Як заробити на році Жовтого Собаки: святковий хендмейд

21 грудня 2017, 08:30
Українці люблять мальовані пряники і доплачують за ексклюзив

Занадто багато роботи. На розмальовку одного пряника можна витратити вечір. Фото: facebook.com/«Пряничні мрії»

Передноворічна суєта – мабуть, найкращий час трансформувати своє рукоділля в грошові знаки: співвітчизників охоплює купівельна лихоманка, і вони купують безліч подарунків для близьких і знайомих.

"Сегодня" поспілкувалася з майстрами і рукодільниця, щоб з'ясувати, як заробити гроші на новорічному декорі і сувенірах і де шукати покупців.

Реклама

Хоча поступово українці і відходять від китайського ширвжитку, але до масового усвідомлення цінності ручної роботи ще не дійшли.

"На жаль, в нашій країні поки не розуміють, чому речі, виготовлені вручну, коштують дорожче, ніж штамповані мільйонами на китайській фабриці. Наша мета – показати, що на їх створення витрачаються не тільки час і зусилля, а й натхнення, вміння придумати річ, яка зачепить і принесе радість", – пояснює майстриня, яка керує чернігівського магазину "Зелена лавка" Олександра Стародуб.

Що будуть купувати

Популярні всі новорічні персонажі, візерунки – і, звичайно, символ року. У цьому сезоні справжнє нашестя жовтих собак! Залишаються популярними збірні подарунки.

Реклама

"Наприклад, в минулому році нашим хітом стали набори для глінтвейну: в крафтовій коробці були спеціальні чашки, спеції, кований штопор і сувенір. Їх розбирали дуже швидко, а точно такі самі, але чайні, купували набагато менше. У цьому році зробили два: для релаксу з книгою-розмальовуванням, олівцями і пледом і "заспокійливий" – з насінням, пухирчатою плівкою та ін. – подивимося, які будуть користуватися великим попитом", – розповідає Олександра.

Також, за словами продавців, завжди буде затребуваний сегмент подарунків "на відвали" – щось дуже дешеве, просто щоб було. Також враховуйте: чим більше конкурентів і об'ємніший ринок – тим вище продажу, адже товар стає популярнішим. Потенційному покупцеві показують: "Цього багато, це затребувано, а значить – необхідно".

Реклама

Подарунковий набір для глінтвейну. Один з найпопулярніших збірних презентів минулого року. Фото: з особистого архіву О. Стародуб

У тренді: красива їжа

Продукти – затребуваний подарунок, особливо якщо вони не тільки смачні, але ще і стильні. Зараз популярні розписні пряники ручної роботи. Щоб запрацювала пряникова "мануфактура", необов'язково багато вкладатися фінансово – досить простих продуктів і вміння пекти. А ось, щоб красиво їх розписувати, доведеться повчитися. Згодом потрібно буде купити і спеціальні формочки, пензлики, фарби та ін.

Але і винагорода не змусить себе чекати: "Хорошим попитом користуються набори, коли в одній коробці кілька пряників, об'єднаних однією темою – наприклад, новорічною, балетною, 1 вересня... Вартість стартує від 100 грн за набір", - розповідає Світлана з магазину "Пряникові мрії". – "Над розписом одного складного пряника можна сидіти і кілька годин – це як намалювати картину, тільки їстівними барвниками. Деякі можна виконати за 10-30 хвилин. Я займаюся цим вже другий рік, і хоча ніде особливо не афішую свої роботи, але до мене почали звертатися не тільки друзі, але й великі компанії, які замовляють пряники з логотипом, щоб подарувати клієнтам, батьківські комітети шкіл і т.д.".

Натуральність і стиль

Затребувані у покупців і екологічні матеріали. Також клієнти, замовляючи щось у майстрів, готові доплачувати за ексклюзивність. Флорист Сергій Севрук з Броварів (Київська обл.) довго робив оригінальні квіткові композиції з сукулентів. А до цього Нового року почав виготовляти свічки з... бетоном.

"У мене є один простий принцип: я роблю тільки те, що мені подобається і цікаво, головне – побачити ідею і запалитися. Якось знайома розповіла, що дуже любить свічки, але не купує їх, тому що вони згорають з якимось чорним димом і неприємним запахом. Я вирішив виготовити щось цікаве і екологічне. Знайшов у Львові харчовий парафін (в такий закочують сир), сам виготовив форми і зробив свічки".

Експериментуючи, Сергій додавав в них трави, спеції, камінчики, цеглу і "закочував" у бетон. Нова ідея сподобалася дизайнерам, які займаються інтер'єрами в стилі "лофт", і новинка стала дуже популярною. Зараз їх масово замовляють як подарунок на Новий рік.

"Пояснюю покупцям, як їх ставити, підпалювати. А вони навіть обурюються: "Ми для краси купуємо, ніхто їх палити не буде", - сміється автор.

Вартість його робіт – від 80 грн за найменшу свічку до 1 тис. і вище.

Популярна свічка-цегла. Фото: з особистого архіву С. Севрука

Піарити і продавати

Найкращий варіант просування "ручного" товару – соцмережі. Це та реклама, в яку зовсім не потрібно вкладати гроші. Звичайно, кращі рекламщики в цьому випадку – друзі і знайомі, які будуть "лайкати" і репостити вашу сторінку, залучаючи все більше людей.

"Нас попросили друзі зробити сувенірку. Потім її побачили в інтернеті їх друзі і замовили собі, потім друзі друзів. Ми підтримували інтерес фотографіями і невеликими звітами про те, що зробили", - говорить Олександра.

Найкраще починати рекламувати себе і свої роботи в середині листопада: раніше – можуть забути, пізніше – вже купити у конкурентів. Але не турбуйтеся, якщо пропустили "гарячий час" – багато майстрів вже зайняті попередніми замовленнями і не беруть нових клієнтів, а значить, ви цілком можете запропонувати свої послуги.

Готові речі також можна здавати в магазини ручної роботи, головне – витримати "формат". Але власники беруть собі від 20 до 50% комісії з виручки. Також можна спробувати продавати на закордонних сайтах: це складно, але вартість набагато вища.