестиційний банк і Європейський банк реконструкції та розвитку в рамках кредитної угоди з "УЗ".
Восени 2017 року в "Укрзалізниці" повідомили, що закінчили будувати "коробку" підземної дороги для потягів. Тоді ж в УЗ зазначили, що тунель буде відкритий 2018 року.