Інтерв'ю з гендиректором "Київавтодору": "Зараз навантаження на дороги величезні"

3 липня 2015, 08:30
Ми поставили кілька наболілих питань Олександру Густелєву, який посів пост 2 місяці тому

Олександр Густелєв. Фото: УНИАН

- Чому на дорогах так багато дірок, і як часто потрібно ремонтувати дороги?

- На асфальт, як і на будь-який матеріал, існує гарантійний термін, після закінчення якого йому потрібна допомога. Тому існують норми ремонту – серед них, наприклад, капітальний, який потрібно робити кожні п'ять років. А оскільки сьогодні мережа доріг у Києві становить 26,6 млн кв. м, то виходить, що щорічно капітальний ремонт повинен торкнутися 1,5 млн з них. Це норма, а в реальності за останні 10 років відремонтували всього 1,4 млн кв. м, тобто в 10 разів менше норми. Ось вам і відповідь на ваше запитання про стан доріг. У майбутньому, сподіваємося, все зміниться.

Реклама

- Чому у дворах асфальт гірший, ніж на дорогах?

- Тут важливо розуміти, що більшість дворів асфальтувалися за спрощеною технологією і конструкції з розрахунком на те, що в них немає інтенсивного руху і навантаження великовантажного транспорту. Зараз ситуація змінилася, і замість однієї-двох машин, припаркованих під вікнами житлового будинку, як це було 30-40 років тому, ми бачимо вже десятки-сотні. На таке навантаження ніхто не розраховував, звідси і результат. Плюс вже давно закінчився термін експлуатації покриття.

- Як змінилася технологія будівництва доріг за останні роки?

Реклама

- Треба сказати, що в корені система будівництва доріг не змінилася, і у нас використовується та ж, що і у всьому світі. Тому питання не в системі, а в якості матеріалу та виконання робіт: якщо все зроблено правильно, то навіть самий звичайний асфальтобетон, покладений з використанням звичайного обладнання, може служити довго і надійно. Не кажучи вже про новотехнологічні матеріали, наприклад гус-асфальт, щебенево-мастиковий асфальтобетон або литий асфальт.

Працюємо і ночами, і у вихідні, просто це мало хто бачить.

- Чому на деяких ділянках доріг навіть давно покладений асфальт виглядає як новий, а в інших місцях навіть свіжовідремонтоване покриття вже потребує ремонту?

- Довговічність покриття залежить від багатьох складових: перепадів температури, опадів, людського фактора, рівня використовуваного обладнання, знову ж якості матеріалу і виконання робіт. Так, наприклад, гус-асфальт коштує в два рази дорожче за звичайний, і, звичайно ж, він довговічніший. Так, добре б такий асфальт класти скрізь, але це дуже дорого, і тому доводиться вибирати: відремонтувати менше по дорогій технології або набагато більше за спрощеною. Плюс не варто забувати про стан основи, на яку укладається асфальтобетонне покриття: вона оновлюється і посилюється лише при проведенні будівництва або реконструкції.

Реклама

- Мало просто привезти асфальт на місце робіт – він повинен бути певної температури. Як ви цього прагнете?

- Асфальт привозять безпосередньо перед укладанням, намагаючись зберегти його гарячим, для чого використовують ряд хитрощів. По-перше, конструктивних: вихлопна система через весь кузов підігріває асфальт. По-друге, вантажівку накривають брезентовим тентом, який зберігає температурний режим. На об'єкт асфальт повинен приїхати з температурою не нижче 150-140 градусів – це закон. В іншому випадку використовувати його на вулицях загального користування та дорогах неможливо, такий годиться тільки для укладання на ділянках, де немає інтенсивного руху.

- Який найгарячіший час у році для дорожніх робіт?

- Основний час наших робіт – з квітня по жовтень. Робота в цей час залежить від погодних умов. Працюють до того моменту, поки температура не опуститься нижче +10 градусів. А ось верхньої температурної межі обмежень немає, хоча розкидати гарячий асфальт в спекотний день важко.

- Чи працюють ремонтні бригади вночі?

- Це ж питання нам часто ставлять і водії: "А чи не могли б ви робити роботи вночі, не заважаючи руху?". Відповідаю: і можемо, і робимо, в тому числі і у вихідні, просто вночі цього багато хто не бачить.

- Чим ви мотивуєте людей на таку важку роботу? Високою зарплатою або перспективою швидко стати начальником?

- Високої зарплатою поки мотивувати не виходить. Середня зарплата по корпорації – 4 тис. грн, хоча впевнений, отримувати люди, що працюють безпосередньо на дорозі, повинні значно більше. Мотивуємо наших працівників стабільною роботою, соціальним пакетом, не забуваємо про свята і ювілеї.