Через скорочення імпорту українці пересядуть на ланоси і перейдуть на сало

18 березня 2015, 07:44
За словами експертів, "під ніж" підуть, передусім, автомобілі, їжа і ліки

Ланос на найближчі роки стане головним автомобілем України. З архіву "Сегодня"

Україна набагато менше торгує із зарубіжними партнерам, ніж це було рік тому: за останніми даними Держслужби статистики, експорт знизився на 31,2% імпорт на 33,4% – до $2,984 млрд і до $3,009 млрд відповідно. Зате серйозно покращилося зовнішньоторговельне сальдо (різниця між експортом та імпортом: якщо в січні 2014 ми мали мінус $183,1 млн, то в січні 2015 – всього $25,1 млн.

Поліпшення торговельного балансу президент Украналітцентра Олександр Охріменко пояснює насамперед скороченням поставок енергоносіїв (газ, нафтопродукти), а також різким зменшенням імпорту промтоварів і продуктів через їх подорожчання. "Найбільше впали поставки автомобілів з Європи та Японії і побутової техніки, так як після двократної на той момент девальвації гривні (з 8 до 16 грн за долар) вони стали недоступні або малодоступні більшості населення, – говорить Охріменко. – Але гірше, що подорожчали комплектуючі для українського автопрому, ліки, кава, чай, риба".

Реклама

Але, за словами Охріменка, набагато небезпечніше те, що знижується експорт. Насамперед це продукція металургії, машинобудування, хімпрому, адже від обсягів продажів нашої продукції за кордон залежать обсяги надходження податків до бюджету, а це зарплати лікарів, вчителів і, до речі, чиновників.

Експерт вважає, що зростання економіки може початися не раніше 2016 і то за умови, що припиниться війна в Донбасі, а на відновлення піде мінімум три роки.

Економіст Віктор Лисицький каже, що через скорочення імпорту українцям доведеться відвикати від достатку доступних якісних товарів, насамперед таких як автомобілі, комп'ютерні новинки, телефони і так далі. Також зменшиться достаток заморських делікатесів на прилавках, зникнуть якісні чай і кава, так як їх мало хто зможе купити.

Реклама

"Образно кажучи, ми пересядемо на ланоси і станемо харчуватися салом. Але найгірше, що подорожчають і зникнуть життєво важливі імпортні ліки, без яких багато хворих, наприклад, діабетики не зможуть нормально жити", – засмучується Лисицький.