"Герої" парковки: як їх карають в Німеччині

27 травня 2015, 04:39
Автомобіль порушника можуть забрати на штрафмайданчик, за що горе-водієві доведеться гарненько розщедритися

У Німеччині водіїв, що порушують правила паркування, досить суворо карають. Фото: з архіву

У Німеччині на кожній великій автостоянці є спеціально відведені місця для автотранспорту інвалідів. Паркуватися тут дозволено тільки власникам спеціального посвідчення, чинного у всіх країнах Євросоюзу. При парковці посвідчення залишають за лобовим склом машини, щоб воно було видне контролерам. Якщо ж права зупинятися на спеціальній парковці у власника машини немає, йому доведеться платити штраф (зазвичай – 35 євро), передає Автопалац.

Сама по собі сума не сильно "кусається", але якщо зайняте місце знадобиться водієві-інваліду, і автомобіль доведеться евакуювати на штрафну стоянку, то заплатити доведеться набагато більше – близько 250 євро. До того ж, доведеться витратити чимало часу на те, щоб повернути машину: штрафні стоянки, як правило, знаходяться далеко, і дістатися до них "своїм ходом" непросто.

Реклама

У деяких випадках люди з важким ступенем інвалідності можуть отримати персональне місце для парковки своїх автотранспортних засобів поблизу будинку чи місця роботи. Заяву розглядають міські служби. Вони вирішують питання в кожному випадку індивідуально.

Загальний звід правил, що регулюють кількість паркувальних місць для інвалідів, з'явився в Німеччині у вісімдесятих роках. У федеральній землі Північний Рейн-Вестфалія, наприклад, біля кожного великого супермаркету як мінімум три паркувальних місця з кожних ста повинні бути за законом відведені для водіїв з обмеженими можливостями. На критих платних стоянках для інвалідів має бути зарезервовано одне місце зі ста.

За дотриманням цих правил стежить влада. Як повідомили Deutsche Welle в муніципалітеті Бонна, порушник – фірма, магазин, підприємство – може бути оштрафоване. До речі, розмір штрафу законом не оговорюється, тому влада встановлює його її на свій розсуд, тобто таким чином, щоб штраф був відчутним. В крайньому випадку, злісному порушникові загрожує заборона на експлуатацію будівлі. Але до цього, звичайно, не доходить.

Реклама

Тим не менш, стоянок для інвалідів не завжди вистачає. Як розповів Юрген Шнайдер (Jürgen Schneider), берлінський уповноважений у справах людей з обмеженими фізичними можливостями, особливо гостро проблема стоїть в центрах великих міст, забудованих задовго до введення правил, що встановлюють мінімальну кількість паркувальних місць для інвалідів. У випадках, коли немає однозначної правової основи, рішення про те, де і скільки має бути паркінгів для інвалідів, приймають міська і земельна влада.