Кінець ери: планшети втрачають ринок після піку популярності

7 серпня 2015, 09:04
Досить молодий і перспективний ринок пішов у "негатив"

Пік популярності планшетів залишився позаду. Фото: moyo.ua

У другому кварталі 2015-го-го продажі планшетів впали на 7%, порівняно з аналогічним періодом 2014-го року – з 48 мільйонів пристроїв до 44,7 млн. Цією продуктової категорії всього п'ять років, а продажі вже починають просідати, що говорить про те, що є привід для занепокоєння, пише AIN.

Нові цифри від IDC, фірми, яка досліджує цей ринок, говорять про те, що, схоже, зростання ринку сучасних планшетів досяг свого піку. Згідно з дослідженням, продажі пристроїв у другому кварталі цього року впали на 7% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Лідери ринку Apple і Samsung (в сумі – 41% частки ринку на обох) відчули падіння в порівнянні з минулим роком, у той час як їхні конкуренти, начебто LG і Huawei, виросли.

Реклама

Але в цілому, ринок падає через всього п'ять років після своєї появи.

Продажі ноутбуків при цьому теж продовжують просідати, а смартфонів рости, хоча і ті, й інші стають ще легше і довговічніше з погляду заряду батареї. Планшети, застрягши десь посередині, все ще займають свою нішу. Але цінність цієї ніші падає.

Реклама

Ось які цифри наводить IDC за п'ятьма основними постачальникам планшетів за другий квартал 2015-го:

1. Apple

  • 10,9 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го-го
  • 24,5% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го-го
  • 13,3 мільйона пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го-го
  • 27,7% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го-го
  • -17,9% зростання за рік

2. Samsung

Реклама
  • 7,6 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го-го
  • 17% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го
  • 8,6 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • 18% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го
  • -12% Зростання за рік

3. Lenovo

  • 2,5 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го
  • 5,7% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го
  • 2,4 мільйона пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • 4,9% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го
  • 6,8% зростання за рік

4. Huawei

  • 1,6 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го
  • 3,7% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го
  • 0,8 млн юнітів відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • 1,7% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го
  • 103,6% зростання ринку

5. LG Electronics

  • 1,6 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го
  • 3,6% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го
  • 0,5 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • 1% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го
  • 246,6% зростання за рік

Решта

  • 20,4 мільйона пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го
  • 45,6% ринкова частка в 2-му кварталі 2015-го
  • 22,4 мільйона пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • 46,7% ринкова частка в 2-му кварталі 2014-го
  • -9,3% зростання за рік

Загалом

  • 44,7 млн пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2015-го
  • 48 мільйонів пристроїв відвантажено в 2-му кварталі 2014-го
  • -7% зростання за рік.


Не дуже вражаючі цифри, як для нового технологічного формату. Однак планшети залишаються важливі для спеціалізованого використання: від госпіталів до кур'єрів і ділових зустрічей. Сотні мільйонів пристроїв продаються щороку. І деякі з кращих рис планшетів ввібрало в себе останнє покоління ноутбуків (що є новий MacBook, якщо не iPad без тачськріна, стаціонарного клавіатури і операційної системи OS X?). Але, дивлячись на цифри, видно: у планшетів є проблема пошуку власної ідентичності, яку вже не можна ігнорувати.