Через девальвацію українці скуповують побутову техніку та прикраси

19 грудня 2014, 09:15
Продавці сподіваються отримати вигоду перед непростим наступним роком

Українці збираються встигнути закупити техніку до нового підвищення цін. Фото: zigmundshtain.ru

Різке зростання курсу долара піднесло рітейлерам несподіваний сюрприз. Побоюючись стрибка цін, покупці буквально розмітають елітний алкоголь, ювелірні прикраси та побутову техніку. Але пожвавлення носить ситуативний характер, попереджають експерти, і в 2015 р. роздріб чекає обвал продажів, пише "Капітал".

Мережі скористалися ажіотажем і спішно переглядають ціни. Цього року новорічні розпродажі у мереж, які торгують побутовою технікою та електронікою, почалися на тиждень раніше звичайного, повідомляє керівник групи управління асортиментом мережі "Ельдорадо" В'ячеслав Склонний. "З 12 по 18 грудня реалізували практично в два рази більше техніки в порівнянні з аналогічним періодом минулого року", – констатує він.

Реклама

Продавці техніки – не єдині, хто відчув зростання продажів. "Деякі ресторани намагаються закупити більше імпортної алкогольної продукції, тому в першій половині грудня продажі виросли на 10% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року", – розповідає директор дистриб'юторської компанії "Вітіс Груп" Сергій Мазур.

Активніше стали купувати і ювелірні прикраси: продажі виросли на 10% в порівнянні з іншими місяцями цього року, констатує власниця мережі Zarina Наталія Нетовкіна. "Але до рівня продажів минулого року ще далеко", – говорить вона.

Співвласник компанії Zeebra Дмитро Єрмоленко розповідає, що продажі товарів для дому з початку грудня виросли на 18% в порівнянні з аналогічним періодом 2013 "Порівняно з листопадом вони збільшилися в два з половиною рази", – додає він.

Реклама

У грудні цього року багато рітейлерів не розраховували на традиційні передноворічні розпродажі. Роздробу допомогла різка девальвація гривні, яка за кілька днів на "чорному" ринку впала до 22 грн./дол. "Якби не склалася ситуація, то продажі не були б такими високими", – вважає генеральний директор мережі "Алло" Валерій Золотухін.

Покупці віддають перевагу товарам, придбати які вони планували раніше, каже Дмитро Єрмоленко. "У деяких випадках споживачі готові позичити суму, якої їм не вистачає на придбання потрібної продукції", – додає експерт. Він пояснює, що саме тому, наприклад, продажі в магазинах одягу не виросли. Зате продажі телевізорів, а також великої побутової техніки: холодильників, пральних машин та ін. б'ють рекорди.

Рік у рітейлерів був важкий: під впливом девальвації купівельна спроможність українців знижувалася. Тому мережі не забули скористатися різким стрибком попиту. Наприклад, середні ціни на побутову техніку та електроніку з початку грудня піднялися на 5-15%, а ювелірні прикраси подорожчали на 5-7%.

Реклама

Хороші передноворічні продажі – це непоганий шанс для рітейлерів поліпшити фінансове становище перед непростим наступним роком. "Приводу для оптимізму у мене немає, оскільки в 2015 р. продажі будуть нижчими, ніж у нинішньому році", – визнає директор мережі будівельних супермаркетів, що побажав залишитися неназваним. Солідарний з ним і Єрмоленко, за словами якого протягом першого півріччя 2015 більшість мереж будуть боротися за виживання.

Почасти це пов'язано з подальшим зростанням цін на товари. Наприклад, Мазур каже, що імпортні алкогольні напої зараз продаються виходячи з курсу 14,5 грн./дол. "Ми відреагуємо на реальний курс", – зазначив він. Нетовкіна додає, що ювелірні прикраси виростуть в ціні ще на 10%, а побутова техніка і електроніка – на 10-15%. Багато українців, ймовірно, відмовляться купувати товари за такими високими цінами. Рітейлери стануть закривати неприбуткові торгові точки і переглядати асортимент на користь недорогої продукції.