Імпортні машини значно подешевшають: кого і як торкнуться зміни в авторинку

3 червня 2016, 10:16
Народні депутати зменшили акцизи на б/в автомобілі

Машии з ЄС стануть дешевшими. Фото: auto.ria.com

З 1 липня в Україні в кілька разів знизять акциз на ввезення імпортних автівок. Якщо раніше в середньому розмитнення легковика обходилося українцям в 1600 євро, то зараз за такий же автомобіль доведеться заплатити на кордоні менше 100 євро. При цьому возити забороняється автомобілі старше шести років. Детальніше про те, які імпортні автомобілі стануть дешевше і наскільки, з'ясовував сайт "Сегодня.ua".

                                                                                                                    Що змінилося

Реклама

Кілька днів тому Верховна Рада прийняла законопроект 3251: на 2,5 року ставку на акцизне ввезення автомобілів значно знизили. Так, за автомобіль з двигуном до 1000 кубічних сантиметрів раніше потрібно було платити 1,09 – 1,44 євро за кожен сантиметр, зараз же – всього 0,102 євро. Отже, зараз розмитнення такої машини може обійтися в 1440 євро, а вже з 1 липня – всього 102 євро.

Пропорційно обсягу двигуна зростає і акцизний збір. Наприклад, зараз за машину з об'ємом двигуна до 3000 кубічних сантиметрів доведеться заплатити до 4990 євро, після 1 червня за такий же автомобіль потрібно буде віддати всього 276 євро.

За даними АСЕА (European automobile manufactures association), на кожного європейця припадає половина машини, в той же час на кожного українця – 0,2. Таким чином, з п'яти українців тільки у одного. Крім того, середній вік машини в Україні – 18,2 року, а в Європі – всього 8,6 року. Як йдеться в пояснювальній записці до законопроекту 3251, для того, щоб оновити автопарк українців, народні депутати знизили акцизний збір. Водії, які хочуть придбати нову машину, можуть самостійно її перегнати, наприклад, з Польщі.

Реклама

                                                                                                                                      Фото: архів

"Об'єктивними причинами падіння галузі є девальвація національної валюти, а разом з цим і значне скорочення реальних доходів і купівельної спроможності громадян. Низький попит на автомобілі привів до значного скорочення робочих місць як в сфері продажів, так і у виробництві, а разом з цим і до зменшення надходжень до державного бюджету", – пояснюють автори законопроекту.

Реклама

При цьому за рік за пільговою ставкою можна ввезти тільки один автомобіль. Машина повинна бути виробництва не пізніше за 1 січня 2010 року і відповідати екологічному стандарту Євро-5. Крім того, під закон не підпадають машини з РФ.

Як розповідає Сергій Кравець, який перевозить автомобілі із Західної Європи, для тих, хто захоче замовити собі машину, наприклад, у приватника – ціни не зміняться. "Можна і самому перевезти, але тут потрібно буде мучитися, постояти на кордоні, оформити всі документи. Але тоді дійсно може бути і на 2 тисячі євро дешевше. А можна замовити у нас, наприклад, тоді буде трохи дорожче, але ми приженемо прямо під будинок", – розповідає підприємець.

На спеціалізованих сайтах можна зустріти десятки оголошень "прижену машину". Вартість таких автомобілів не зміниться. Ті, хто ввозить більше однієї машини в рік, будуть сплачувати акцизний збір за старою ставкою.

                                                                          Передумови для створення "сірого ринку" б / у машин

"Цей закон для простих громадян, про можливість привезти авто особисто для себе, і на ринок б/в це матиме незначний вплив. І мене абсолютно не турбує ввезення б/ву авто громадянами: нехай возять!", – Написав на своїй сторінці гендиректор ВААІД Олег Назаренко.

При цьому експерт відзначає, існує ймовірність того, що під прикриттям закону будуть завозити нові автомобілі, наприклад, з Росії. Раніше перевозити нові автомобілі в Україну з країн ближнього зарубіжжя було невигідно – на митниці використовували заводські ціни на авто і змушували сплачувати за ним ПДВ і мита. Видавати нові машини за б/в також було невигідно, так як акцизи на вживані автомобілі були дуже високими. Зараз же, коли не буде високих акцизних зборів, з'являться умови для того, що нові автомобілі видавали за б/в.

"Орендувати територію на кордоні Білорусі та Польщі з Україною, обладнати там майданчики, завозити туди нові авто з РФ (безпосередньо або через Кенігсберг) і шукати в Україні покупців для себе (без відчуження 365 днів), яких потім організовано привезуть на автобусі на ці майданчики для віддачі грошей, отримання авто і перегонах їх в Україну (автовозів або самі), чітко дотримуюся правила 1 людина-1 авто", – описує Олег Назаренко можливу схему махінації.

Фото: aleut-broker.su

До слова, крім самої вартості машини з Європи, українцям доведеться заплатити 10% мито, 20% ПДВ і 5% пенсійного збору.

В асоціації "Укравтопром" впевнені, законопроект – черговий "удар" по українському виробнику. "Якщо наша Верховна Рада це прийме, вона посприяє згортанню виробництва українських автомобілів взагалі", – говорив віце-президент асоціації Юхим Хазан напередодні прийняття закону.

Нагадаємо, в кінці минулого року Рада скасувала імпортний збір на автомобілі та складові частини в розмірі 5%. У той же час скасування імпортного збору компенсує подорожчання автомобілів Євро-4, ввіз яких з цього року заборонений. "З цього року ввозяться тільки Євро-5 автомобілі, вони дорожче, ніж Євро-4. Ціна на них може вирости на 200-500 доларів, але як раз це може компенсуватися за рахунок скасування імпортного збору", – пояснюють в ВААД.

У Всеукраїнській Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів впевнені, в 2016 році ситуація на автомобільному ринку практично не зміниться.