Концесія по-українськи: Кабмін затвердив зміни в законопроект

27 грудня 2017, 16:30
Реформа концесійного законодавства дозволить залучити в Україну великих інвесторів – в першу чергу, в об'єкти інфраструктури

Фото: Pixabay

Кабінет міністрів України затвердив законопроект про реформування концесійного законодавства в країні, розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі (МЕРТ). Таке рішення було прийнято на засіданні уряду 27 грудня.

Представляючи розроблений спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) документ, глава МЕРТ Степан Кубів зазначив, що прийняття законопроекту відкриє нові можливості для інвестування в Україну, переважно в розвиток інфраструктури країни.

Реклама

За його словами, законопроект передбачає системну реформу концесійного законодавства України і використання механізмів державно-приватного партнерства.

Заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Михайло Титарчук, в свою чергу, зазначив, що практику концесії успішно впроваджує Європейський Союз. Так, за його словами, в 2016 році в ЄС було укладено понад 50 договорів про концесію на суму близько 12 млрд доларів США.

При цьому Титарчук підкреслив, що концесія дозволяє досягти балансу інтересів держави і бізнесу, а також дозволяє об'єднати їх ресурси для досягнення цілей.

Реклама

Крім того, за словами заступника глави МЕРТ, основною відмінністю концесії від інших форм залучення інвестицій є збереження за державою права власності на активи і, при цьому, передача концесіонеру частини операційного ризику.

Нагадаємо, раніше в Мінекономрозвитку повідомляли, що готують перші пілотні проекти передачі морських портів в концесію.

"На сьогоднішній день концесія – це план "А" мінімум для трьох портів", – відзначав заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Максим Нефьодов. За його словами, це стосується стивідорної компанії "Ольвія", Херсонського торгового порту і морського торгового порту "Чорноморськ".

Реклама

Як повідомлялося, вже в 2018 році Україна планує почати будівництво швидкісних платних магістралей, причому будувати їх планується за принципом державно-приватного партнерства, а саме – концесії. Першою такою трасою може стати шосе Львів-Тернопіль, повідомляв раніше глава Держагентства автодоріг Славомир Новак.

При цьому з 2013 року платні дороги працюють в Білорусі, а в США така практика існує вже 80 років, проте деякі американці принципово об'їжджають платні ділянки.